Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KLeptoman

15. 07. 2002
0
0
1005
Autor
bloody

velmi stara vecicka z obdobia zaciatku mojej tvorby. gramaticke chyby prosim ignorujte

Kleptoman

Pri slove kleptoman si kazdy z Vas predstavi zlodeja. Kazdy z Vas si ho ale predstavi inak. Ja Vam napisem pribeh o jednom z nich. Cely tento pribeh je vymysleny avsak ak by sa Vam zdali nejake veci zhodne z Vasou predstavou neunahlite sa v zatrateni... #e404uiropwe4jf
Sedeli sme spolu pod velkym kosatym stromom. Myslim si ze to bola lipa ale nebol som si isty, predsa len niesom znalec na stromy ani na iny prirodnt sajrajt. Muz , ktory my volal do kancelarie ma uputal hned na prvy moment. Do telefonu sa my predstavil ako Frank... Johanes Frank. Ono na tom mene ak sa trosku viac zamyslite na tom mene je naozaj nieco zvlastne. Na to kde zijeme bolo toto meno neobvykle a nezvycajne.. pripadalo my ako keby som sa mal rozpravat z nejakym cudzincom alebo nieco take.. Pan Frank sa ma pytal co by som povedal na perfektnu reportaz. Ja som mu sucho a trosku z iraniou v hlase odvetil, ze to si o svojom pribehu mysli naozaj kazdy. Zlozil my sluchadlo. O par minut zavolal opet a sputal sa ma, ci som si to nerozmyslel. Suhlasil som. Koniec koncov namety my pomaly ale isto dochadzali a ked nic ine aspon zabudnem na problémy a zabijem trochu casu, ktoreho som mal cim dalej tym viac.
Stretli sme sa v jednej malej restauracii. Bolo to krasne miesto pod stromom z redtauraciou zabudovanou v skale. Po chvílke k nam priletel casnik a z nutenym usmevom na tvari sa nas opytal co si prajeme ... Ked sme si objednali otocil sa a odisiel . V ten den som mal chut na nieco pomale a co sa da pit dlho. Preto som si u casnika objednal suche martiny podobne ako James Bond ... Vytiahol som si pero a notes a z mierne zhrubnutym hlasom som powedal spustite :
Volam sa Frank .. johanes Frank odvetil. Nepracujem som nezamestnany. Chcel by som Vam trosku objasnit moj zivot a preco som vas hlavne nakontaktoval. Pan redaktor Ja som totiz zlocinec. Nie nemusite sa bat neprisiel som Vas okradnut ani nikoho tu pritomneho, naozaj som Vam prisiel povedat o mojom zivote par viet... Zacal som byt zvedavy tak som mu povedal nech uz konecne zacne, ze ma zacina riadne unavovat.
Takze jaj uz viem odvetil pan Frank uz viem kde som to prestal, povedal som Vam ze som nezamestnany ale pojdem pekne od zaciatku .
Vystudoval som zakladnu skolu v Greenwech, rodicia mi umreli ked som mal 3 roky, ako sa to stalo neviem. Jedny hovoria ze autonehoda, iny tvrdia samovrazda.. priznam sa Vam je my to uprimne jedno. Po umrti mojich rodicov si ma do opatery zobrala sestra mojej mami. Nebolo to bohvieake detstvo. To viete chybala mi naozajstna matka. Ked som mal 12 rokov teta Joan ako sme ju vsetci doma volali ma zapisala do zakladnej skoly a tam to zacalo. (Co zacalo ? opytal som sa ?) Tam zacalo to comu som prepadol a uplne som sa do toho vnoril. V jeden den som sa prechadzal chodbou a zrazu som videl na stene zavesene kabaty. Mal som take zvlastne nutkanie, nieco zvlastne a magicke my hovorilo : ”Chod pozri sa do nich zober si co chces”. A ja som isiel. Nacahoval som ruky a lahodne som ich daval do vrecak kabatov. Bral som vsetko, kluce od bytu, gulky, peniaze, jablka, proste bral som vsetko. Doma som to spociatku ukryval do skatule pod postel ale potom som sa bal, ze by to teta Joan mohla zbadat a tak som veci ukryl pod seno na povalu. Postupne som sa vypracoval na spickoveho zlodeja. Njekedy som mal pocit ze som naozaj najlepsi na svete. A v jeden den, ked som sedel v prednej lavici skole, nudno sa pozerajuc na kamosa Jacka, ktory bol triedny biflos som sa zapocuval do jeho slov a akoby som sa vnoril do neho. Neviem ako sa to stalo ale zrazu som si predstavil truhlu a v z nej trcali vsetky jeho myslienky ako kusky spagatu. Mozno sa Vam to zda smiesne ale ja som si tie spagatiky zozbieral a zvil do klbka. A zrazu sa triedny biflos Jack zastavil. Porste som ho vygumoval... Uvedomil som si to ako ked udrie blesk z jasneho neba a ked na vas dopadnu prve tazke kropaje, naznacujuce ze nasledujuci dazd bude strasny. Ja som mu ukradol myslienky. Najprv som si myslel ze to je obycajna nahoda a rozhodol som sa ze svoj cin znova zopakujem. Vyskusal som to o par chvil neskvor ked sa na hodine dejepisu ucitelka zastrajala koho vyvola k tabuli. Znova sa mi objavila ta znama truhla a ja som znova navijal klbko a ucitelka znova a znova nemohla prist na to co nam vlastne chcela povedat. Uvedomil som si to.: viem to!! viem kradnut myslienky ! ... Na univerzite v YELL som sa dostal na miesto spickoveho studenta a svoj ”dar” som rozvinul do uplnej dokonalosti. Niekedy som sa zabaval z tym ze som kradol ludom minulost inokedy predstavu a niekedy som ich doslova a dopismena vykradal ako banky... Je toho este viac co by som Vam chcel povedat ... DOST to staci powedal som, mysliac si o tomto ”blaznovi” ze som naozaj stratil chvilku z mojho casu. Rozlucili sme sa a kazdy sa pobrali svojou stranou... Bohuvdaka.
Ano kazdy z Vas citatelov, ktory ste sa dostali az sem nakoniec teraz caka co bude dalej ... ale ja newiem .. ja si naozaj neviem spomenut co som chcel napisat ....

Co to tu wlastne trepem ?


BlooDy
V Bratislave utorok, 3. novembra 1998


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru