Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příjdou smutní ?

17. 06. 2002
0
0
888
Autor
vrrr

Příjdou mi smutní

psi s otevřenými břichy,

když perou se

o kus salámu.

 

Nachové pohledy lahví,

přijdou mi smutný.

A ne,

není veselost

v tvých malých dlaních,

mrtvé dítě.

 

Kosti si plujou Bečvou a mě

přídou smutný cikanský děti

prchající na břeh.

 

Tak už se usměj

říká ti bílý pavouk,

ale mě příde smutný, že nemá nohou.

 

Veselost se skryla v igelitovým pytli

vedle chladnoucího těla

a mě příde smutný, že nejsem veselý. 

Kdy přijdou smutní, co mě rozveselí ?


vrrr
20. 06. 2002
Dát tip
přijde mi smutný, že používáte tak spousty výrazů pro můj malý textík, je smutný, že sedíte u počítače a venku je tak krásně. Není snad násilnost ve vašich obrazech. Děkuji vám za kritiku, která je strašně smutná. (pozn. text byl napsán bez přemýšlení nad tím, zda jsou vedle sebe skládány násilnosti, stejně tak jako svět kolem nás není sled poeticky se prolínajících obrazů. Mnohdy je až přehršle násilných obrazů překryto přes sebe. Proto to co píšu je jen reflexí na to co vidím a jak to cítím.

bogart
19. 06. 2002
Dát tip
Báseň reflektuje pár souvislostí. Mám rád Bečvu a dovedu si představit ten obraz, krterý autor/ka zamýšlí. Nejde o Mršinu - zelené lahve od Radegastu rozbité místo oblázků po dně řeky - podle mě chce autor/ka popsat tu ušmudlanost Bečvy - cigánské dítě mi sedí. Ale možná je to jen mou osobní předpojatostí :-)

Verita
18. 06. 2002
Dát tip
mě se to taky docela líbí... jak se pozná, kdy je použití "násilných obrazů" opodstatněné a kdy nikoliv? :)

Astalavista
18. 06. 2002
Dát tip
Verita: když je jich pět na řádku trochu to přesahuje meze dobrého vkusu a navíc se pak úplně vytrácí původní význam použití takového výrazu.

Rivka
17. 06. 2002
Dát tip
Neříkám to ráda, ale s poezií to má společné jediné - řádky nekončí s pravým okrajem stránky... (hlubší není, vážná áno)

enfin
17. 06. 2002
Dát tip
mně se to zas docela líbí.. jenom mi tam trochu nesedí rozpor v používání spisovných a nespisovných tvarů..

Astalavista
17. 06. 2002
Dát tip
Souhlas s Rivkou, prvoplánové, naprosto neopodstatnělé používání násilných obrazů, snad skrytá touha přiblížit se Mršině? Ne, to je čirá spekulace, každopádně tyhle neveselý obrazy mají v poezii místo, ale musí být použity účelově, takhle na jedný hromadě to vyšumí do ztracena.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru