Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trafiť klinec po hlavičke

27. 01. 2024
0
0
57
Autor
Slavoj

Trafiť klinec po hlavičke

Netrafiť klinec po hlavičke môže byť dosť bolestivé. Klepnúť si po prste kladivom nepatrí v našom živote medzi tie najpríjemnejšie zážitky. Ukazovať potom na niekoho s ofačovaným prstom, nie je len neslušné ale aj smiešne až ponižujúce. Vyhnúť sa takýmto problémom znamená mieriť kladivom tak, aby ste klinec trafili na prvýkrát. Rozhodovať sa v takomto prípade spôsobom pokus omyl je len pre bezcitných, prípadne masochistov.

Uvedené doporučenia platia predovšetkým pri zatĺkaní kovového klinca do dreva alebo iného poddajného materiálu. Existuje však aj iné „zatĺkanie“, ktoré nám pripomína tiež klinec a kladivo. Tým klincom je pravda, a tým kladivom použité slovo. Pri zatĺkaní pravdy (dosť nevhodné prirovnanie) treba dávať pozor, aby sme neublížili nie len sebe ale aj niekomu inému. Nevhodne použité slovo môže spôsobiť, že pravdu netrafíme správnym spôsobom. Vyhovárať sa, že fúkal nepriaznivý vietor, a preto sme klinec pravdy netrafili, je zbytočné, aj tak nám to nikto neuverí. Na vine je ten, kto búchal slovom hlava nehlava.

Nie každé slovo (kladivo) má správnu váhu. Pokazená topánka sa nedá opraviť kováčským kladivom, ani podkuť koňa šusterským kladivom.

Dopracovali sme sa k odpovedi na otázku, prečo je slovo ako kladivo v našom živote tak dôležité.

Tí, čo majú vo zvyku oháňať sa slovami na všetky strany, postavia sa na tribúnu, aby svoju pravdu zatĺkli do mysle poddajného „materiálu“ čo nahlbšie. Ich slová sú vhodným prostriedkom na spájanie ľudí do želanej, účelovej jednoty.

Beda tým, ktorí sa nechajú priklincovať kladivami klamstva - keď slepý vedie slepého.

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru