Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Velký slovník: Praotec Čech je anonymní!

17. 11. 2002
0
0
982
Autor
JTi

Dějiny našeho národa se odvíjejí od víry, že kdysi na horu Říp vystoupil jakýsi praotec a rozhodl, že se náš lid usadí právě tady. Mnozí historikové se o tomto muži zminují jako o praotci Čechovi. Nemýlí se ale? Historik Jan Kužvart z ústavu Českých dějin se domnívá, že našel první pramen, ve kterém je zmínka o onom praotci Čechovi. V této prastaré klášterní kronice se však označení onoho muže vyskytuje pouze v prvním pádě. V dalších pádech se objevuje až ve zpracováních této vzácné zprávy. Co je však pozoruhodné, že ono označení podle pana Kužvarta nemusí znamenat, že se náš praotec jmenoval Čech, ale jen to, že byl praotec naší země - tedy praotec Čech (2. pád!)! Mohl se jmenovat úplně jinak a podle našeho badatele jím mohl být člen družiny, František Dubský. Kde je pravda, ukáže čas...


Wopi
17. 11. 2002
Dát tip
podle mě se jmenoval Barnabáš, ale "Barnabášovy" se jako název země nehodilo

JanisFan
17. 11. 2002
Dát tip
Dubský se jmenuje náš zástupce ředitele... šíleně nepříjemnej chlap :( ještě aby byl potomkem zakladatele země!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru