Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Magicko - realistický průletce městem

20. 09. 2002
4
0
1578
Autor
Helga

Má to být jen taková dada hra, tak jsem zvedava, co vy na to...

Z mého ultralehkého samoletu je vidět vstupní brána: jen vejdi, bídný červe! (Škoda, že nejde vletět – nu což, pomohu si svým ultralehkým samostřílem – vida! Pod zbytky vítající tlamy se ještě mrská čísi nožka… Nemám rád zákazy vletu.) Sssvisst! A hlavní třídou přímo k tomu pseudoletišti, jenž má uprostřed podivnou nádrž, prý kašna se zovoucí. Bacha na hlavy! Chachá, to jsem je pěkně rozehnal, ty omezené packaly plazící se do svých špeluněk. Chlape, ulít‘ ti klobouk – madam, no vy před tou cukrárnou, máte šlehačku v dekoltu (měli by vymyslet šlehačku odolávající náporu větroňů) – uhni, hádě, nebo ti moje vrtule rozšmelcuje tu zmrzlinu, co si tak usilovně cpeš do hlavy! Vpravo zelinář, vlevo se na mě culí prasečí rypák z výkladní skříně pana mrtvolaře, vpravo kavárnička bez zahrádky, vlevo mlékař, vpravo krejčík, vlevo pekárnička, vpravo pan velkopapírník, vlevo, vpravo, vlevo, vpravo, vlevo, vpravo… Uf, konečně větší prostor. Vžum! Šest výstavních obkroužení kolem “kašny” – pche! Šakna! Tak! Kolem šakny, to je džouk, což? Teď jen abyste věděli, kam pro vodu, blbečci. Co na mě tak civíte z radniční věže, puci? Jste neviděli torpédolet, což? Což, což? Tak valte bulvy! No vy je taky valte, neschovávejte se mi tam pod to renesanční podloubí, zapomínáte na můj samostříl, chrobáci! S vámi je nuda. Hele, támhle na druhém konci velké placky vidím černý flek na schodech božího chrámu… Vžum! Ale pane flanďák, nekřižujte se mi tady, víte, že to nemám rád. Sssvisst! A pravou boční k muzeu – je nutné přerušit vjemy, nastane-li potřeba zvracení. Lidičky, kde jste? Copak v těchto chudých domech není ni prašivé babičky??? Nic. Sssvisst! Tak takhle ne! A doleva a ještě jednou doleva a pryč z téhle ubohé… Ďábel ví čeho! Vida, secese. A včíl k muzeu! Držte si zubní protézy! Tlak vzduchu 1100 hPa. Dámo! Checheche! Mám váš skalp! Nechybí tu někomu příčesek? Co odbočka přes klasicistní theátro? Vžum, svist - otočka o 180° - náklon 43°28‘ - zpět - nečum, vypadnou ti oční koule! (Proč nejsou oči na provázcích - to by byla paráda!) - zatáčka - jé, héj, mladíku, kde je to theátro, co tu stávalo? 200 metrů zpět? Smůlička… Nazdáár!… Ženo, pocuchám vám účes i pudlíka!… Za vinárnou doprava – památník pisálka – nemuchlovat se tu! Támhle je park! U knihovny doleva… Sssvisst! No konečně, muzeum! (Dům nostalgie – či spíš senility?) Proč už tu není komu srazit halvu? Héj! Kde jste kdo?! Vžum – opět ubohostí ke kašně – šakně – plytkost nad plytkost! Chcípáčci, vylezte! Plac taky bez hlav? Vy zmije, počkejte zítra! Sssvisst – vžum – sssvisst…!


ECHO
10. 02. 2004
Dát tip
Neoslovilo mě. (A pozor, "letiště, jež" - rod střední.)

Helga
02. 05. 2003
Dát tip
Vidíš, to je jedna z těch, kde jsem se snažila vyhrát si s formou. :)

Dočetl jsem se značným úsilím. Tohle není nic pro mně.

Helga
09. 02. 2003
Dát tip
No vida, tohle je jedno z mých nejmilejších...

j_i_r_i_k
21. 01. 2003
Dát tip
Asi bych to nevydržel číst celé dny, to já na to :)... Ale takhle zajímavé...

Kandelabr
11. 01. 2003
Dát tip
tak tehle půlet-výlet se mi líbil. tip za něj

Kandelabr
11. 01. 2003
Dát tip
ale kuš. průlet pochopitelně :)

m11
26. 09. 2002
Dát tip
Wenders smichanej s Mansonem..........(ne Marylinem!!!) t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru