Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snad až příliš se mluví o paradigmatech

04. 04. 2024
5
4
74
Autor
trojort

 

 

 

    Taky bych si rád zametl před vlastním prahem, ale pořád nemohu najít to správné koště.
    Sousedka mi nechce to své půjčit.
    Argumentuje, že ji moc dobře sedí do ruky, ale bůhví proč si při těch slovech sahá na svůj klín.
    Vždy se to pokouším zamluvit.
    „Ještě se vyrábí sklapovací pastičky na myši? Pamatuji na to cvaknutí. Na potěšení, že bude o strávníka méně, ale i na tu obavu jít k pastičce, kde bude mrtvolka.“
    „To koště vám prostě nemohu půjčit,“ nenechá se sousedka přesvědčit.

    Koupil jsem si los pro štěstí. 
    Byl na něm čtyřlístek a nic jsem nevyhrál. 
    Měl jsem štěstí?
    „Existence je pomíjivá záležitost,“ nechali se slyšet hlasy.
    „Kdyby to tak byla pravda,“ řekl jsem posmutněle.
    „Nelíbí se ti tvůj osud?“ 
    „Poznal jsi někoho komu se líbí? Kdo by chtěl vysvětlovat medvědovi proč ležel v jeho posteli?“

    Stín na schodišti se zastavil. 
    Nehybná tolerance na zdi. 
    Po zábradlí sjížděla kočka v papírové čepici Večerníčka.     
    Tiše. 
    Bez zbytečného halasu silvestrovských nocí.  
    Stín na schodišti překročil svůj vlastní stín. 
    V touze sklouznout se taky na zábradlí.  
    Všiml jsem si, že má koště.

PS.
    „Copak je život jen čekáním na pilulku?“
        „Raději byste čípek?“ zasměje se sousedka, která mi nikdy to své koště nepůjčí. 

 

 

 

 

 


4 názory

Rhodesie
před týdnem
Dát tip trojort
Metly a košťata se zásadně nepůjčují, smetáky jen výjimečně. 
 
Sousedka si na klín nesahá kvůli koštěti, ale i když s Tebou hovoří o čemkoli jiném. To nesouvisí s koštětem, ale s člověkem...
 
Super dílko!

Zeanddrich E.
před 3 týdny
Dát tip trojort

... .

(Svůj osud jsme si, většinou asi už; i sami předem vybrali, ale že se nám potom jednotlivé naplánované zkoušky, zavěšené  v tom osudovém tubusu, moc nelíbí, až na ně reálně přijde, je docela časté  (...) )


Kočkodan
před 4 týdny
Dát tip trojort

Snad až příliš rychle jsem si Všiml, že se mi i toto dílko líbilo, takže s tebou ani tentokrát ve svém komentáři kriticky nezametu. ;-)


gabi tá istá
před 4 týdny
Dát tip

V papírové čepici


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru