Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hegelova dialektika?

15. 02. 2024
0
17
114
Autor
Jinys

1949 Vstup ČSR do RVHP.
1955 Vstup do Varšavské smlouvy.
1968 Vstup vojsk!
Protože republiku-gubernii si rozvracet nedáme!

1999 Vstup ČR do NATO.
2004 Vstup do EU.
20xx Vstup jiných vojsk?
Čmárat zvací dopis nebude potřeba?
Protože kapitalismus, zejména ten nadnárodní, si v naší republice-kolonii rozvracet nedáme!

Ne, nemusí to tentokrát tak být, byť bylo již mnohé poděláno. Protože pořád tu jsou, i když začínám trochu pochybovat, svobodné volby!
Je to proto stále na nás všech.
Aby:

Bylo fajn.


17 názorů

Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Jako doma:
Máš pravdu jako vždy, ženo.
:-)


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Já nejsem občanka. Jsem pouze poddaná. Poddaní nevolí.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Ale s tebou by jich bylo o jednu víc...
:-)


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Některé monarchistky k volbám chodí a volí stranu Koruna česká. Je jich ale příliš málo na to, aby změnily režim.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Vypadá to skvěle!
Škoda že monarchistky nechodí k ( dočasným!!! ) volbám!
:-)





Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Výroba a prodej zboží provázejí lidstvo už od pravěku a starověku a výměnný obchod tu byl dříve než peníze. Jde o to, že každá rozumná monarchie výrobu a obchod patřičně regulovala, např na nejvýnosnější druhy zboží měl stát (= koruna) monopol. Ale hlavně: kupčíci nevládli. Byla to feudálům podřízená kasta. Tragedie Evropy začíná v době renesance, kdy města a měšťané (hlavně městské státy v Itálii) začínají vystrkovat rohy.Rozdrobené Německo zase v té době začíná ovládat bankovní kapitál. Tragedie počínající francouzskou revolucí v roce 1789 byla dovršena po 1. světové válce a od té doby se řítíme stále rychleji do globální katastrofy. 


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Nejsem dostatečně obeznámen, a hledat se mi nechce, proto se zeptám.
Monarchisté zruší společnost založenou na výrobě a prodeji zboží?
Ne, že bych nebyl schopen přespat v lese, ale jako trvalou adresu ho mít nechci.
Troufnu si tvrdit, že to tak nemám jen já...
:-)


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Jinysi,

my monarchisté věříme v to, že kapitalismus nakonec tuhle planetu zdevastuje natolik, že se lidé dobrovolně zase vrátí k rozumnému způsobu vlády. Kam to dotáhl kapitalismus a jeho "demokracie" vidíme názorně na všech enviromentálních katastrofách z posledních let. Horší to už asi ani být nemůže.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Ano, Josef II. byl i podle mne přínosem.
Mnozí Rusové mají často zase rádi cara Petra L Velikého. Nicméně jsem v CCCP zažil také v uzavřené společnosti zpěv oslavné písně na cara komunistického, ze které si pamatuji již jen začátek:
"Stálin, náša sláva vajevája..."
:-)

Dělám si trošku prču ale jsem více než rád že monarchie u nás není.
Nechápu ale, proč svůj hlas raději zahodíš a nepoužiješ ho i s vědomím, že naděje na vítězstní je mizivá.
Jo, jo, trvám na tom. Voby mají být povinnost
Ale musíš ji mít v sobě!
Z vnějšku tě k nim nikdo samozřejmě nedotlačí...


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Jinysi,

ano - v České republice mámee monarchistickou partaj zvanou "Koruna česká". Existuje však vyšší pravděpodobnost, že doletíme na Mars, než že by "Koruna česká" prorazila do parlementu. Je to tak jako tak naprosto absurdní partaj: jak by mohli poddaní volit svého krále? Dle testamentu Karla IV má po vymření vládnoucí dynastie zvolit ze svého středu nového panovníka vysoká česká šlechta. Jiný názor mají tzv. legalisté, kteří soudí, že na časký trůn mají stále legitimní nárok Habsburkové.

Volby jsou pro mne jen absurdní cirkus a kdyby byly někdy povinné, jak strašíš, vložila bych vždy do obálky čistý papír.

Osvícených panovníků byla celá řada. Dokonce i Josef II měl své nesporné klady a Karel IV je, jak možná víš sám, "největší Čech".  Starý Řím měl asi jen tři dokonalé vladaře a jedním z nich byl Marcus Aurelius - filozof na trůně. Tak asi bych si já představovala státníka.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Nevím proč k volbám nechodíš, vždyť přeci nějaká monarchistická partaj u nás existuje!
Samozřejmě, komunisté jako vše, co za něco stálo, myšlenku  zdiskreditovali, ale přesto jsem toho názoru, že volit je povinnost.

Koncentrace moci do rukou osvíceného vladaře, boha, nebo jiného dokonalého jsoucna je zcela nepochybně nejlepší řešení.
Droboučku chybičku vidím v tom, že nic takového neexistuje...


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Jinysi,

podstata demokracie přece spočívá v tom, že ve volbách zvítězí ten nejlepší manipulátor.

Takže jde hlavně o to - nenechat se zmanipulovat. Mně se to ale radí dobře. Jsem monarchistka a k volbám nechodím...

Včera jsem v rádiu poslouchala zprávu o nějakém sociologickém výzkumu mezi středoškolskou mládeží. Nejlepší formou vlády jest prý dle současné mládeže demokracie, na druhém místě se ale umístil osvícený panovník. To mne rozradostnilo.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

No, vlastně ještě drobnost, která spustila moji psavost!
Můj současný velmi intenzivní pocit je, že na základě posledních nešťastných volebnch "obchodů" jedeme do opravdu velkého průseru!  
:-(


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

To je jistě pravda, nad to i mě zřejmá. 
Blbé je, že stejně jako existují "šmejdi", prodávájící předražené hrnce části méně odolné a informované populace, existují obdobní "šmejdi" na trhu politickém.
  
V obou případech je jediná obrana používání vlastní hlavy!
Proto jsem napsal tuto drobnou agitku...
:-)


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Jinysi,

žijeme v tržní společnosti... Co jiného jsou volby než určitá specifická forma trhu? Volby se velmi podobají prodeji cenných předmětů v dražbě. Tam vítězí ten, kdo nabídne nejvyšší částku, ve volbách vítězí ten, kdo získá nejvíc hlasů. Máme jen to, co jsme si "koupili" na tržnici zvané volební systém.


Jinys
před 3 měsíci
Dát tip

Umbratica

Svatou říši římskou - Svatou říši římskou národa německého, si nepamatuji.
Mohu si o ni jen něco přečíst.

Co dokazujeme dnes my ( Volení zástupco. ) v EU?
Inu, zatím dle mého vidění věci asi tolik, jako naše normalizační vláda po roce cca 1970.
Tuto dobu si pamatuji a zatím netrpím ztrátou soudnosti, abych nebyl schopen na základě nabyté zkušenosti srovnávat.

Ne, dnes to ale není zcela na pytel!
Stále, a to už jsem zde a především jinde mnohokrát napsal, existují svobodné volby.
No, připouštím, je to složitější.
Chce to o vybraných kandidátech také něco vědět a nevolit jen podle toho, jestli jim to sekne, třeba v uniformě...
:-)


Umbratica
před 3 měsíci
Dát tip

Vždycky jsme někam vstupovali a odněkud zase vystupovali. Do Svaté říše římské vstoupilo české knížectví už v jedenáctém století. Důležité ale je, jak se kdo ve kterém spolku dokáže prosadit. Přemyslovci a zvláště Lucemburkové se prosadit dokázali. Co dokážeme v EU dnes my?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru