Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fotka

28. 09. 2023
5
14
151
Autor
Jinys

Mám rád vlaky,
podařené fotky, kolo, život jako takový, ženy, hezké drobnosti, dobré spaní, psaní, zahálku, jídlo i jiné věci. Snažím se tomu, co mám rád, také porozumět. Troufám si o sobě prohlásit, že o té prvně jmenované věci, něco vím.

Fotka nad článkem se mi proto nelíbí. Ona totiž inspirace je zejména pro blbce neodolatelná, a proto je podobná fota lepší raději nezveřejňovat. Nechci dokazovat skutečnost, že fotit se, to znamená zbytečně se zdržovat na provozované trati, je činnost, při které dotyčný soutěží o „Darwinovu cenu“. Stačí, že svoje o tom ví strojvůdci, hasiči, policajti, patologové i drážní inspektoři. Vím, že moje slova jsou zbytečná, všeználci neposlechnou a znalí vědí.
Přesto ale apeluji:

“Lidi, nedělejte takové fotky!!!“

Ani kdyby v Blesku napsali, že železniční doprava byla právě zrušena. Na kolejích se může pohybovat posunovač, vy ne! Prostě, přes trať, je-li to nezbytné, co nejrychleji. Nešlapat na kluzké hlavy kolejnic, a pryč!
Chápu, že nelze pořád žít s tím, co blbého se může přihodit.
Zde je ale preventivní připosranost, správná volba.
Průser, většinou jako souhra dalších blbých náhod, bohužel přichází nečekaně a je překvapivě rychlý.

A že je to jen vaše věc?
Ne, není. Vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda strojvůdce, nebýt jen bezmocným svědkem, bez možnosti odvrátit vaši smrt! Po zastavení vlaku rychlobrzdou a obhlídce místa střetu, mu v žádném případě:

Není fajn.

 

 


14 názorů

Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Alenakar
Marnost. 
:-(


Alenakar
před 7 měsíci
Dát tip

Třeba je to fotka od mašinfíry, který rád jezdí do práce na kole.


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Alenakar
Také jsem viděl.
Možná jinou, ta "moje" byla fotka ze souboru do železničního kalendáře.
:-)


Alenakar
před 7 měsíci
Dát tip Benetka

Kdesi na internetu jsem viděla na kolejích i vozík s plachtou. Je to doprava zdarma. Jen musí foukat ten správný vítr.


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Jo, a ta spodní stavba je i to, co je nad vlakem, třeba tunel.
:-)


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Alenakar
To může.
Ale nechtěl jsem tě mentorsky poučovat. K pochopení mého textu je schopnost rozlišit oba pojmy nutná a většina lidí mimo obor to nerozlišuje.


Alenakar
před 7 měsíci
Dát tip

Když jsme u těj definic: kolej může být třeba i vysokoškolská.


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Alenakar

Víš, při poslechu této písně jsem si vždy podvědomě říkal, že to není uplně dobrý nápad.
:-) 
P.S.
kolej = dvě kolejnice, pražce, svrchní a spodní stavba
kolejnice = ocelový profil po kterém se odvalují kola


Alenakar
před 7 měsíci
Dát tip

Kdyby šlo jen o nějakou fotku!

 

Tak do toho šlápni, ať vidíš kousek světa.

Vzít do dlaně dálku zase jednou zkus.

Telegrafní dráty hrajou ti už léta

nekonečně dlouhý monotónní blues.

 

Je ráno

Je ráno.

Nohama stíráš rosu na kolejích.


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Alenakar

To, že chodit, nebo dokonce jezdit na motorce po kolejích je dobrý nápad si myslí mnozí, nejen ty. Proto jsem napsal tento text.
Ale jak jsem v zmínil, zbytečně...
:-(


Alenakar
před 7 měsíci
Dát tip

Já s tvými názory v podstatě souhlasím, jen mě napadlo, že dodnes v mnoha velmi pustých oblastech našeho světa, jako je třeba Sibiř nebo Severní Dakota, často pouze koleje vedou zjevně od někud někam. Proto je dobré po nich nebo kolem nich chodit a člověk má aspoň záruku, že někam dojde. V případě, že po kolejích, člověk jezdí na motorce, měl by mít aspoň dobrý sluch. Přes řev motoru terénního stroje, nemusí být přijíždějící vlak slyšet.


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip Benetka

Benetka
Nemusíš. Legislativa nevyžaduje. A zvonit na kolejích na vlak je zbytečné. Neobjede tě.
:-)


Benetka
před 7 měsíci
Dát tip

Při pohledu na foto výše mě napadá myšlenka že už si konečně musím pořídit zvonek. Jo. :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru