Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Těžko si uchovat příčetnost

Výběr: Rhodesie
11. 03. 2024
14
8
168
Autor
trojort

 

 

        Slyšel jsem vepřové plátky z pootevřených oken hospody, co syčely jak nasraní hadi.
        Až přešly do prskání, jako když se na cestě potkají dvě kočky.
        „Až umře Plant a Page, tak to budu hodně smutný,“ řekl kamarád. 
        Když umřel Tom Petty, tak nabíral slzy na prostranství před SK Kladno, a utišil ho až grog v restauraci. 
        „To je děs,“ říkal. 
        „A nejhorší je to, když chci něco vyprávět holkám u oběda, a najednou mě ovane tohle, co nevím co je, a já musím zhluboka dejchat, protože já nemám slzy rád,“ kroutí hlavou. 
        Hospodský pes majitele sedí přímo proti němu a prohlíží si ho vidoucíma očima pochopení. 
        Pes i při důležitém ceremoniálním momentu klidně pustí bobek. 

    „Ta moje husa mi vylila všechnu kořalku do kanálu,“ řekl chlápek od vedlejšího stolu. 
    „Krysy se nestačily divit,“ řekl jiný chlap. 
    „Jo. Tři dny zpívaly veselé písně a čtvrtý den na ně dolehl smutek.“ 
    „A za ním dorazily abstinenční příznaky.“
    „Jak se asi bydlí ve včelím úlu?“ špitl jsem.

    „Jsou vůbec nutný ty šaty do rakve? Není to volovina? DOBROU NOC. To by snad stačilo,“ prohlašuje kamarád s  definitivou, aby rozehnal to Něco.  
    „Snad by si lidem nechtěl brát iluze?“
    Pes zakoulel očima.
    Fakt jsem to viděl.
    A hned na to se vrátil za výčepní pult, jako kdyby ty kecy už nemohl poslouchat.

PS.
    Všichni jsme součástí mystéria.
    Poschovávaní ve vykřičnících.

 

 

 

 

 


8 názorů

Rhodesie
před měsícem
Dát tip Zajíc Březňák, trojort
To mi připomnělo, že jsem dlouho nebyl v pořádný knajpě... Jaká škoda!
 
Parádní střípky z hospody!

dominick
před 2 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, lawenderr, Zeanddrich E.

pábení jak od Hrabala


trojort
před 2 měsíci
Dát tip

kuju za četbu a komentáře 


Zajíc Březňák
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Skvělý popis smažení řízků v úvodu a zbytek taky stojí za to, aby si jej člověk přečetl...


Benetka
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Když jsem sem psal své dílko NAUČIT SE LÉTAT (Learning To Fly) tak jsem nevěděl že Tom Petty již není mezi námi. O to víc jsem pak byl smutnější... :(


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip trojort, Zeanddrich E.

Já při četbě tvých dílek nesyčím, neprskám, ba ani nekoulím očima.


Květoň Zahájský
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Až umře Plant a Page, tak to bude sice smutný, ale to nejlepší ze sebe už tady stejně nechali, to neumře nikdy.


gabi tá istá
před 2 měsíci
Dát tip trojort

otázky a výkričníky


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru