Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

das Kunstobjekt 

06. 03. 2024
5
6
116
Autor
ajvar

Kto prstami láskal struny ulíc? 
slnkom odetá, rutinami uspávaná, 
opona sa čohosi len zatrepala, 
naničhodník v zákulisí pokľakol. 
 
Vysočinami kamenných hláv, 
všetky vetry, úprimné nad mieru, 
– síce škrelo to, a však, 
„len už neuverím v seba, veru“, 
 
MHD sa tiahne korytnačo Hlinskou, 
mandľa do okien meštianskych domov kuká. 
Pozrieš nabok – navyše čo povieš? 
Rozhľad onemel – trasľavý, zvláštny.


6 názorů

Arthurs
před 11 hodinami
Dát tip

https://www.facebook.com/groups/367094630065561/posts/7237657343009221/


a2a2a
před 2 měsíci
Dát tip

Gábinko moje milá, děkuji, tím pádem ta první sloka získává úplně jinou dimenzi a musím ji pochválit, a tobě poděkovat.


gabi tá istá
před 2 měsíci
Dát tip

A mandľa je mandloň mandľovník, priznám sa, že mne báseň nedáva moc zmysel, slová slová...


gabi tá istá
před 2 měsíci
Dát tip

Jirko, naničhodník je na nič hodný, čiže neschopný


a2a2a
před 2 měsíci
Dát tip

Určitě zaujala. Za sebe nerozumím pojmu naničhodník, pokud je to sovní hříčka ve smyslu ...chodník na nic..., pak bych napsal raději na nič chodník..., mám zato, že slovní hříčky, které svým hraním nemají obsah, spíše ruší, protože se čtenář zadrhne, přemýšlí a pokud nic neobjeví, tak je to zbytečné. Ale třeba to slovo znamená něco smysluplného, prostě nevím.

Ve druhé sloce vnímám poněkud neučesaně závěrečné dvojverší, ...sice škrčelo to... pro mne vyznívá jako zbytečná vsuvka, a zájmeno ...to... v kontextu působí nepoeticky, hovorově. Také poslední sovo ...veru... je nadbytečné a vnucuje pocit, jako by chtěl autor rýmovat.

Poslední sloka naopak celá hezká, jen bych potřeboval přeložit slovo ...mandľa. Přesto hezký text právě kladením otázek i obrazností. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru