Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Domů

Výběr: Print, Pája, Rivka, Lyryk, , Elyanne, sleeping_beauty
07. 10. 2002
28
4
4759
Autor
Vojtek

Domů...

Kdo ruce zaklesl nadvakrát za záda

Nikdy víc nadvakrát ublížit nesmí

Z domova odchází silný a zamlada

V mýdlové bublině objevit vesmír

 

Skřípání soukolí otřásá orlojem

Nezbývá čas  na to ochutnat svět

který ti v plecháčku zachutná omějem

Dva kroky vzad a pak kulháním vpřed

 

Kolik je pasáčků?

 

Kolik je ohníčků?

 

Kolik je stromů?

 

Napsali na papír

vyrvaný z deníčku

Že žně už začaly

Tak abych prý i já

 

.

 

Zavítal domů

 


4 názory

MarK.
27. 01. 2011
Dát tip
..som rad, ze som zavital (z domu:) .. *

Anetté
20. 09. 2010
Dát tip
ten konec je tak dojemnej přes ty žně, a tyhle navraty..) nadherny

irem
18. 11. 2009
Dát tip

Anetté
03. 08. 2008
Dát tip
*

Lotoska
29. 10. 2004
Dát tip
všude dobře, doma nej....hezké *

Elyanne
28. 10. 2004
Dát tip

Elyn
26. 07. 2004
Dát tip
tahle je moc hezká... i když v hloubce s kostmi zlámanými, bolestí.. ale jde. dál.. jak návrat ztraceného syna, ale syrovější..

cilka
16. 01. 2004
Dát tip
*

Kangi
16. 10. 2002
Dát tip
jó, miluju básně s zrcadlovou hladinou na povrchu a obrovským všeničivým vírem tam někd eu dna!

Narvah
10. 10. 2002
Dát tip
Libiiiiiiiiiiii *

brambora
09. 10. 2002
Dát tip
souhlasim, klid a pohoda, jako bych se na toho mladeho divala.

Rowenna
09. 10. 2002
Dát tip
Tahle je krásná. No - a život někdy chutná omějem a někdy taky sladce. tip. A dám do nej.

Vojtek
09. 10. 2002
Dát tip
Pejsek ******!!!!!

Sagi
09. 10. 2002
Dát tip
jo vrať se domů :) a piš,snad bude i doma o čem - moc hezký

djPes
08. 10. 2002
Dát tip
Tak jsem si přemýšlel, jak chutná oměj, neboť jsem měl dojem, že je to rostlinka silně jedovatá-a taky že jo: Oměj šalamounek (Aconitum napellus) Oměj je vytrvalá bylina, rostoucí v horských oblastech, zejména v potočních nivách. Modrofialové květy jsou souměrné, jeden z korunních lístků je přilbovitě vyklenut, přičemž uvnitř této přilby jsou dvě nektaria. Vykvétá v bohatých vysokých hroznech. Plodem je měchýřek. Poskytuje podzemní části, tedy hlízy a oddenek. Celá rostlina, zejména pak její podzemní části obsahují diterpenické alkaloidy, zejména pak akonitin a napelin. Oddenek obsahuje asi 1 až 3 % těchto alkaloidů. Pro obsah těchto látek je celá rostlina prudce jedovatá, někteří autoři ji zřejmě po právu označují za nejjedovatější rostlinu Evropy. Vždyť smrtelná dávka akonitinu je pro člověka asi 1 až 5 mg. I pouhým pravidelným přikládáním listů oměje na kůži dochází ke vzniku nepěkně vypadajících puchýřů. Toho bylo v minulosti využíváno k simulacím různých chorob (např. vojáky před službou). Droga se používá na izolaci akonitinu, případně na výrobu extraktu a tinktury. Akonitin se používá jako součást mastí proti neuralgiím, artritidám či zápalu trojklaného nervu. Akonitin působí proti horečku, způsobuje také navození narkózy (proto se někdy používá jako anestetikum či antipyretikum) Oměj byl také hojně užíván k otravám, neboť se vyznačuje obtížnou prokazatelností. Jakési malé "mošničky" s potřebným množstvím akonitinu s sebou také nosívali špioni, kteří jej užívali jako spolehlivý prostředek pro navození smrti v případě chycení a prozrazení. Akonitin působí tlumivě na centrální nervovou soustavu. Účinek akonitinu se popisuje jako bolestivé znecitlivění. Ihned po požití se dostaví říhání a přelévání v břiše. Postižený pociťuje horko, které se nejprve objevuje v obličeji, ale záhy se rozlévá do celého těla. Někdy otrávený zvrací. Později se objevují křeče, pocit bezcitnosti, až končetiny úplně ochrnou. V hlavě vzniká zvláštní pocit prázdnoty a zimy. Jazyk je ochrnutý, objevuje se zelené vidění, bolesti hlavy a závratě. Tep je špatný, nepravidelný, tělesná teplota klesá. Smrt nastává zastavením tepu nebo dechu.

nebraska
08. 10. 2002
Dát tip
*

Tynic
08. 10. 2002
Dát tip
Z té básně jde klidná síla...nádherně graduje...

D.F. volá domů!!!

Josefk
07. 10. 2002
Dát tip
moc hezký :-)

nebraska
07. 10. 2002
Dát tip
*

Armand
07. 10. 2002
Dát tip
krása ... ☼

Algaranna
07. 10. 2002
Dát tip
hezky:-)

blbjenka
07. 10. 2002
Dát tip
pjekný, moc *

Nuitík
25. 09. 2002
Dát tip
jejku*****

Pepo
25. 09. 2002
Dát tip
***

Print
24. 09. 2002
Dát tip
Těžko se mi k tomu cokoliv přidýchává... *!!!!

Pája
24. 09. 2002
Dát tip

Rivka
24. 09. 2002
Dát tip
Tož ale já taky nemám právě nepovedeného manžela:))) A pak, že člověk má dát na matičky, když říkají Děvenko, to není chlapec pro tebe...:))))))))

Miroslawek
24. 09. 2002
Dát tip
Ech... zimožilný oheň...

Bacil
24. 09. 2002
Dát tip
Moc hezké, jenom se pro příště přimlouvám za trochu tmavší šedou :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru