Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska v rytmu rocku 3

24. 03. 2024
1
0
31

Když jsem v pondělí přišla do školy a přezouvala si boty v šatně, přišel ke mně Kuba a podal mi kazetu a papíry.

„Tak tady to máš, jak jsem slíbil. Až budeš mít volnou chvilku, tak si tu kazetu pusť a zkus něco vymyslet. Ale nespěchá to," usmál se.

„Díky. Snad mi to půjde."

„Určitě ano."

Pak jsem se už oba vydali do třídy. Vyučování mi ten den celkem rychle uteklo. Sice jsem byla zkoušená z literatury, ale to byl můj oblíbený předmět, takže jsem dostala jedničku. Poslední hodinu jsme měli tělocvik, byla jsem ještě dost udýchaná, když jsem šla na oběd.

 

Doma jsem se připravila na druhý den do školy a pak si pustila kazetu, co mi dal Kuba. Hned první melodie mě zaujala, byl to opravdu dle mého názoru hard rock, ale líbila se mi. Přetočila jsem kazetu na začátek, vzala list papíru a začala psát. Písničku jsem si poslechla několikrát, párkrát něco škrtla a nahradila. Když jsem měla finální verzi, zkusila jsem si ji zazpívat a vypadalo to, že to do hudby opravdu pasuje. Ještě jednou jsem si text přečetla a dala mu název: Zastav se!

.

1.

Ó, lásko,

Tak zastav se prosím, já chci jenom s tebou být,

tak poslyš hochu, nechtěj teď hned pryč odejít,

ty jsi tak skvělej,

ty jsi tak skvělej,

jsi jako půlnoc, půlnoc, jé!

 

Ref: 

Jsi fajn,

jsi svůj,

sexy

a můj, ó můj, jen můj.

 

2.

Tak hochu počkej, já chci ti pouze říct,

že dneska večer chci ti dát přece víc,

ty jsi tak skvělej,

ty jsi tak skvělej,

jsi jako půlnoc, půlnoc, jé!

 

Ref 2x

Ó, zlato!

 

Spokojeně jsem text založila do fólie, dala mezi moje poznámky z hodin a šla si na chvilku pustit televizi.

 

Druhý den jsem text dala Kubovi. Podíval se na něj a usmál se:

„Vypadá dobře, na to, že je to tvůj první písňový text, tak je supr. Ukážu ho klukům."

„Jasně, tak snad se i jim bude líbit."

„Myslím si, že jo."

Vtom k nám přišla holčina z vedlejší třídy, který náš rozhovor zřejmě slyšela. Usmála se na Kubu a zeptala se:

„A zpěvačku máte?"

Kuba zavrtěl hlavou.

„Já bych s vámi klidně ráda zpívala, chodila jsem na zpěv do hudebky."

„Zeptám se kluků," odvětil Kuba.

„Dobře," řekla ona a než odešla, hodila po Kubovi sladký úsměv.

Bylo mi jasné, že se jí Kuba také líbí. Trošku mě to mrzelo. Snad se jí nepodaři Kubu sbalit, pomyslela jsem si. Zrovna zvonilo, takže jsme s Kubou šli do třídy a rychle se posadili na svá místa.


Ten den jsem měli odpolední vyučování, takže jsem si o volné hodině došla na oběd a pak chvíli seděla na lavičce před školou a užívala si jarní počasí. Všimla jsem si, že ta holka z vedlejší třídy mluví s Honzou. Asi o to místo zpěvačky opravdu stojí, pomyslela jsem si. Když jsem si před hodinou byla odskočit a myla si ruce, podívala jsem se na sebe do zrcadla. No, oproti té druhé dívce moc šancí na to být Kubovou holkou nemám. Nos a čelo samý pupínek, jemné vlasy a pár kilo navíc k tomu. Byl by zázrak, kdybych se mu líbila. Mé zamyšlení přetrhl zvonek a já pádila do třídy, stihla jsem to jen tak tak, než přišla učitelka.

 

Po skončení výuky jsem se domů loudala, byla jsem smutná. Když jsem konečně došla domů, jen jsem si připravila věci do školy na úterý a si pustila televizi. Mamka dnes byla v práci déle, ale to mi nevadilo. Když jsem uslyšela šramocení klíče v zámku, ani jsem ji nešla uvítat. 

„Ahoj Leni, copak, jsi nějaká smutná," řekla mamka, když nakoukla do mého pokoje.

„To nic, mami, jen jsem dneska dostala špatnou známku z biologie," zalhala jsem, přiznat, že smutním kvůli klukovi mi přišlo hloupé.

„To si určitě brzy opravíš, neboj."

Přikývla jsem a mamka odešla do kuchyně připravit nám večeři.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru