Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Putovanie s ľuďmi

31. 07. 2002
2
0
1015
Autor
Naso_kritik

milé a ľahké čítanie...

Po symbolike kruhu siahol v poslednej svojej - v poradí už jedenástej - básnickej zbierke aj básnik Igor Gallo. Útla knižôčka Putovanie v kruhu (vydal Slovenský spisovateľ) je ľahkým a sympatickým čítaním o ľuďoch a hlavne o ľudských spoznaniach a získaných múdrostiach. Tie si už 66-ročný autor môže dovoliť predostrieť svojmu publiku. Nenásilne, nezaujato, priam nežne, až láskavo, s jemným, páčivým rýmovaním. Spoznania o svete okolo o nás o ľuďoch, ktorí nás počas cesty životom obklopujú, o kamarátoch, ktorí sa zmestia do autorovej básne "od A po Zet". Hlavne v prvej časti zbierky Každý po svojej trati sa viackrát opakuje motív starca a staroby. Tej staroby, ktorá okrem pokory a silnej dávky nostalgie prináša aj múdrosť a vďaku za to prežité. A možno aj trochu tej ľudskej zlomyseľnosti, lebo podľa autora "čas, ktorý ženie ľudský život do náručia smrti, tiež skončí odrátaný kdesi v nekonečne..." Vzápätí však v ďalších básňach Gallo píše o vnúčatách, o malých deťoch, čím sa napĺňa podstata kruhovosti z titulu knihy. Život ako kruh, večný kolobeh, kde niečo (niekto) stále zaniká a niečo (niekto) stále vzniká. Táto cesta, toto putovanie v kruhu je dôvodom, aby sa autor pýtal Kde patríme (druhá časť knihy) a zároveň aj odpoveďou - paríme tam, kde sme sa narodili, kde žijeme, všade tam, kde dokážeme oceniť mágiu života a prírody. Gallo ako pútnik životom nezlyhal. Jeho básne sú toho dôkazom.


Bix
31. 08. 2002
Dát tip
avi

Bix
31. 08. 2002
Dát tip
ešte

Bix
31. 08. 2002
Dát tip
Hej, bolo by fajn, ak by si aspoň na písmákovi uviedol aspoň štvrtveršie :o) Naviedlo by to k čítaniu ešte viac. Mám rada Tvoje recenzie, Nasokritik.

Print
31. 07. 2002
Dát tip
Ocenil bych malou ukázku...

Lyryk
31. 07. 2002
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru