Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kočka

09. 03. 2024
8
11
127
Autor
Jinys

Je to již delší čas…

Přicházela do postele, a vždy mi olízla nos.
Stulila se mi většinou na prsou a začala silně příst.
Někdy mě také jen takto pozdravila a šla si dál svoji cestou.
Kočky jsou své. To je to, co mám na nich nejvíc rád.

V dobách kdy jsem chodil do zaměstnání, přicházela v přesnou hodinu a začala příst.
Slyšel jsem ji ve snu a většinou jsem si pomalu uvědomoval, že je čas vstávat.
Lepší budík jsem nikdy neměl.

Včera odešla.
Ležela mi na nohou, hladil jsem ji, a ona nakonec nebyla.
Naše druhá černá kočka mi už nos nikdy neolízne.

 


11 názorů

Janina6
před 2 měsíci
Dát tip

Jinys, to ti ráda věřím. Ani mě nenapadlo "zkoumat", nakolik je to psáno podle skutečnosti, ono to je v podstatě jedno, důležité je, jestli text funguje. A funguje!


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

momoi
Jsem rád, že ti moje nechápavost nepůsobí duševní, nebo tělesnou újmu.
Těžce bych to nesl.
:-(

Janina6
Ale ona opravdu jako budík fungovala, žádná umělecká licence.
:-)


momoi
před 2 měsíci
Dát tip

Jinys: pokud ti to stačí, je to v pořádku. Pro mě jako čtenáře to není nic víc než náčrt, vzpomínka. Tahle díla tu v rámci všeobecné laskavosti bývají velmi úspěšná. Nerozporuju to. Jen mi to  přijde málo. Že to nechápeš mi je v zásadě jedno. 


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip

Momoi, proč báseň? Je to próza, miniatura, a například kočka jako budík je pro mě nečekaná, zvláštní myšlenka. Závěr, kdy si zase přijde lehnout ke "svému člověku", ale tentokrát z úplně jiného důvodu, mě dojal, aniž by autor nějak přehnaně tlačil na citovou pilu. Za mě je to povedené.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

momoi

Nechci urazit, ale nějak nechapu poznámku.
:-(
Ale nevadí, nemusím vědět všechno.


momoi
před 2 měsíci
Dát tip

Mám černou kočku. Je skvělá. Jenže to nestačí. Prostě to takhle nejde. Sepsat konkrétní vzpomínku a čekat, že to čtenář pochopí jako báseň.


Jinys
před 2 měsíci
Dát tip

Kočkodan

Černá kočka je čert, na služební cestě na Zemi.
:-)


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip Alegna

Dovedu se dobře vcítit. My máme standardně čtyři kousky. A z těch pěti, které v průběhu let odešly, jsem měl obzvlášť rád Čarnulku (jejíž barva srsti je dost jasná)


trojort
před 2 měsíci
Dát tip

kdo asi vyhladí nás


Marian67
před 2 měsíci
Dát tip

kočky jsou super


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip Alegna

Dobře jsi to napsal. Vložil jsi do toho takový ten drobný detail, který udělá z nějakých vět na obrazovce uvěřitelný kousek života.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru