Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jáma zoufalství

18. 11. 2002
19
0
3271
Autor
Drownedgod

........jsme li nahoře chceme dolů a ze zdola se snažíme zas vydrápat zpět.......nevíme co chceme dokud si nespadneme až na dno.......

Tisíce ztracených skleněnek
na kraji jámy zoufalství
žádná z nich dolů nepohlédne
žádná nebude postrčena.

 

Záblesky jejich modrookého světla
nenajdou chladné samotáře tam
dole
nikdo jim dolů nepomůže.

 

Uvnitř jak v arše Noemově
neexistující chladné hlasy
volají po svém druhu z hora
volají ale nebudou vyslyšeny.

 

Cirkus věčných vzpomínek
láká zas světlo spatřit
nahoru jim však nikdo nepomůže.

 

Smrt jakoby se rozpršela
prázdnými celami tam dole
a pochůzkářům nahoře
umírají poslední dny bytí.

 

Nikdo není spokojen
a přec by měnili
než upadnou do zapomnění
a skončí v muzeu snů a vzpomínek.


tiez

Lyryk
10. 03. 2003
Dát tip
pjeknej nápad, ale poslední strofa to zabila...

Carrie
25. 02. 2003
Dát tip
kdo je venku, chce dovnitř... kdo je uvnitř, chce ven... že zůstávají skleněnky na kraji jámy a nepadají, je možná dobře - ještě je může někdo najít samotář dole by si rád posvítil skleněnkou, ale skleněnka chce být nahoře chce opravdu zpátky nahoru? bojí se stát jedním z pochůzkářů? a přece by měnil... napadá mě ještě: bez pádu není závrať, bez závrati není pád kecá mi to... ale tip

Drownedgod
25. 02. 2003
Dát tip
...ses do mě opřela, což?..díky a jen v klídku kecej dál, alespoň někdo....a máš recht, to jo...:-)))

Carrie
25. 02. 2003
Dát tip
mám dneska takovou rozebíravou, taky mě pořád někdo rozebírá a já to vracím tobě, má ubohá oběti ;-)

Nuitík
19. 01. 2003
Dát tip
nepřijde mi to depresivní, spíš sociologická sonda to je nebo tak něco....nedá se toho zkousnout moc najednou, páč by se z toho člověk moh sesypat :o))*

Hauský
04. 01. 2003
Dát tip
vyráží to dech...moc líbí...***!

Josefk
16. 12. 2002
Dát tip
myšlenky dobrý, závažnej obsah, ale trochu srandy by nebylo? :-)příště?

Drownedgod
16. 12. 2002
Dát tip
..deprese to je moje, o sluníčku travičce a šnečcích vážně psát neumím..:-))))) i když něco málo veselejšího by se jistě našlo.:-)

hurvinek
10. 12. 2002
Dát tip
držme se jedeme z kopce

clovrdik
10. 12. 2002
Dát tip
tak to jsem si musel přečíst třikrát a přiznám jsem, že jsme nakouknul i do kritik, což mi pomohlo k objasnění těch obratů ... je to fakt super domyšlená báseň ... až mám pocit, že jsi opravdu u těch obratech přemejšlel ... ( já toriž, když náhodou píšu, píšu co mě právě napadne a moc o tom nepřemejšlím .. ); rozhodně TIP

Drownedgod
10. 12. 2002
Dát tip
..to já zas někdy přemejšlim až moc..:-))))))

zvlastni atmosfera... tak trochu mi pripomnela pocit,co jsemmela pri cteni cawdora od robinsona jefferse.. ale to sem vlastne nepatri , pardon proste si te dneska ctu a zjistuji ze se mi libi jak pises - tip!

Amanda
30. 11. 2002
Dát tip
Zvlastni, zasnena melancholie...!*

alina
26. 11. 2002
Dát tip
Drow: zlobíš ;)))))

Drownedgod
26. 11. 2002
Dát tip
...ne to ja jen tak, to bych si k Tobe nikdá nedovolil. Ty jsi pro mne,....no ani nechtěj vědět co (stouplo by Ti sebevědomí:-), ...no tak......se nezlob....ja za to přeci nemůžu, já jsem holt takovej.....:-))))))

Drownedgod
25. 11. 2002
Dát tip
...sorry, a ještě jednou promiň, už se to vícekráte nebude opakovati, to slibuji a přísahám...:-))))))))....a příště tam tedy nedám chladné hlasy, ale třebas teplé....vyhovuje?...:-)))))))))))))))

alina
24. 11. 2002
Dát tip
Drow: jo, dostačující to je :)) a to vysvětlení se mi líbí!! Pořád mě tam mátla ta větička "...neexistují chladné hlasy..." - přiznám se, ta mi tam nějak nesedí ...... A příště, když mi odpovídáš, nezapomenˇˇ, please, poslat avíí.... Jak já mám čenichat, žes něco řek? :)))

Angellina
21. 11. 2002
Dát tip
v tom pripade se mi ulevilo :o) fantasticke, presne podle meho gusta *t*

Print
20. 11. 2002
Dát tip
***!!!

Angellina
20. 11. 2002
Dát tip
zvláštní myšlenka, dokonce mě vytrhla z pracovního úsilí a to je co říct :o)) pochopila jsem dobře, že jde o partnerství? doufám, že nejsem vedle :o)

Drownedgod
20. 11. 2002
Dát tip
...o partnerství, o přátelství, o lidech, o vztazích, o nemohoucnosti bytí.......asi tak....každý ať si v tom najde to své....:-))) děkuji.......

diakatana
20. 11. 2002
Dát tip
Skvělá báseň na skvělý téma. Moc se líbila*

alina
19. 11. 2002
Dát tip
jo ... tak Ti asi dám tipíška ;) .... prolog se mi líbil i zpočátku .... a ta Tvoje dovysvětlivka se mi obzvláště líbí!!!! ale furt jsi mi nevysvětlil tu hlášku s tou archou Noemovou .... jax to myslel??

Narvah
19. 11. 2002
Dát tip
Nelibi se mi to cele. Ale ty sklenenky a ta dira, to je moc fajn.

Drownedgod
19. 11. 2002
Dát tip
...někomu líbí, někomu ne, a o tom to celé je..... alina: k té arše Noemově : myšleno tak, že v oné arše byli pohromadě vždy páry, vždy ve dvou a všichni na jednom místě, potom tedy stejně tak v jámě zoufalství by chtěli být s těmi ze shora jako v arše, prostě hledají partnera, chtějí být s nimi...tak asi tak... nechtějí být sami...doufám že to je dostačující..:-))

Čolito
19. 11. 2002
Dát tip
vymakaný obraty:o) !!!

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
jáma=život?? skleněky=lidé??

Seregil
18. 11. 2002
Dát tip
Má poklona mistře... tip Shamme: Tyto otázky jsou fajn, ale nevim, zda namístě... (?)

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
Seregil:to abych to pochopil správně!

Drownedgod
18. 11. 2002
Dát tip
...pánové a dámy, děkuji.....skleněnky jsou opravdu lidé,stejně tak jko ti dole, je to jen zobrazení nekonečného koloběhu chtění něčeho, co není a nemůže být. Chceš dolů aniž by si věděl co tam je, ale myslíš si že ať tam je cokoliv, že to je lepší než to nahoře. Stejně tak ty dole, ty tam přišli z hora a chtěj se dostat zase zpět nahoru, ale nejde to už si vybrali. Nikdo ty dole neposlouchá a nevěří jim že nahoře je líp, stejně zhora chtějí dolů a nenechaj sí to vysvětlit. Pravda je to dost silné, ale je to tak....nekonečný koloběh dění......

Drownedgod
18. 11. 2002
Dát tip
...pánové a dámy, děkuji.....skleněnky jsou opravdu lidé,stejně tak jko ti dole, je to jen zobrazení nekonečného koloběhu chtění něčeho, co není a nemůže být. Chceš dolů aniž by si věděl co tam je, ale myslíš si že ať tam je cokoliv, že to je lepší než to nahoře. Stejně tak ty dole, ty tam přišli z hora a chtěj se dostat zase zpět nahoru, ale nejde to už si vybrali. Nikdo ty dole neposlouchá a nevěří jim že nahoře je líp, stejně zhora chtějí dolů a nenechaj sí to vysvětlit. Pravda je to dost silné, ale je to tak....nekonečný koloběh dění...... aj fuck it avi.....:-))

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
Drownedgod:děkuju ti, ujistit jsem opravdu potřeboval Seregil: už chápeš, proč já nechápal, tedy myslel, že ne úplně:-)?

Seregil
18. 11. 2002
Dát tip
Drowny: .. :-) Shamme: Celkem jsem ty metafory chápal... proto jsem to dal do nejoblíbenějších, prže prostě dobrý myšlenky a to další taky.. Jinak to už chápu... :-)

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
Seregil: v poho

Drownedgod
18. 11. 2002
Dát tip
...holt nebýt prostě vás chápavých lidí, nevim co bych si počal...prostě za VÁS děkuji a modlím se za vaše černé duše.......:-)))))

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
Drowney: sem tu svoji minulej tejden vyměnil za prímový džíny, skoro nový a s nápisem Levis, fakt mi seděj:-))))))))))))))))))))))))))

Seregil
18. 11. 2002
Dát tip
Shamme: :-) Jsi pjekný zvíře teda... Drowny: A já ji zaprodal za pocit při autorském čtení...

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
Seregil:máš co říkat, já z toho mám praktickou věc, kddžto ty? .-))) pánové, tento rozhovor je nad mé síly...

Drownedgod
18. 11. 2002
Dát tip
...levisky, jo, taky bych si asi nechal říct, mno asi určitě...proč ne...nikomu by to nevadilo...tak co...ať si říkaj co chtěj...levisky jsou levisky...oni asi jenom záviděj...tak proč se dokola obhajuju s leviskama...já nevím...proč...za co...já nejsem gay...no fakt...nechte mě bejt....................fuck it...:-)))))))))

čtenář
18. 11. 2002
Dát tip
líbí, tip

Jeanne
18. 11. 2002
Dát tip
hezky napsaný *T

alina
17. 11. 2002
Dát tip
ufff, tak to je na mě nějaký moc depkoidní :o( .... a navíc je to plný všelijakých obrazů, na které se mi ale nedaří moc se chytit ....... např.:" Uvnitř jak v arše Noemově / neexistující chladné hlasy " ... Fakt je to na mě nějaký obtížný ... byl by nějakej klíč??

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru