Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

haiku 2024/17

29. 04. 2024
4
6
89
Autor
verulinda

 

 

        alej sakury - 

        je to dávno co  jsem měla

        květy ve vlasech


6 názorů

verulinda
před 2 týdny
Dát tip

díky, Goro


Gora
před 2 týdny
Dát tip

Klasický námět ve free formě... pocitově za mne dobré, verulindo.


verulinda
před 2 týdny
Dát tip emme, Janina6

emme, já rozhodně nejsem ta, která se drží této zásady, jdu na to po svém, někdy slabiky padnou do počtu, jindy ne,  někdy se haiku líbí, podruhé ne, já se tím netrápím, někdy to změním, když najdu jiný způsob vyjádření toho co jsem zažila v tom či onom momentě... a nejsem ta, která vaše otázky vysvětlí , ptejte se  jiných mistrů - snake_01, Můra73 /ti o tom již mnohokrát psali/  a dalších... a okopírovat haiku do češtiny? to asi  není možné, díky za čtení všem...


emme
před 2 týdny
Dát tip

Rád bych se zeptal zkušenějších - když Japonci počítají délku řádku na móry jako - 575 mór a v češtině jedna slabika neodpovídá přesně jedné móře, ale podle své délky jedné až dvou mórám, proč se tak tvrdohlavě řeší, že české hajku musí mít 575 slabik? Vždyť už z tohoto principu nemůžeme okopírovat hajku 1:1 do češtiny. Nebo co mi uniklo? 


Janina6
před 2 týdny
Dát tip snake_01

Hezké. Kdybych chtěla "pohlídat" počet slabik 5-7-5 a zároveň přirozenost řeči, asi bych zvolila variantu:

v aleji sakur -

kdy naposled jsem měla

květy ve vlasech?

To si samozřejmě jen tak hraju, nechci tvrdit, že je to nejlepší řešení. I tak, jak je to teď, to má kouzlo.

 


emme
před 2 týdny
Dát tip Janina6

asi bych spíš řekl "alej sakur" než "alej sakury"
dávno už co jsem měla - je to takový trochu kostrbatý


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru