Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malé cirkusové blues do oušek ochránců zvířat

05. 04. 2000
0
0
1357
Autor
McCoal

Tak tu máme zase cirkus. A ne jen tak ledajaký. Dokonce je to cirkus Humberto. My, obyčejní smrtelníci máme, díky spisovatelům typu Eduarda Basse, o životě v manéži poměrně přesnou představu. Je však zajímavé, že všechna tato díla monitorují život u cirkusu jaksi zevnitř, z pohledu samotných cirkusáků. Nikoho zatím ještě nenapadlo, podívat se na tuto problematiku ze strany návštěvníků, a zejména pak rodičů dětí do deseti let. Podle mě je to téma mnohem víc strhující než ztroskotání Titaniku a dobrodružství Poseidonu dohromady. Největší problém, když už se před dětmi nepodařilo utajit že cirkus přijede, je přesvědčit je, že když z dvanácti představení uvidí jen čtyři, nijak negativně to neovlivní jejich další vývoj. Po několika dnech slibů, prošení, přemlouvání, poroučení a zakazování to nešťastný rodič usmlouvá na šest představení, oběd u McDonalda a lego. Děti na oplátku slíbí, že se v cirkuse budou chovat slušně, nebudou nadávat klaunovi a nepolezou do klece k tygrům. Samozřejmě, že rodiče s dětmi nejsou jediní, kdo v této před cirkusové době vyvíjí horečnou činnost. Na pilno mají také ochránci zvířat, kteří musí rozvěsit alespoň třista protestních letáků, jinak nesmějí domů. Možná se najde i ochránce lvů, který se začne pídit po tom, zda si krotitel, dříve než strčil hlavu lvovi do tlamy, nejprve tu hlavu pečlivě umyl a jakým šamponem. Zkrátka každý příjezd cirkusu do města je citelným zásahem do života jeho obyvatel. Pak ale nutně musí nastat doba, kdy je šapito nenávratně rozebráno a po cirkusu zůstanou jen vzpomínky dětí. Ty však brzy vyblednou, ochránci zvířat se přesunou na Velkou Pardubickou a protestní letáky smyje déšť. Život se vrátí do vyjetých kolejí a vydrží mu to až do té doby, než se na náměstí opět objeví maringotka s nápisem Cirkus. Snad se potom neobjeví nikdo, kdo na ni zaklepe a řekne: "Jsem ochránce ochránců zvířat. Seberte se jeďte pryč. Ochránce zvířat by mohla ranit mrtvice." To pak bude teprve cirkus.
mike
20. 08. 2000
Dát tip
Tohle mi přijde takový slabší po obsahový stránce. Nevím. Myslím, že tu máš o dost lepší - nechci být tak radikální jako Merle.

Print
11. 04. 2000
Dát tip
Já tě respektuju, ale cirkusy nesnáším! Jakéhokoliv druhu!:-))) Ale líbí se mi, že máš názor!:-)

Merle
05. 04. 2000
Dát tip
malá rada: hned po přihlášení najdeš vpravo odkaz Vaše díla a mazání, pak už jen u příslušného díla klikneš na SMAZAT...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru