Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malé cirkusové blues do oušek ochránců zvířat

05. 04. 2000
2
0
1426
Autor
McCoal

Tak tu máme zase cirkus. A ne jen tak ledajaký. Dokonce je to cirkus Humberto. My, obyčejní smrtelníci máme, díky spisovatelům typu Eduarda Basse, o životě v manéži poměrně přesnou představu. Je však zajímavé, že všechna tato díla monitorují život u cirkusu jaksi zevnitř, z pohledu samotných cirkusáků. Nikoho zatím ještě nenapadlo, podívat se na tuto problematiku ze strany návštěvníků, a zejména pak rodičů dětí do deseti let. Podle mě je to téma mnohem víc strhující než ztroskotání Titaniku a dobrodružství Poseidonu dohromady. Největší problém, když už se před dětmi nepodařilo utajit že cirkus přijede, je přesvědčit je, že když z dvanácti představení uvidí jen čtyři, nijak negativně to neovlivní jejich další vývoj. Po několika dnech slibů, prošení, přemlouvání, poroučení a zakazování to nešťastný rodič usmlouvá na šest představení, oběd u McDonalda a lego. Děti na oplátku slíbí, že se v cirkuse budou chovat slušně, nebudou nadávat klaunovi a nepolezou do klece k tygrům. Samozřejmě, že rodiče s dětmi nejsou jediní, kdo v této před cirkusové době vyvíjí horečnou činnost. Na pilno mají také ochránci zvířat, kteří musí rozvěsit alespoň třista protestních letáků, jinak nesmějí domů. Možná se najde i ochránce lvů, který se začne pídit po tom, zda si krotitel, dříve než strčil hlavu lvovi do tlamy, nejprve tu hlavu pečlivě umyl a jakým šamponem. Zkrátka každý příjezd cirkusu do města je citelným zásahem do života jeho obyvatel. Pak ale nutně musí nastat doba, kdy je šapito nenávratně rozebráno a po cirkusu zůstanou jen vzpomínky dětí. Ty však brzy vyblednou, ochránci zvířat se přesunou na Velkou Pardubickou a protestní letáky smyje déšť. Život se vrátí do vyjetých kolejí a vydrží mu to až do té doby, než se na náměstí opět objeví maringotka s nápisem Cirkus. Snad se potom neobjeví nikdo, kdo na ni zaklepe a řekne: "Jsem ochránce ochránců zvířat. Seberte se jeďte pryč. Ochránce zvířat by mohla ranit mrtvice." To pak bude teprve cirkus.
_Vera_
14. 01. 2006
Dát tip
neutrální téma a kolik se z něj dá vyždímat řádků :) pěkné.

misicka
15. 12. 2004
Dát tip
To se mi fakt líbí:))) napsaný je to normálně...to nehodnotim ani kladně ani záporně...ale hlavně to je strašně dobrej nápad:) musim dát tip.) i když už to je starší dílo:)

Katerina
19. 05. 2000
Dát tip
:-))) Ja cirkus zrovna nemusim... ale kazdy dela co umi, ne, treba nekomu lezou na nervy sekretarky...

Sarken
13. 04. 2000
Dát tip
no, napsaný je to vtipně, zvlášť ten závěr, to musím uznat, ale souhlasit s tebou nemohu proč? zkus se na cirkus podívat očima zvířat, jistě, jsou horší osudy, než se dostat do cirkusu, jenže to přece neznamená, že budu skákat do stropu radostí a libovat si, jaké mají zvířata štěstí nemáme žádné právo zavírat je do klecí a předvádět zábavě chtivému publiku. Ani pro ty děti to není nejlepší, jakou představu o světě si asi odnesou? víc už psát nebudu, zrovna přijel další cirkus, tak jdu rozvěšovat letáky

Bibša
11. 04. 2000
Dát tip
Hm, obdivuju fejetonisty, mě ze všeho vyjde úvaha :-)))) Ftipně výstiženě napsané! Jsem ráda, že existují cirkusy, jsou vzácné, a jsou děti, které lva nebo medvěda uvidí opravdu jenom v cirkuse. Myslím, že cirkusáci jsou lidi, kteří si za svůj životní styl a um zaslouží obdiv a né problémy. Dík za zamyšlení!

Laďa
07. 04. 2000
Dát tip
Zase trefa do černýho. Myslim, že fejetony umíš psát.Já to taky zkoušela a nevim.

Mab
06. 04. 2000
Dát tip
:o)))Azi nenapadá tě že to jak žijeme je často podobné životu zvířátek v cirkuse? Naučíme se spoustu věcí (zcela nesmyslných a nepotřebných) a pak je jako cvičené opičky provádíme pro potěchu svých blízkých a svojí vlastní - vždy´t někam patříme! Máme svůj Řád! huráááá... - Jenže když se zvířeti otevře klec většinou uteče - my? si tu klec za sebou zavíráme sami:-( každej večer zamknu abych neutekla...pak kolem půlnoci stejně uteču...jenže se zase kolem čtvrtý vrátím:-( ach jo... Ta povídka mě pobavila a ínspirovala - už vím kudy se budou ubírat mé zvířatkomilné snahy - díky McCoale za udání směru:o)))

McCoal
06. 04. 2000
Dát tip
Nemas zac Mab, Ale s Tebou Azi nesouhlasim, nemyslim se, ze dostat se do cirkusu je to nejhorsi, co muze zvire potkat. Rekl bych ze nektery lidi jsou na tom i hur. Treba rano cestou do prace. Precti si muj dalsi fejeton a uvidis. :-))

Merle
05. 04. 2000
Dát tip
:-))))

Rivka
05. 04. 2000
Dát tip
:-))))))))))

AZALIN
05. 04. 2000
Dát tip
Ne, tohle neberu.. Je špatný, když umíme našim dětem dělat radost už jenom pohledem na zvířata, který sou nucený žít v cirkusu..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru