Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krásne strácanie sa

14. 06. 2002
0
0
949
Autor
Naso_kritik

recenzia vyšla už dávnejšie - 27.5. - v Hospodárskom denníku. Táto kniha ma inšpirovala knapísaniu jednej mojej nedávnej básni - čosi o strácaní...

Nedávno vydanú knihu vo vydavateľstve Metafora v kolekcii Terra Incognita od Craiga Nelsona s lákavým názvom Poďme sa stratiť, považujem za jednu z najlepších z celej série kníh o putovaní a objavovaní sveta. Chlapík, ktorý o sebe vôbec netají, že je iba "vypasený biely Američan" a k tomu bez kondičky, s odzbrojujúcou otvorenosťou a sebaironickosťou zaznamenáva jeho reflexie o tom kúte sveta, ktorý práve navštívil. A precestoval toho nemálo. Bol jedným z prvých, ktorí sa dostali do Číny po udalostiach na Námestí nebeského pokoja v Pekingu, v Peru spoznával faunu, flóru a domorodcov pod i nad korunami stromov džungle, v Egypte sa s ním zveziete až do antiky, spolu s ním žasnete aká rozľahlá a rôznorodá je Indonézia, kde nájdete koniec známeho sveta a pravých kanibalov, v Indii zasa zažijete okrem iného aj stretnutie s čierno-oranžovým tigrom, tisícročnou svojráznou civilizáciou a mŕtvolami plávajúcimi po Gange, v subsaharskej Afrike stratíte akékoľvek pochybnosti o tom, že aids je naozaj pliaga, ale očaria vás svetoznáme parky ako stvorené pre safari a ešte stihnete na kus reči s poslednými Krovákmi a dokonca aj gorilami. Čo robí knihu šarmantnou, nie sú iba samotné zážitky, ale najmä vtipný (až sarkastický) postreh autora, postavený na konfrontácii dvoch svetov - toho nášho, akože rozvinutého a toho exotického, neznámeho, pričom zosmiešnení sme najmä my, ktorí si myslíme, že už dávno sme pojedli všetku múdrosť sveta. Radšej ma nehľadajte. Stratil som sa!

 


Bix
31. 08. 2002
Dát tip
avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru