Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plácání po zádech

07. 08. 2023
4
14
213
Autor
Jinys

Seš fakt dobrej!
Ale ty jsi ještě lepší. Bez tebe bych to prostě nedal! Inspiruješ mě. Jásot a vzájemná obětí. Hráči jednoho družstva se radují a posilují svoji víru ve vlastní, pro nevyvolené nedosažitelnou, dokonalost.
Ale čas běží dál a hra také.
Míč je opět ve hře a fotbal pokračuje.

Pro nás introverty, užívající si tiše cesty méně nápadné a skutečnosti zdánlivě nevyčnívající nad běžné dny, opatrné v hodnocení věcí, je to trochu falešné divadélko, ale k hrám asi patří.
Možná ke všem.

 


14 názorů

Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Janina6

Čistě "něčeho" není asi žádný server. 
Na jednom cyklistickém, což žádný člen nezpochybňuje, který má slovo "cyklistika" přímo v názvu, zaměřeného na zážitky z výletů na kole, se praktický v každém příspěvku objevují fotky jídel konzumovaných na zastávce v hospodě.
A někdy, ne vždy, je taková fotka, mimo nutné "samofotky" obličeje autora bez kola, ta hlavní...
:-) 
Hmmm. Nemá slovo "Písmák" něco společného se psaním, potažmo s literaturou? 


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Safián

Víš, já bych přepisem zmastil i jména jako "Anna" nebo "Jan" Proto pracuji tak, že jméno, nebo jiný text, který chci citovat, načtu a vložím.
A co se obecně Tvé poznámky týká, mám rád přesnost. Konečně, živila mě. Jsem (spolu)autorem cca 15ti českých technických norem, včetně názvoslovní... 
:-)
Přesto, díky za zájem i písmenka.  


Safián
před 9 měsíci
Dát tip

Milý Jinysi, omlouvám se, netušil jsem, že jsi takový štětináč. To si pěstuj. To české kultuře velmi pomůže.


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Čistě literárním... možná tam chybí tohle slůvko, aby to bylo dokonalé. 

Mě každopádně těší tu občas literaturu potkat. Ale spíš si vybavuju skvělé prozaiky, třeba toho, který si říkà reka...


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip

"nebyl a není serverem literárním", to píše Safián, jen je třeba dočíst větu. 

(To jen, že mi furt chodí avíza... Hezky se hádáte, o tomhle tématu už se toho mnoho nahádali mnozí, mně už stačilo...)


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Safián
Ale no jo. Byl to s nimi docela velký průser, ale stačí je psát takto:
"bolševici"
:-(


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Safián

Pěješ o něčem jiném než já.
Ale pokud nevěnuješ dost pozornosti ani mé přezdívce, nelze předpokládat že pozorněji čteš i můj vlastní text. 

P.S.
Srandiózní je již tvůj začatek příspěvku: "Janysi, žádný literární server nebyl a není,..."
Ubezpečuji tě, že jich je docela dost a i ten zdejší, pokud jeho tématem je literatura, lze nezpochybnitelně literárním nazvat.
Pokud bys trochu zalistoval tím, co jsem zde napsal, pochopil bys, že pamatuji již stavbu první železniční trati na našem území.
A to, že nerozlišuješ "řemeslnou", jistě nezbytnou, část každého kumštuji a jeho vlastní obsah? Je vás takových víc.
No a nakonec, ti Bolševici fungovali v Rusku, ne u nás... 
Ach jo... :-(


Safián
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Gora

Janysi, žádný literární server nebyl a není, i když si tak říká, serverem literárním. Všechny jsou komunitní. Na Písmáku se občas diskutovalo o tom, zdali by neměl být posílen jeho literární základ. Vždy zvítězil názor, že by měl zůstat na komunitní úrovni. Možná je to promarněná příležitost, protože čas od času se tu marně prezentovali nadaní básníci.  V naději, že si jich někdo všimne. Většinou nevšiml (protože všichni, které  měli talent stáli mimo obecnou poetiku). A když, tak jim to stenjně nepomohlo, cesta většinou nikam nevedla.

Umění není žádná mystická, neuchopitelná věc. Nějak se dělá. Podobně jako se třeba pečou koláče. Jedni to svedou talentem, jiní se naučí ( mají k tomu jiný talent). Kritika by měla především pomoci čtenáři, ptotože není všechno pro všechny a něco je jen pro malý okruh. Kdysi právě kritika pomáhala autorům se vstupem do literatury. A také zvedala varovný prst (Obnovovat se nebo zemřít platí i pro Halase - Šalda). Právě to dnes chybí. Na bolševika bych to nesváděl. Ty jsi asi nezaži šedesátá léta?


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Ano Janina6, to co zmiňuješ zde, ale nejen zde, vidím. 
Ale není to žádná trága. Opravdu špatné věci vypadají jinak. Musím zmínit i to, že jsem zde dostal několik dobrých rad, které jsem rád příjmul.
P.S.
Je to ve mě. Jsem technik, a v mé práci, jsou věci poměrně úzce vymezeny. Umění ale vnímám jako věc neuchopitelnou, kde pro "kritiky umění" v podstatě není místo.
Selekce umění všeho druhu, kterou prováděli komunisté, ve mě tento postoj jen upevnila.


  


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Antonín Bogar

Napadlo mě, že narážíš na Písmák, nejsi první ani poslední, kdo tu naznačuje cosi o "partě" autorů, kteří se chválí a tipují navzájem, a jak je to špatné. Já tuhle představu nesdílím. Když mě nějaký text osloví, ráda autora pochválím, povzbudím, rozhodně nechválím ani netipuju to, co se mi nezdá dobré, není v tom nic falešného. Ráda naopak podobné povzbuzení přijmu. Času je tak málo, proč ho utrácet něčím, co bych nemyslela doopravdy? 


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

A co takkhle literární komunita? Janina6 Taky fajn? :-)


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip

Fakt působím tak nedovtipně? ;) Ano, i ty nesportovní pospolitosti jsou fajn (pokud tedy nejde třeba o zločinecký gang...)


Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Když ono to tak úplně o fotbalu není, Janina6. :-)


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Marian67

Já mám vždycky radost, když vidím, jak se hráči stejného týmu povzbuzují navzájem. Nic falešného v tom nevidím. Je tolik věcí, co nás rozdělují, není špatné si občas připomenout kouzlo pospolitosti...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru