Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zahrada v Kjótó

02. 07. 2002
12
0
2595
Autor
KikinaV

Nehybně sedím.

V kamenné zahradě

oblázky rostou.


Lakshmi
17. 04. 2004
Dát tip
(-:

ssaamm
30. 06. 2003
Dát tip
líbí***

Kalima
02. 05. 2003
Dát tip
Dovolím si souhlasit s Rowennou. Zcela.

Rowenna
30. 10. 2002
Dát tip
Mi se to líbí moc, haiku, nehaiku. tip.

vajda
17. 10. 2002
Dát tip
.

Josefk
16. 07. 2002
Dát tip
:-)) !

Okeya
08. 07. 2002
Dát tip
Pěkné, ale přiznávám, že to na mne nedýchlo, možná to chce jenom říct jinak.

Wopi
08. 07. 2002
Dát tip
pěkné, zenové!*

Sabinka
04. 07. 2002
Dát tip
MOOOC pěkný *t

LadyDark
03. 07. 2002
Dát tip
Líbí:o))))

Olina
02. 07. 2002
Dát tip
MOC líbí. TIP

Armand
02. 07. 2002
Dát tip

Astalavista
02. 07. 2002
Dát tip
Hezké, leč začíná být opět trochu přehaikováno. Je to stejný jak s ekonomickejma vlnama, pořád se vracej s nestenčenou intenzitou...:)))

Krel
02. 07. 2002
Dát tip
hezké..

Radost
01. 07. 2002
Dát tip
meditace... zjistil jsem zajímavou věc - aby se báseň stala haiku, musí naplnit všech šest bašóových estetických kategorií (ty mají i nějaká jména, ale já si je nepamatuju). A na takovou jsem tady ještě opravdu nenarazil. Takže více méně se dá říct, že tady není ani jedna haiku. Tak proč pořád diskutovat o tom, co je a co není? Tomuhle dávám za zenovost a syrovost mediatce tip a za obrazový moment, za dodržení počtu slabik a za krásu klub.

Carodej
01. 07. 2002
Dát tip
Kde je uvedeno těch šest kategorií?

Radost
01. 07. 2002
Dát tip
v odborných studiích o haiku - nejstručněji ve sbírce haiku Pár much a já (DharmaGaia) tam jen tak obrazne, ale podrobnejsi prameny teprve hledam...zjistil jsem to teprve vcera

Carodej
01. 07. 2002
Dát tip
Asi by bylo košer dát to do někam do klubu na přehledné místo.

Radost
01. 07. 2002
Dát tip
určitě, pracuju na tom... taková obsáhlejší studie o haiku... možná tím i zdůvodním své zařazování/nezařazování do klubu kdo ví?

Prokletí
27. 06. 2002
Dát tip
Chichichi ;o))))))))) Tak já a literární terorista? ;o) Mno, myslím, že tady se to dá i přežít ;o) Teď mám dojem, že dávali jakýsi televizní pořad o zenových zahradách a ukazovali i ji ;o) Hezká, mám ji rád. Ačkoli toto není po formální stránce přesné haiku, připadá mi bližší než mnohá zde jiná ;o) Díky m.

Indy
26. 06. 2002
Dát tip
Zajímavá představa, možná i trochu meditační.

Albireo
26. 06. 2002
Dát tip
Krásné haiku. I když teoretik by tu asi postrádal časové zařazení, mně to nevadí a tipuji.

KikinaV
26. 06. 2002
Dát tip
Tak o časovém zařazení jsem se nikde v teorii zatím nedočetla. Asi hledám v nesprávných knihách. Ale nechám si ráda poradit. Podle všeho jsi měl, Albireo, na mysli určitě něco jiného než já, protože zrovna relativitu času jsem právě zde chtěla vyjádřit. Viděla jsem totiž nedávno nádherný dokument o Kjótu, zen budhismu a zahradách. Zaujala mě atmosféra kamenných zahrad. Kde člověk, téměř jako vetřelec, se musí pohybovat tiše, opatrně našlapovat, sotva dýchat a ačkoliv je mu dovoleno dívat se a vychutnat si tu krásu, kameny mu dávají dostatečným způsobem najevo, že ony jsou tady to živé, rostoucí, vyvíjející se a člověk je jenom poutník, pomíjivé nic. V tom kamenném, ale živém tichu každé slovo navíc bolí. Proto jsem i já chtěla šetřit slovy a neudala nic do prologu .. Takže teď se za svou mnohomluvnost omlouvám .. :-)))

Albireo
26. 06. 2002
Dát tip
Kikino, o tom časovém zařazení píše Prokletí ve svém teroretickém příspěvku v Klubu haiku v nás... Sice v souvislosti s hokku - první částí tanky, ale u haiku se to bere většinou také tak.

Albireo
26. 06. 2002
Dát tip
Promiň, Proklí, to nadbytečné "r", nezáměrný překlep.

Pepo
26. 06. 2002
Dát tip
:o) T.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru