Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noční vlak

03. 07. 2002
3
0
797
Autor
verlit

Slohové cvičení na téma \"Noční vlak\".

Světla v kupé místo pronikavého bílého světla problikávala mdlou žlutí.

Snad proto zůstalo kupé prázdné, až na muže, spícího v rohu, s kabátem přes obličej.

 

Nebylo na co se dívat.

Za okny ubíhala tma a na čtení nebylo dost světla.

Byl to dobrý nápad přetáhnout si kabát přes hlavu.

Pěkný kabát.

 

Mohl by patřit státnímu úředníkovi.

Chvíli před důchodem, úzkostlivý, pečlivý a pomalý. Nevlídný a lhostejný. Místo lidí už dvacet let vidí čísla jednací.

 

Až na ty ruce.

 

Jedna je zaťatá v pěst a svírá cíp pláště. Spí ten člověk vůbec?

Nehty jsou polámané a na malíčku prosvítá vedle nehtu živé maso.

Štvanec. Utíká sám před sebou do spánku a před světem pod kabát. Když zavře oči, strašidla zmizí. Ve tmě je bezpečí. Ve tmě může být cokoli.

 

Druhá ruka leží v klíně s otevřenou dlaní.

Čára života je hluboká a dlouhá, sahá až na hranu dlaně.

Pevná dlaň, poctivá. Natáhne se k tobě a nabídne stisk. A je to dobrý stisk. Člověk, na kterého se můžeš spolehnout.

 

Oknem šlehlo dovnitř jedovaté světlo semaforu. Vyrylo stíny do stěn a couvlo.

 

Oslněné oči na okamžik přestaly rozeznávat podrobnosti.

Naproti nikdo neseděl, by to jen temný kout kupé.

Jak si oči přivykaly na příšeří, vystoupily ze tmy znovu obrysy postavy; tak se objevuje vyvolávaný obraz na fotografickém papíře.

 

Velké boty na tak malého člověka. Pokud je malý. Kdoví, co všechno je utajeno pod tím neforemným pláštěm. Nezablýsklo se za tou knoflíkovou dírkou oko?

Až člověka zamrazí.

 

Na příští stanici se kupé opět vyprázdnilo.

Noční vlak zmizel ve tmě i se spícím pasažérem, který mohl být kýmkoli.

Byl jsem to já.

 


Amanda
11. 07. 2002
Dát tip
Moc se mi to libilo, pohlcovalo...!***

líbí se mi ta složitost, žádný jednoduchý přímočarý děj, který je v každém druhém díle, dávám tip

Dědouch
04. 07. 2002
Dát tip
hezký,útržek ale hezký. Skoro by to byl dobrej začátek něčeho delšího. Zkusíš to ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru