Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Psí advokát

08. 04. 2024
16
15
158
Autor
Gora
Páchla tam desifekce, výkaly, pytle granulí a při zemi se plížil všudypřítomný strach, smíchaný s nadějí. Sotva někdo prošel, ozýval se dlouho frenetický štěkot, a to bylo každou chvíli. Přicházeli a dívali se, nabídli pamlsek a zase odcházeli a děti pak doma kreslily princeznám a lesním vílám oči koček a psíků z betonových kotců.
Zřízenec v modrém plášti s viditelným hrbem, ohnutý snad vším tím sklízením, sypáním do misek a taháním vodítek při venčení byl vlídný ochránce. Advokát psů. Dělal co mohl a když některého zatracence s veškerou výmluvností navrátil zpět do "lidského" světa, večer si doma nalil panáka griotky a občas zalitoval, že každá lahvinka mu vydrží ve spíži až příliš dlouho.
I za staforda Sama to byla jen stopička. Povinnost přece velí, aby byl schopen další ráno znovu se postavit všem neřádstvům mrzačícím těla i duše těch, které si k sobě připoutali. Měl povznesenou náladu. V maličkém autě dnes odjeli pryč, domů, společně - muž, žena a pes. Pes se špatnou pověstí, zato nádherný. Snad právě jeho podoba, mohutná bílá hlava s kávově hnědým tělem a zase pak bílými končetinami a špičkou ocásku mohla dříve za to, že si jej doposud vybírali ti nesprávní.
V jinak naprosto tiché garsoniéře zašuměla voda. Důkladně smýval pachy, které tělo za dlouhé, téměř nikdy nekončící služby v městském útulku absorbovalo. A nejen je...
Nařídil starodávného budíka na šestou a usnul.
Poloslepý labrador, pro svůj věk již neumístitelný, olízl mozolnatou ruku, která pozvolna sklouzla dolů s pruhované peřiny.

15 názorů

Gora
před týdnem
Dát tip

Rhode, díky, málem bych zapomněla:-)


Rhodesie
před týdnem
Dát tip Gora
Tohle je opravdu moc hezký a čtivý. Prostě - Tvoje klasika. Díky za to.
A díky za Sama...
 
 

Gora
před 2 týdny
Dát tip

Di, díky... těší mě, že sis v textíku našla něco, co tě oslovilo


Diana
před 3 týdny
Dát tip Gora

Souzním, Irčo. Kéž by konečně každý člověk porozuměl psům. vždyť se od nás téměř ničím neliší - míním rozumově a citově...


Gora
před 3 týdny
Dát tip

Lukáši, Markel, Nami, díky za názor, potěšilo:-)


Nami 99
před 3 týdny
Dát tip

Moc hezky napsané, prožité a procítěné.


Markel
před 3 týdny
Dát tip

smutněnka, pěkná *


K3
před 3 týdny
Dát tip Gora

Já jsem myslel pejska:).


Gora
před 3 týdny
Dát tip

Díky všem!

Táňo, dík!

Karle, ten pán asi do penze ani nebude chtít odejít - co by dělal?

Z.E. - rozumím, i u nás je momentálně kolem 15 koček... a ani jednu jsme si nepořídili.

Jani, tvá návštěva potěšila... zdravím!

Luboši, jsem ráda, že tě příběhy o zvířatech zajímají...


Kočkodan
před 3 týdny
Dát tip Gora

To se hned pozná, že o psím advokátovi psala vlastně „kolegyně“. A vůbec by mi nevadilo, kdyby byl pán každou chvíli pod vlivem višní. (mrk)


vesuvanka
před 3 týdny
Dát tip Gora

Irenko, krásně napsané, procítěné. Tip


K3
před 3 týdny
Dát tip Zeanddrich E., Gora

Nadějné vyhlídky. Snad se dočká zaslouženého "důchodu." 


Zeanddrich E.
před 3 týdny
Dát tip Gora

... .

(Hezké :). Jeden můj známý v Praze - respektive jeho manželka, za jeho silné asistence :) - zase, ..., s velkou empatií a zaujatě, provozuje kočičí hotel... :) ).


tanalarinova91
před 3 týdny
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Pěkné Irčo, dávám tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru