Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V hospodách se nekouří

02. 04. 2024
12
4
109
Autor
trojort

 

 

 

    „Jde zase do basy,“ vykládá o kamarádovi, co se živí krádežemi v obchodech.
    „Já bych to tedy nezvládl,“ říkám já. 
    „Chápu vás,“ říká nám potetovanej chlap u bidýlka před hospodou, kde jsem nucen kouřit s lidmi, s nimiž bych u jednoho stolu neseděl. 
    Nemám už moc zubů, a rád bych si zachoval aspoň ty.
    „Vidíš tu zbraň?“ ukazuje nám pokérovanou ruku. 
    „Bez takový se v lochu neobejdeš, když nechceš dělat čubu.“
    „Já už jsem po přechodu,“ říkám.
    „To TAM,“ a říká to opravdu velkými tiskacími písmeny. „Nikoho nezajímá,“ a pro efekt přetáhne jazykem cigaretu dovnitř úst.

    Kamarád nekouří a tak odběhne, protože nedaleko vidí strom pod nímž je spousta popadaných jablek. 
    Dvě si utrhne ze stromu. 
    Nikdy nejí ovoce, co si sám neutrhne. 
    „Nejsem hlupák jako Adam,“ tvrdí.    
    Taky se tam hned vymočil, protože bere prášky na prostatu a má neustálé nutkání. 
    Podezírám ho, že mu o jablka nešlo. 

    Drsný chlap chce něco dalšího říct, ale popálil se na jazyku. 
    Prská a pokouší se zachovat si důstojnost. 
    „Musíš si věřit!“
    Mám dojem, že to řekl, ale jist si tím nejsem. 
    Jelikož jsem dokouřil, tak se můžeme vrátit ke svému stolu. 
    „Asi jsem si ucvrnkl,“ sděluje mi kamarád. 
        „To se ti ani nedivím,“ zazní nám do zad.

PS.
        Jak se asi cítí lidé, když jim dojdou náboje, když zbude ten poslední a není vyhnutí?

 

 

 

 

 


4 názory

Kočkodan
před 4 týdny
Dát tip trojort, kadeřavá, Al Jal Úd

Já mám také nutkání. (tedy abych byl přesný – pořád tě chválit)


Jamardi
před 4 týdny
Dát tip Zeanddrich E., trojort, Al Jal Úd

Začínám více věřit tomu, že ve věznicích šikana je. Jak jsem tenkrát ve vlaku slyšela tu propuštěnou ženu, také mluvila o šikaně, řekla, že si nenechala všechno líbit a že je za to ráda, ale nikdy se šikany úplně nezbavila. Že se to naučila brát jako zvyk, že to jinak nejde. 

Nutkání a bezohlednost je prostě kombinace..... To platí pro zloděje i násilníky.


Rhodesie
před 4 týdny
Dát tip trojort, Al Jal Úd

Ten člověk, který nastupuje do nápravného zařízení musí doufat, že spoluubytovaní budou také po přechodu.

 

Po návštěvě pána - prostatika u jabloně bych ta popadaná jablka také nechtěl...

 

Jako vždy - parádní počin. 


lastgasp
před 4 týdny
Dát tip Zeanddrich E., trojort, Al Jal Úd

Asi budu trochu mimo otázku autora. Já se cítil užitečně, když jsem svůj poslední náboj 7,62, který jsem měl na památku z vojny mohl darovat našemu vrátnému, který omylem vystřelil ze služebního samopalu a chyběl by mu. Zajímavé sdílení pocitů a zkušeností v kostce zakončené fatálním rozhodnutím. Bezva.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru