Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O tlustém králi a malém království

05. 10. 2002
5
0
2475
Autor
Noise

Jednou jsme dostali rozkaz :\"Zadržet diverzanta ...\" Museli jsme napsat příběh, který bude obsahovat co nejvíce ustálených spojení s \" částmi ruky \" ...

   Bylo jednou jedno městečko - ono to vlastně nebylo městečko - bylo to takové maličké královstvíčko. Bylo tak maličké, co by se za nehet vešlo.

   Zˇil v něm neobyčejný král. Nenarodil se sice v rodině šlechtice, ale díky svým ostrým loktům se dostal až na trůn. Byl veliký labužník. Ze všeho nejraději si pochutnával na výborném jídle. Proto měl take svého osobního kuchaře. Ten ale vůbec neuměl vařit, jediné jídlo, které uměl uvařit byy špagety  à la kuřecí nožičky. Ale král ho nepropustil, protože jak sám nejraději říkával :  " Lepší vrabec v hrsti, nežli holub na střeše! "

   Avšak jednoho dne, když mu kuchař Vařečka opět naservíroval špagety à la kuřecí nožičky, rozhodl se král, že si musí najít nového kuchaře. Uspořádal tedy na hradě velikánskou oslavu, na kterou pozval všechny kuchaře ze svého malého království. Rozhodl se, že přijme toho kuchaře, který mu na podnose nabídne jeho oblíbené kremrole s vynikajícím lehoučkým sněhovým krémem.

   Procházel se tedy od jednoho stolku ke druhému, když tu najednou ... přistály na něm ty největší kremrole, které kdy viděl. Vzal do ruky jednu, která se mu schovala do kapsy a ochutnal ji. Byla taaak sladˇoučká, že se neudržel a snědl všechny rozsypané kremrole. Až potom, co je všechny snědl, jal se hledat onoho báječného kuchaře. Obě jeho zlaté české ručičky byly sice děravé, ale přijmul ho, protože ON byl nejlepší kuchař.

   Pak kuchař Zˇemlička králi vyvařoval všelijaké dobroty a král tloustnul a tloustnul, až byl tlustý na tři prsty. Zavřel se do své komnaty, která mu už pomalu začala být malá a odtamtud nevylézal. Celý lid byl nespokojený, protože se všichni báli toho, co jedna vševědka hádala z ruky králi, když byl ještě malý : " Jednoho dne tolik ztloustne, až celé královstvíčko praskne a lid nebude mít kde bydlet! "

   Králova pravá ruka, Kacafírek, jeho rádce, se o krále bál, a proto na hrad povolal nejlepší doktory. Každý z lékařů, chtěl králi podat pomocnou ruku. Když se toto král dozvěděl, zamkl se ve své světničce a ze studu nikoho nepouštěl dovnitř. Doktoři stáli za dveřmi a volali : " Pane králi, otevřete dveře, jen dva prstíčky tam strčíme a hned zase půjdeme! " Král byl však paličatý a nikoho dovnitř nepustil!

  Tedˇ se do případu vložila ruka zákona, všudy přítomný strážmistr Cˇesílko. Byl moc chytrý, a tak všichni doufali, že se mu povede krále uzdravit. Strážmistr Cˇesílko lid nezklamal, plivl si do dlaní a dostal výborný nápad. "Strčíme do klíčové dirky brčko, král si ho strčí do pusy a tím ho vysajeme." Vítežství bylo na dosah ruky, avšak brčko se do klíčové dirky nevešlo!

  Král byl den ode dne tlustší. Lidé z království spráskli ruce a bědovali : " Co s námi bude!! " "Nebojte, mám to pod palcem! " Volal král za dveřmi, které již praskaly v pantech. Z davu se začalo ozývat všemožné řešení a náhle hloupého Petra napadlo : " To ten kuchař v tom má prsty! Musíme ho dostat z hradu! " "To je pravda, to ten kuchař všechno zavinil! " volali ostatní. Strážmistr Cˇesílko dostal spásný nápad. Sˇel do kuchyně za kuchařem Zˇemličkou a začal s vysvětlováním svého řešení. "Poslouchejte, občane Zˇemličko, budete králi vařit samá hnusná jídla a král, který je vybíravý to nebude jíst, a když nebude dlouho jíst, tak zhubne. Je Vám to jasné, občane Zˇemličko?! "  "Jasné! " řekl Zˇemlička. " Ruku na to, občane Zˇemličko! " Potřásli si rukama a kuchař se dal do vaření.

   Zˇemlička králi podával jen pomyje a král do dvaceti dnů zhubnul!  Všichni byli rádi a vše se opět vrátilo do starých kolejí. Jen král se přestal tolik přejídat a až do smrti vládl krutou rukou!

 

 

Z tohoto příběhu plyne ponaučení, že všeho moc škodí!!

 

 

 

 

Takže se moc nepřejídejte. *

 

 

vysvětlivky : * = Pro mojí drahou sestru Martinku to neplatí!!! :o) Vid´ :o) 


Gastarbajtr
12. 10. 2002
Dát tip
:-))))))) *! a že děkuju za avizo

Noise
12. 10. 2002
Dát tip
Kujííí :o))) Nejní za co :o)))

Nuitík
12. 10. 2002
Dát tip
Gast :op

Mea
11. 10. 2002
Dát tip
jo chytrá neboli chitrá, to áno tedy, áno :o)

Nuitík
11. 10. 2002
Dát tip
chitrá sem!!! chitrá! a zavaž mi střevíček!!!

Noise
11. 10. 2002
Dát tip
Ja nevim jak ty, ale já na střevíčku nemám tkaničky!!!

Nuitík
11. 10. 2002
Dát tip
ne, protože nemáš střevíček!

Noise
11. 10. 2002
Dát tip
No to teda mám!! A jestli chceš, tak já ti ty tvarohový klidně sežeru!

Mea
10. 10. 2002
Dát tip
už ani nevím co jsem chtěl, se tu už jen směju :o)))

Nuitík
10. 10. 2002
Dát tip
týýýý brd'o, tak mladej a už to trpí na tu..no, na tu....hmmm

Mea
10. 10. 2002
Dát tip
jo, na tamto přesně, jojo ... jooo, kde jsou ty časy, když jsem ... když jsem ... co jsem to jenom tenkrát to?

Mea
10. 10. 2002
Dát tip

Nuitík
10. 10. 2002
Dát tip
to si byl to, ne, víš? tamten...

Mea
10. 10. 2002
Dát tip
No právě to nevím jestli jo, ale myslím, že jsem věděl, že jo, ale už nevím ...

Nuitík
10. 10. 2002
Dát tip
já Ti to ráda vzpomenu....byl jsi!

Mea
10. 10. 2002
Dát tip
No jo vlastně, vidíš, máš pravdu! Bych na to byl zapoměl! :o)))

Nuitík
10. 10. 2002
Dát tip
jsem tak !chitrá!

Mea
10. 10. 2002
Dát tip
ju ... a co že to? :o)

Nuitík
10. 10. 2002
Dát tip
chytrá že sem!...chjo...

Leata
09. 10. 2002
Dát tip
chi, vy jste neuvěřitelný...!!! :oDDD

Nuitík
09. 10. 2002
Dát tip
my víme!

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
brašule, pocem! :o)) sestřííí, babíííí, dědooo, babííííí dědkůůůůů!!! Ty už totiž seš lepší spisovatel, jak já, páč to Tvoje dává smysl :o)))) a vůbec, tato otázka je irelevantní! A zamítá se! Odsouzenec se odsuzuje k všeobecnému odpočinku...

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
Stando, ale že je to nadějná mladá dáma, což? :o)

Leata
07. 10. 2002
Dát tip
Nojska, udělej značku drápem a nehudruj! :o) a pozdravuj švagrovou, ty...jedna, druhá...papadáááá :o)))

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
:op

Noise
07. 10. 2002
Dát tip
Leatko : chich, já na tu švagřici zase zapomněla ... Stááánˇo : ruka sem ruka tam, co já s nima udělám... napíšu o nich básničku : ruka, ruce, rukavice, rukou, ručně, rukavice ... aneb absolutní rým ... ale dost už bylo vytahování se, jak umím bezvadně skládat básně ... Mea : Tož příště se zlepším a nebudu opakovat ani jedno slovíčko. (no, to mi ta slovní zásoba brzy dojde).. To víš, na sestru totiž nemám ... Nuitík : Ludááánkuuuuu, tátoooooo ... /"hele, mě nezavolá" "Ludvo, pujdem, až zavolá Heduš!" Heduuuuuuuuuuuuuuuuuuš!!!

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
Koukejte jí dát tipa, nebo vám natrhnem prdel !! :o)))))

Noise
07. 10. 2002
Dát tip
Ježíš, to jsem nepsala já!!! Fakt neee, Gastíku prdíku :o))))

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
hele, nějakej šotek si hraje na Nuitˇu :o))

Noise
07. 10. 2002
Dát tip
A kdo??? Sˇotek přeházel písmenka ... to jsme měli vyždycky v češtině a mýsto tvrdého i tam bilo měkké y!!!

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
ten šotek, to bude beztak nějakej podvodník!

Nuitík
07. 10. 2002
Dát tip
ten šotek, to bude beztak nějakej podvodník!

Noise
07. 10. 2002
Dát tip
On je to ve skutečnosti takovej brouk, co si před sebou valí to ... kouli trusu! Jo ty myslíš hovnivád :o)

MOC DLOUHÝ ,TAKŽE SEM TO FAKT NEDOČET DO KONCE...

Leata
06. 10. 2002
Dát tip
čauky diverzante :o)) to jsme myslim taky dělali (s Kmentovou? ;o) ) a nejni to spíš pohádka ? vy vyžlata, vy něco povídejte o přežírání a tloustnutí...šak to znáte jen z doslechu...:oPPP

Leata
06. 10. 2002
Dát tip
cha chá, ještě avízko pro "Martinku" :o)))

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
Jasan, Kmentice :o) Chich, jakypak z doslechu - jakmile hodiny odbijí půlnoc, jdem si se ségrou vařit špagety :o) a vybílit celou lednici... :o))

Nuitík
06. 10. 2002
Dát tip
bža bža, toliko k problému :o)

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
No, já jsem čekala, kdy se mi tenhle tvůj názor tady objeví ... :o)))

Nuitík
06. 10. 2002
Dát tip
pšt pšt, ale jenom trošku :o))

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
fakt ..., fakt ... sestra!!! Ježiši já už teda fakt nevííím!!

Nuitík
06. 10. 2002
Dát tip
hele, já jako taky nevím, ale budu dělat, že jsem se vším obeznámena :o))))))

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
Jasně, atˇ žijí blndýnky!!! Smrt Baníku, že :o)))))

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
Jasně, atˇ žijí blndýnky!!! Smrt Baníku, že :o)))))

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
"o" :o)))

Leata
06. 10. 2002
Dát tip
brm brm...a to je asi vše, co mohu podoktnout... blndýnky? fůůůj! to se to blondí barvičkama, což? :o))) otázka být, či nebýt špinavou (bl.), o tom to není - zda je to ducha důstojnější snášet střely a ftipy, chá chá :o)))))) a neobrvit se raději směrem a brvami temnými, hůů... no, ciao a ták :o))

Nuitík
06. 10. 2002
Dát tip
a nejhorší jsou sadisti, to já jsem taky znal jednoho takovýho, mooooooc hodnej člověk to byl, ten jak viděl na zahradě krtka, už vzal lopatu a pral to do něj....:o)

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
Vy dvě jste se teda hledaly, co?? Jakmile něco nejní z USA, tak se vám to nelíbí!!!

Mea
06. 10. 2002
Dát tip
Jsem se těm kritikam tady zasmál :o))) Pohádka je pěkná, akurát se v ní na mě až moc opakujou stejný slovíčka, což já hnidopich nerad ... jmenuji se totiž - Igor Hnído! :o))) Fuj :o)))))))))) Ale příběh se mi líbí :o)))))) TIP :o) A přesně tak, vyžlata jste, počkejte až budete tlustý jako já! :o))))))))))

Nuitík
06. 10. 2002
Dát tip
no ha ha ha! anebo pohádka o Sˇtaflíkovi a Sˇpagetce nebo naopak...slovíčka se tam opakujou, opakujou, opakujou úmyslně, páč o to tak nˇák de, abych bránila tady svou tento krev :o) Igore!

Noise
06. 10. 2002
Dát tip
Ha, sestřííí děkujííí, to mám ale supr obhájce, je to tak ... ta všechna slovíčka se opakují naschvál ... a vůbec, nemůžu být přeci lepšííí spisovatel než sestra, ne?? Tak všechno záměrně kazím!! :o))))))) Kujííí za tiiipka :o))

Mea
06. 10. 2002
Dát tip
No ju, ale naschvál nenaschvál nic nezmění na tom, že to já nerad :o) Takže není co bránit, když na nic neútočím, ne? :o) Takovej soudní proces bez žalobce aneb co jsem už zažil jenže jinak ... ale to sem nepatří ... huh a teď nevím co jsem chtěl ... no asi nic, to bude ono :o) A Noise, nevím proč ne? :o)

Nuitík
05. 10. 2002
Dát tip
moc fajn :o) se nepřežírám, jím střídmě, akurát vícekrát střídmě denně, no :o)))))) a mi se to líbí, atˇ, si klídˇo mysli, že je to jen sessterská tento! pšoooooooukuuuuuuuuuuuuuu!! :o)))) tip a ještě, kvůliva té konečné myšlence, že ano, dám to do klubu :o) vůbec jsem neposlala žádný avíza, neboj, nechceš přece žádnou protekci, ne? :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru