Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Být či nebýt?

21. 09. 2002
10
0
1190
Autor
tatokalan

Spíš životní příběh, ale ta kategorie tu bohužel není...

Stojí na mostě přes Nežárku a za ruku drží sedmiletou vnučku. Přemýšlí o životě a také o smrti. Co je lepší? Dcera leží po těžké operaci v nemocnici a lékaři jí dávají půl procenta naděje na přežití, manžel má nemocné průdušky a teď právě je u lékaře a vnučka se jí drží křečovitě za ruku, v očích tisíc otázek, na které jí nedokáže dát odpověď. Nemůže přece sedmiletému dítěti říct, že maminku už možná nikdy neuvidí...
Co teď? Skočit? Neskočit? Sama skočit nemůže, kdo by se postaral o dítě? Možná otec, možná teta, ale teď? Tady? Má právo s sebou vzít človíčka, který má celý život před sebou? Človíčka, který neví, co se jí teď honí v hlavě? Jen se drží její ruky a má pocit, že se drží té nejlepší věci na světě. Kdyby jen tušila, že, držíce se babiččiny ruky, skončí možná za chvíli rozbitá na kamenech...
Zabil by je ten pád? Co když ne? Co když skončí na invalidním vozíku a před očima bude stále mít rozbité sedmileté tělíčko...
A co když se dcera uzdraví? Půl procenta je málo, ale co když? Jak by se jí mohla podívat do očí? A i kdyby se zabila také, co by si o ní dcera myslela? O ní, která nikdy nic nevzdala?
Co je to za myšlenky, proč ji ruší? Proč se nemůže pořádně soustředit na to, co se chystá udělat? Voda hučí a skáče přes kameny a most je dost vysoko, mělo by se to podařit. Nebude to moc bolet? Ne, takové myšlenky si nesmí připouštět. Budu počítat do tří a pak skočím, řekne si. Zhluboka se nadechne, aby utišila bušení ve spáncích. Jedna, dvě...
„Babičko, pojď už, ať na nás děda dlouho nečeká. Pojedeme domů a odpoledne se mnou půjdeš k rybníku, viď? A pak půjdeš telefonovat, jak se daří mamince.“
Pohlédne dolů na malé děvčátko a zhluboka si povzdechne.
„Ano, Haničko, půjdeme.“
Otočí se a odchází, dítě vedle ní vesele žvatlá, aniž by tušilo, jak blízko byl konec...


moony
13. 03. 2006
Dát tip
*

aRmida
16. 10. 2002
Dát tip
uf. co k tomu víc říct? leda*

Bacil
15. 10. 2002
Dát tip
Tohle stojí za tip určitě.

Monolog
12. 10. 2002
Dát tip
Povídky tohoto typu jsou velice přemýšlivé,asi každý člověk ve svém životě přemýšlí o sprvedlnosti světa a o smrti. Na každého z nás občas přijde chvíle, kdy by lo nejleoší ukončit trápení sobě a všem ostatním. Tento článek se mi líbil a proto dávám tip. Jen pokračuj takle dál. Jde ti to.

tatokalan
03. 10. 2002
Dát tip
Díky moc, i když si myslím, že si ten obdiv nezasloužím, i když je taky fakt, že nejlíp jsou napsaný příběhy, co nám diktuje sám život...

Deltex
23. 09. 2002
Dát tip
Tak tohle dílko mě dostalo, hořko-sladké, jako život sám... spíš hořké. Moc bolí. Krátké, úderné, skvěle napsané a ten obsah... Tip jako hrom. Máš můj obdiv.

Paranoicus
22. 09. 2002
Dát tip
Hmmm ... ta poslední věta ... moc polopatistická.

Katerina
22. 09. 2002
Dát tip
a babicka opravdu....???

tatokalan
22. 09. 2002
Dát tip
Ona se pak svěřila mámě, že to chtěla udělat, a i s těma pocitama, to už jsem byla větší, a tak jsem chápala víc a pořád jsem to v sobě měla, a tak mě to napadlo napsat...

Katerina
22. 09. 2002
Dát tip
nekdo tam nahore te ma rad :-))

Idril
21. 09. 2002
Dát tip
*

Katerina
21. 09. 2002
Dát tip
Být....!! a potom se uvidí... tip

Jeanne
21. 09. 2002
Dát tip
hluboké T

tatokalan
21. 09. 2002
Dát tip
Díky všem!!! Katerina: vidělo se! Ta sedmiletá holčička jsem já a máma přežila!!!

Twardowski
21. 09. 2002
Dát tip
Být či nebýt? Přežít !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru