Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Únorové blues

01. 02. 2024
14
14
147
Autor
Alenakar

 

Prázdné jsou v únoru ponuré lesy,

v dubovém listí si severák šustí,

zamrzlé řeky slov do ticha ústí,

Básníka vlastní hlas, vlastní dech děsí.

 

Smutné jsou v předjaří posvátné háje,

víly v nich netančí, jen vločky víří.

Pěšiny beze stop!  Kam asi míří

myšlenky Básníka, když občas taje?

 

Sněženky pod sněhem v promrzlé zemi

čekají, v březnové paprsky věří,

Básníka nadobro opouští víra,

 

do bílé vánice bez hnutí zírá...

Komu se nakonec upřímně svěří,

že Snílek nemůže iluze nemít?

 

 


14 názorů

Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Rhode,

víra sněženek se možná naplní, ale zmrzly nám některé růže a některé bambusy, takže to stojí za... Když už je člověk zahradníkem, neměl by pěstovat choulostivé rostliny, jen ty odolné. A taky by neměl zveřejňovat choulostivé básničky.


Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip K3

Skvělý blues. A jaro je zas o něco blíž než v lednu.

Víra sněženek se brzy naplní...


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Janino,

v mém případě je "řeka slov" kalná a dravá bystřina. Zdaleka sem nedávám všechno, co průběžně píšu, což jsou momentálně "španělské" sonety, ale i tak toho sem dávám asi až moc. Ale potřebuju, aby moje básničky Písmák protřídil. Většina toho zmizí, ale něco málo snad zůstane.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Diano,

díky. Jsem ráda, pokud na chvilku potěším.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

deštníčku,

děkuji za připomínku.

"Nemít" je rým k "zemi". Uznej, že "změřit" je horší rým než "nemít" - a navíc by se tam to slovo významově nehodilo.   ...Ve skutečnosti jsou i básníci, kteří ke své tvorbě iluze nepotřebují. Jsou plní znechucení a deprese a právě o tom píšou. I na Písmáku se takoví občas vyskytnou, ale nikdy nemají úspěch. A můj "pan Básník" chce mít úspěch, proto sní o tom, že svou víru v budoucnost zase získá.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

K3,

jaro ještě není a v jisté vitríně v našem městečku je už tolik úmrtních oznámení, že pomalu není kam je dávat. Nevím, co se děje. Že by následky chřipkové epidemie?

Když píšeš o "krásném umírání", tak v neděli zveřejním sonet o "krásné smrti". Jmenuje se Baroko II. Podle mého smrt není nikdy krásná, ale v baroku ji hluboce věřící křesťané mohli takto vnímat.


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip

Básníkova řeka slov, zdá se, nezamrzla. Tip.


Diana
před 3 měsíci
Dát tip

Hezké, líbí se mi :-)


K3
před 3 měsíci
Dát tip

Těšíme se na jaro, kdy se nejlíp umírá...


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Kočkodane,

ten Básník, o kterém píšu je sice velmi nesmělý, ale taky umělecky odpovědný. Hned tak nepustí do světa dílko, které by nebylo "dokonalé". Já jsem naopak vlezlá a drzá a nabízím "ke koupi" celé haldy zboží a je fakt, že občas si doopravdy někdo "za pouhých 15 tipů" něco koupí...  Takže - třeba se blýská na lepší časy.


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip

Já si stejně pořád myslím, že umíš hezky veršovat. A nevěřím, že žiju jen v iluzi… ;-)


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip Hospodskej Hulvát

Díky za típek, milý Hulváte. Opravdové blues to samozřejmě ve skutečnosti není, ale Básníkova smutku a Básníkovy deprese je v té básničce, doufám, dost.


Blues v názvu navnadilo, obsah se mi pak moc líbil:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru