Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Někdo tyká, někdo vyká, někdo si teprve zvyká

03. 09. 2023
16
22
231
Autor
Nami 99

Mezi sousedy Josefem Tyčkou a Janem Motyčkou došlo k potyčce, jelikož si potykali, začali tykat. Protože si přestali vykat, nastala odvykačka, období povyku. Jenom soused Odvyk paní Máně stále vyká, nemůže si zvyknout. Je to vikář. Prý se ho tykání netýká i když se ho to dotýká. Ostatní jsou tykadla. Anička taky ještě všem tyká, je to malé tykadýlko. Bába Šafránková taky všem tyká, je to tykev ze staré doby. Pana starosty si všichni váží, tak mu vykají. Tyká mu pouze Budík. Motyčkova manželka vždycky všem vykala. Je to zatvrzelá netykavka.


22 názorů

Rhodesie
před 7 měsíci
Dát tip Nami 99
:):):)
Z tohodle jsem tak vyjevenej, že asi začnu všem onikat...

supizmus
před 8 měsíci
Dát tip Janina6, Nami 99, Savage Flame

Wojta: a co teprve pěvecký kvartet Gott Chladil Spálený Bobek!


Wojta
před 8 měsíci
Dát tip Janina6, Savage Flame

Povedlo se. Zaslechnuto docela dávno, setkali se na vojně: Veselý, Zajíc, Vyskočil, Suchý, Bobek, Vytlačil. A upozornění švagra na své příjmení- Chýlek- s tvrdým a dlouhým. A do třetice, studio Kamarád: všichni mně vykají, říkají mě Vinetů, ale ty mě tykej, říkej mě Tynetů.


Nami 99
před 8 měsíci
Dát tip Janina6, Benetka

Janina6 -

Děkuji za typ, Maruška se jmenuje vdaná Mapopičová. Na vojně se mnou sloužil Bis, malý, slabý chlapec s tenkým dětským hláskem a Býs, chlap jako hora silný, vysoký aurostlý s hrubým mužským hlasem. Kvůli podobnosti jmen, museli při prezentaci oba upřesnit o kterého jde. Pro malého,slabého Bise byla každá prezentace ponížením a utrpením. Probíhalo to takto : "Bis, s měkkým krátkým." A následoval hromový hlas :"Býs. S dlouhým tvrdým."


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99

Nami, na webu kdejsme.cz je možné zadat příjmení a ukáže se ti na mapě ČR, kde a v jakém počtu se vyskytuje. Třeba u Marného jsem našla jen 5 výskytů. Ale Brzochcíplého ani Brzochcíplou tam nenašli. Že by už tak brzo...? ;) Nebo byla poslední nositelkou tohoto příjmení a když se vdala... Nebo odjela do Nepálu... Ten web je každopádně zajímavej! 


Nami 99
před 8 měsíci
Dát tip Janina6

Nebo Blanka Panenská


vesuvanka
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99, Janina6

Pobavilo mě :-))). Některá jména jsou legrační, například:  Blabla, Skočdopole, Štětka, Straširybka...


dadadik
před 8 měsíci
Dát tip

:)


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Benetka

Jména jsou krásná kapitola... třeba když člověk někam vstoupí a řekne "Dobrý den, já jsem Nesnídal"... tak je hned za vlezlého týpka, co naznačuje, že by bodlo nějaké občerstvení...


Kočkodan
před 8 měsíci
Dát tip Janina6, Nami 99, Alegna

Ty, kámo, to úplně vypadá na pěknou hru s mateřštinou.

Já jsem ve třídě zažil dva roky Umrlého.


supizmus
před 8 měsíci
Dát tip Benetka, Janina6, vesuvanka, Nami 99, Alegna, Savage Flame

Můžu tykat Viktorovi a vykat Tiborovi?


Nami 99
před 8 měsíci
Dát tip Janina6, Savage Flame

Nejdřív si vykali

potom si tykali

pak se i stýkali

občánka vítali.


aleš-novák
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99, Poeteroristka, Janina6, Alegna, Savage Flame

Někomu tykám, někomu vykám, ale v noci zamykám.


Abakus
před 8 měsíci
Dát tip

Je fakt, že keď niekomu nadávam, tak okamžite tykám. Som schopná prejsť plynule z jedného jazyka do druhého - podľa  špz na aute, ale nie začať vykať, aj keď je v druhom aute sám vele vylsanec.


Nami 99
před 8 měsíci
Dát tip Janina6, vesuvanka

Jednou přišel do hotelu na recepci pan Jebal s paní a řekl :

"Dobrý den, já jsem Jebal s manželkou."


Nami 99
před 8 měsíci
Dát tip Janina6

Janina6  -

se mnou Maruška Brzochcíplá


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99, vesuvanka, Alegna

:D 

Stejně je to sranda s těmi jmény. Se mnou chodil do školy Tomáš Marný.


Nami 99
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Janina6

Janina6 -

to je pravda. Všichni mu říkají Ty čko. U nás bydlel pan Tyser a já jsem mu taky vykal.


Gora
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99

Co na to asi říká pan Tykač?:-)


Wojta
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99

ÚSMĚVNÉ ŽVATLÁSKO, DÍK.


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Nami 99, Alegna

Milé :) 

Ovšem nějak uniklo pozornosti, že panu Tyčkovi tyká při jeho oslovení každý ;)


Gora
před 8 měsíci
Dát tip Nami 99

Pobavilo, Nami...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru