Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Záhadné zmiznutie Samuela Prokopovicha

22. 07. 2002
1
0
770
Autor
Eusebio

Na policajnej stanici v rodnej osade vedca Samuela Prokopovicha vzduchom plávala záhada. Dôstojník v rozopnutej košeli nespúšťal oči z ľavého ukazováka, ktorý sem pred niekoľkými hodinami priniesol obuvníkov syn. Kúsok mäsa bol v prekvapivo dobrom stave. Nielenže sa na neho nechytala špina, ale ani nijak výrazne nezapáchal a udržiaval si pohľadnú farbu slnkom opálenej ľudskej pokožky. Akoby patril bábkovému modelu z predajne šiat na ulici Ľudového povstania a nie svetovo uznávanej kapacite. Otlačky však nepripúšťali omyl. "S jedným prstom si môžeš akurát tak vyšpárať nos. Aby si sa dokázal popasovať so životom, potrebuješ prstov desať," spomenul si zúfalý dôstojník na filozoficko-optimistické slová tlstého a premúdrelého ženinho brata.

Ďalšie prsty Samuela Prokopovicha, autora brilantnej odbornej štúdie o vplyve charity na striedanie hospodárskych cyklov, dedinčania objavovali postupne. Palec vylovil depresívny podvodník tesne pred odchodom z rybačky. Slnko už začínalo nepríjemne piecť, keď sa z rieky začal ozývať neprimerane hlučný škrekot žiab. Rybár trhol udicou a vzápätí zmeravel pri pohľade na hompáľajúci sa prst..

Menší šok spôsobil malíček. V 43. minúte futbalového zápasu oblastnej ligy sa za stavu 2:1 pre domácich z tribúny ozval hysterický výkrik. Na trávniku sa v tom okamihu nedialo nič zaujímavé, takže aj diváci sediaci v lóži pohľadom vyhľadali blond dievča, ktoré objavilo prst v sáčku so slnečnicovými jadierkami. Zvierala ho medzi palcom a ukazovákom pravej ruky, z tvare jej vyžarovalo zdesenie. No tak už nekrič. Hovorila som ti, že si nemáš kupovať jadierka, ale ty si si nedala povedať. Tak, prosím ťa, prestaň robiť scény,” hovoril  dievčaťu matka, znechutená rozruchom, futbalom a životom.

Dedina na niekoľko týždňov zabudla na futbal, ryby a ďalšie drobné radosti. Žilo sa v očakávaní ďalších objavov. Lokálne periodiká nevylučovali možnosť, že pribudnú aj niektoré väčšie časti Prokopovichovho tela. Náruživí nálezcovia dokonca aj priniesli na policajnú stanicu niekoľko kostí, o ktorých sa neskôr ukázalo, že sú zvieracie.


Humble
11. 03. 2003
Dát tip
Jo, "pohľad na hompáľajúci sa prst" se mi taky moc líbí. Žádám pokračování!

Pompejus
24. 07. 2002
Dát tip
Dobře to začlo, těším sa na pokračovanie, a taky se mi líbi ta slovenčina. Jinak, větší písmena by fakt neškodila.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru