Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PARALELNÍ SVĚT

10. 03. 2003
2
3
1637
Autor
fungus2

ČÁST PRVNÍ

 

Major Karel Pokorný byl překvapen, když byl zaveden do místnosti, v níž se nacházel velký a podlouhlý stůl. Místnost byla totiž jen spoře osvětlena.
„Prosím posaďte se,“ ozvalo se anglicky od druhé strany stolu, kde zahlédl siluetu sedící postavy.
„O co jde?“ zeptal se též anglicky a usedl do křesla u stolu.
„Hned se to dozvíte pane majore.“
„To je nějaká recese na uvítanou? Myslel jsem, že zde ve státech budu spolupracovat s profesionály.“
„Ne. Chci vám navrhnout zvláštní misi.“
„Rád vidím do obličeje tomu, s kým mluvím.“
„To není možné pane majore. Teď mě, prosím, vyslechněte.“
„Dobře. Poslouchám.“
„Byl byste ochoten pomáhat jiným Čechům?“
„Co si mám pod tím představit?“
„Nacistickou okupaci.“
„A dost! Já jsem sem nepřiletěl, abych tady takovýhle nesmysly poslouchal!“
„To není nesmysl pane majore. Určitě jste slyšel něco o paralelních světech.“
„Teď jste tomu nasadil korunu.“
„Podívejte se vpravo.“
Zadíval se tedy v tu stranu a ve tmě se rozzářila velká obrazovka, na niž začal běžet barevný film, který zachycoval příjezd německých vojsk do Prahy. Šlo však o záběry, které nikdy neviděl a především kvalita obrazu i zvuku byla taková, že měl pocit, že sleduje hranný dokument natočený v současnosti. Vše působilo velmi realisticky.
„Hm ,dobře zrežírovaný a natočený film,“ konstatoval po jeho skončení.
„Jste na omylu. To bylo natočeno patnáctého března devatenácet třicetdevět.“
„Nevěřím!“
„Podívejte se tedy znovu. Procházka Prahou skrytou kamerou krátce po okupaci.“
Opět se rozsvítila obrazovka a on po dlouhé minuty hleděl na Václavské náměstí, Staroměstské náměstí, Karlův most, Malou stranu a Pražský hrad, na kterém se třepotala vlajka s hákovým křížem. Takhle znal Prahu ze starých černobílých fotografií i filmů. Tady vše viděl z pohledu chodce v barevném provedení.
„Dokonalé triky. Co mi ještě ukážete?“ zeptal se zvědavě.
„Zeptám se vás přímo. Byl byste ochoten účastnit se misí v okupovaných Čechách v jiné realitě? Ano či ne?“
Chvíli mlčel a snažil si vše, co tu slyšel i viděl srovnat v hlavě.
„Ano, ale…“
Nad ním se rozsvítilo světlo, které dopadalo na tu část stolu, za kterým seděl. Před sebou na desce stolu uviděl desky.
„Pokud ano, tak si pozorně přečtěte a podepište to, co obsahují ty desky.“
Sáhl po deskách. Otevřel je a začal číst v češtině text, který začínal takhle:

VŠE, CO MNĚ TU BYLO DOPOSUD SDĚLENO ČI UKÁZÁNO, JE PŘÍSNĚ TAJNÉ A PODLÉHÁ PRVNÍMU STUPNI UTAJENÍ. SVÝM PODPISEM SE ZAVAZUJI, ŽE I DALŠÍ INFORMACE JAKÉHOKOLIV DRUHU PODLÉHAJÍ VÝŠE UVEDENÉMU UTAJENÍ.

Pročetl další odstavce a byl naprosto překvapen. Chvíli váhal, ale pak podepsal.
„Tím jste získal něco jako status hosta. Bude na vašem rozhodnutí, jestli se budete chtít stát členem jednotek X. Vlevo prosím nastupte do výtahu. Přeji vám hodně štěstí pane majore.“
Poté nastoupil do výtahu, kde mu zasalutoval voják. Ten pak stiskl nejspodnější tlačítko na velkém panelu, načež se výtah rozjel dolů. Výtah jel velmi dlouho a po otevření dveří se ocitl na dlouhé chodbě, na níž ho uvítal muž v hodnosti plukovníka.
„Dobrý den. Jsem plukovník Clark Davidson.“
„Těší mě. Major Karel Pokorný,“ odpověděl při zasalutování.
„Zdůrazňuji, že vše co zde uvidíte a uslyšíte, podléhá nejvyššímu utajení.“
„Ano pane plukovníku.“
Oba prošli dlouhou chodbou a po otevření mohutných dveří se ocitli v  místnosti, na jejímž konci se nacházel obrovský kovový čtverec, ke kterému bylo připojeno několik zařízení. Na něj byla zalícena dvojice velkých čtyřhlavňových kulometů.
„Tak to je vstup do paralelního světa,“ sdělil mu plukovník.

                KONEC PRVNÍ ČÁSTI.

 


3 názory

G.J.SEGE
03. 05. 2010
Dát tip
Padl jsem na 65.díl, tak to beru ze začátku.

fungus2
14. 01. 2008
Dát tip
Děkuji. Publikuji jen na internetu.

neroušek
14. 01. 2008
Dát tip
Velmi zajímavé a nadějné......nevyšlo to jako knížka?PS. Jinak ta rada s těmi jmény mi přijde jako blbost,právě český autor to popisuje ze své,tedy české mentality.....

fungus2
31. 10. 2005
Dát tip
To je zajímavé, co jsi napsal.

Induan
30. 10. 2005
Dát tip
Ještě, že to nebyl kosočtverec, to by byl teprve vstup do paralelního světa :) (promiň, nemohl jsem si tu poznámku odpustit, ale koneckonců píšeš i humoristickou prozu, tak Tě takhle poznámka doufám spíš rozesměje). Jinak to není špatný, samozřejmě to trpí syndromem české sci-fi, kde major Pokorný někde v Pentagonu nebo kde působí prostě asi tak reálně jako major Zeman v CI5, ale to už je prostě moje česká předpojatost k českým hrdinům a nedá se tomu dost dobře vyhnout, pokud chce být člověk alespoň trochu vlastenec :) Koneckonců nejen čeští autoři řeší tento problém. Jestli znáš George Langelaana (Moucha alias The Fly alias La mosca Ti určitě něco říká), tak ten právě svou povídku Moucha napsal ve dvou jazycích, anglicky a francouzky a navíc s alternativním koncem. No a aby to udělal zajímavější, v anglické verzi pojmenoval aktéry francouzkými jmény a ve francouzké anglickými. Takže bych se toho nebál a úplně klidně volil pro hrdiny sci-fi ale i jiných příběhů spíše jména z cizích jazyků, protože čtenáře to tak nějak ukliďňuje. Příběh se jeví více reálný a lidi to tak nějak ukliňuje a nerozptyluje, protože jsou zvyklí na hrdiny spíše velmocí než malých státečků i když to není správné ani logické, psychologie diváka a čtenáře tak bohužel funguje. Kdyby se český agent jmenoval Jakub Pouto, asi by lidi pukly smíchy, ale James Bond klidně projde :)

balsiker
24. 06. 2005
Dát tip
Jetí výtahu?!!!OUouou.

fungus2
24. 06. 2005
Dát tip
Nějak mi ujel o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru