Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co skrývají mraky

05. 08. 2002
0
0
953
Autor
Estel

Inspirovaly mě mraky...

Co skrývají mraky

 

Abecedu mraků zkouším číst,

odstíny modré mísí se tu…

skryté písmo chce něco říct,

ale smysl mizí v nekonečnu.

 

Vnímavým okem čtu nápisy

ve třpytivých kapkách vody.

Vidím cesty do kdysi

a spletité lidské osudy.

 

V mracích je spousta příběhů

ze světa zvířat i lidí…

míchají se v záplavě barev,

jen moudré oko je uvidí.

 

Se zájmem pozoruji obrázky,

tvary a barevné vzory…

nacházím odpovědi na otázky,

které jsou i v bajkách Ezopových.


Estel
14. 08. 2002
Dát tip
Děkuji moc za názory i rozbor básně. :-)) Oba jste pro mě poklad!

Carodej
09. 08. 2002
Dát tip
Tynic toho řekl hodně za mne a hlavně lépe. Já se tedy omezím na to, že po obsahové stránce to má svou hodnotu, kterou je ještě nutno spojit s technickou čistotou, viz Tynic a s výběrem takových rýmů, které nejsou omšelé nebo účelové. Každopádně Ti držím palce a směle vpřed!:-)

Tynic
05. 08. 2002
Dát tip
Pozor na zvuk básně : 1. strofa : Abecedu mraků zkouším číst, skryté písmo chce (jednoslabičné slovo) říct, 2. strofa : ve třpytivých kapkách vody. a spletité lidské osudy. --- rýmovat 2 a 3 slabičné slova je velmi těžké tak abys nerozbila rytmiku a kadenci básně (přízvuk je v češtině na první slabice, ale tvůj verš nutí čitatele vyslovit přízvuk ve slově OSUDY na druhé slabice) 3. strofa ze světa zvířat i lidí… jen moudré oko je uvidí. ---dtto (kdyby jsi použila 3 slabičné NEUVIDÍ, pak by žádný problém nebyl) 4.strofa Se zájmem pozoruji obrázky, nacházím odpovědi na otázky, -- místo ODPOVEDI si zkus verš přeříkat s ODPOVED ----- tvary a barevné vzory… které jsou i v bajkách Ezopových. Tohle dvojverší je rytmicky brilantní !!! Opravdu krásná asonance. Jen tak dále !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru