Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BÁSNÍK NA LETNÍM BYTĚ

26. 06. 2002
10
0
1053
Autor
někdo_jinej

Osoby a obsazení: ON - básník ONA - básníkova intimní přítelkyně UMĚLECKÝ VEDOUCÍ - umělecký vedoucí Děj se odehrává jednoho horkého letního dne na hrázi nejmenovaného rybníka

On (líbaje ji vášnivě na krku i výš): "Ty jsi takový můj slaďoušek... ňu, ňu... a jaký máš roztomilý ouška... jako z marcipánu..."

Ona (trpně se podvoluje): "No jo... uhm... hele, už jsi mluvil s tím redaktorem z Mladý Fronty?"

On (trochu zmateně): "Co... cože?"

Ona (lehce jej odsune od svého krku): "No jestli už jsi mluvil s tím redaktorem z Mladý Fronty."

On (bezbarvým hlasem): "Jo, to... jasně, mluvil. Je to nějakej blbec, nejspíš. Mi vrátil tu mojí poslední sbírku - víš, ty Krvavé višně chlípné špaččí touhy - a že prej potřebuju nějaký silný téma. Že milostná lyrika dneska už netáhne. Kretén!"

Ona (se zájmem): "A jak by si to prosím tě představoval, to silný téma?"

On (krčí rameny): "Nevím. Možná bych měl odject na ropnou plošinu do Norska nebo kde to vrtaj, nebo se účastnit nějaký expedice... když už dneska nejsou stavby mládeže, ha ha. Ale tam bych se milostný lyriky asi těžko zbavil. Hele to jsem ti tuhle viděl v televizi jeden takovej dokument..."

Ona (přeruší jej, vzrušeně): "...sssst! Neslyšíš nic?"

On (poslouchá): "Ne."

Umělecký  vedoucí (uprostřed rybníka, úpěnlivě): "Pomoc! Pomoc!"

Ona (vyskočí, zdědšeně): "Jéžiš marjá, to je náš umělecký vedoucí!"

On (pozoruje neplavce přimhouřenýma očima): "Jó? Vážně? Mě se zdá, že váš uměleckej vedoucí má mnohem míň vlasů."

Ona (rozrušeně): "Si je nechal nedávno nastřelit. Je to von, to poznám podle hodinek. Nikdo jinej nenosí takhle velký hodinky a navíc ještě na zeleným tlustým pásku. Je to von, a topí se. Kriste Ježíši!"

On (se zájmem): "Jak nastřílet?"

Ona (nervózně): "Já nevím, jak se to přesně dělá, ta vlasová transplantace... prostě to takovou pistolkou nastřílej do kůže, asi... hele, ale von se topí, von se fakticky topí!"

Umělecký vedoucí (jako prve): "Pomoc! Pomoc!"

On (mávne rukou, vstrčí do úst stéblo trávy): "A třeba ne. Třeba si z nás dělá jenom prdelky. Jako v tý pohádce, jak chlapeček volal "vlk", i když nikde žádnej vlk nebyl, párkrát mu na to skočili, a když vlk vopravdu přišel, tak se na něj všichni to, no, vyprdli."

Ona (hryže si rty vzrušením): "Náš uměleckej vedoucí nemá absolutně žádnej smysl pro humor. Neřval by ,Pomoc!´, kdyby se fakt netopil. Von se topí, sakra, měli bysme něco... podniknout!"

On (nevzrušeně): "Třeba je ožralej."

Ona (nervózně): "To jo, to von je pořád. Ale topí se, do prdele práce!"

Umělecký vedoucí (jako prve): "Pomoooooooc!"

On (klidně): "Já bych se tak nevzrušoval, třeba jenom něco nacvičujou."

Ona (hystericky): "Blbost! Von se doopravdy topí, chápeš? Každou chvíli může bejt mrtvej! Jestli ti to teda ještě nedošlo!"

On (zasní se): "A jo. Teď mi to došlo. Silný téma. Mezi životem a smrtí. Hele, to bude dobrý. My tu sedíme... takže milostná lyrika, že jo. A teď najednou ten neplavec, co se topí. Na hrázi tepe život ve svý nejkrásnější podobě a uprostřed rybníka umírá člověk. Teď by muselo bejt skvělý počít dítě."

Ona (nevěřícně): "Ty ses asi zbláznil, člověče!"

On (přivře oči, zasněně jako dříve): "Zatímco starý člověk bojuje o život a smrt už mu sahá po krku, vzniká nový život z těl mladých milenců... ty bláho, to bude silný.... akorát nevím, jestli to bude rýmovaný nebo ne. co takhle: Umělé dýchání žádá si tonoucí - neboť je umělecký vedoucí... blbý, co? Vidím to spíš na volnej verš."

Ona (kroutí hlavou, konsternovaně): "Ty jsi takovej vůl, to je do nebe volající!"

Umělecký vedoucí (jako prve): "Pomoc! Pomoooooc!"

 


JeanJoche
09. 01. 2004
Dát tip
Šmrc...hmmm...snad jo...to by záleželo hlavně na hercích,ne???:)

JeanJoche
08. 01. 2004
Dát tip
Romálku,co bys říkal na tohle??? Nenatočíme to??? Viděl bych Tě na toho básníka!!!:)

romale
08. 01. 2004
Dát tip
Myslíš, jako kraťučkou etudu? Těžké by to asi nebylo. Akorát nevím, jestli by to mělo šmrnc.

romale
08. 01. 2004
Dát tip
Jo, a jinak je to dobré. Tož typ.

Pája
18. 07. 2002
Dát tip
:-)))))))))))*

Helča
28. 06. 2002
Dát tip
Tak experiment... má to TIP (ten básník, je ale vůl...)

Carodej
28. 06. 2002
Dát tip
Monty - jsi k pomilování doslova a do písmene, nechť mi tvůj muž odpustí:)

Čaroději... a má ti to odpustit můj bývalý muž, nebo můj muž budoucí? :o)

Carodej
28. 06. 2002
Dát tip
Cože - ono došlo ke změně????

Čaroději, jsi hrubě neinformován... samozřejmě, že došlo ke změně... dokonce k několikanásobné změně stavu...:o) Šlo to zhruba po trase VDANÁ - ROZVEDENÁ a nyní to směřuje opět k bodu VDANÁ, ale už za někoho úplně jiného. Nemluvě o tom, že došlo také ke změně stavu z normálního na jiný...:o)

Carodej
27. 06. 2002
Dát tip
Monty, ad dvojník - jinak se cítíš dobře?:))))

Wopi
27. 06. 2002
Dát tip
Furt stejně dobrý, i kdyby to napsal Franz Wocaseck... ale do výběru už to nedam, jednou to stačí.

Wopi
27. 06. 2002
Dát tip
Škoda, že jste tenhle pokus museli dělat zrovna když jsem lítal po ordinacích, jinak bych tu byl dřívějš...

No jasně, že se cítím DOBŘE, Čaroději... (ve skutečnosti mám jisté menší problémy s těmi dvěma kreslenými kojoty, co k nám každý ráno v osm chodějí a předstírají, že jsou mlékaři, ale nemůžu to říct nahlas, protože by se to nelíbilo tomu úplně prťavýmu židáčkovi z Mossadu, kterej sedí za ledničkou...)

Tak schválně... StVn. :o)

Danny
26. 06. 2002
Dát tip
:)

No jo, fakt! Když to napíše někdo_jinej, tak je zájem minimální! Kýho výra!

A dobře děláš! Redaktor má bejt nestrannej... a oholenej!

No teda... tomu říkáš ohleduplnost? Sakryš, jak mám ty nevyrovnaný hladiny hormonů, tak je mi až do pláče... fňuk... fňuk... sedím nebezepčně blízko otevřenýho okna....

Carodej
26. 06. 2002
Dát tip
Smaž to ty potvoro:)

Čaroději, časem to smažu, ale teď ne... teď testuju. :o)

Stanislave, ty tvoje žerty... ach jo... :o) Včéra jsi tak zažertoval, až z toho mimínek půl hodiny skákal bungee jumping na pupeční šňůře, a dneska tohle... ty jsi měl být BAVIČ, a ne ÚŘEDNÍK, čéče! :o)

Carodej
26. 06. 2002
Dát tip
tak jo, tip:)

Kami
26. 06. 2002
Dát tip
A mně se to líbí, ať to napsal, kdo chtěl!!! :o)*

nin
26. 06. 2002
Dát tip
teda monty, já jsem si vzdycky myslela, že jsi někdo jinej, taky sis to o sobě vždycky myslela? :-)

Rivka
26. 06. 2002
Dát tip
Kde už jsem to viděla:c)

nin, no někdy mám pocit, že jsem svůj vlastní dvojník - a někdy zas někdo úplně JINEJ, ale hlavně že nikdy nejsem ten stejnej... já vždycky takhle jdu a najednou se zastavím a úplně mi spadne kámen ze sérdce a řeknu si "zaplať pánbůh, že jsem svůj vlastní dvojník" nebo něco na ten způsob...:o)

Norek
26. 06. 2002
Dát tip
To je divný. Dvě díla. Obě stejný a jedno úspěšný a druhý ne. Čím to asi bude? StVn: dobrej způsob, jak to vyzkoušet

StvN
26. 06. 2002
Dát tip
No to je dokonalý. Ja smíchy padám pod stůl. Člověče, tohle se ti povedlo. Na to že je to tvoje první dílo, tak smekám. Máš TIPA jak hrom.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru