Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada jarně oděvní

10. 04. 2000
2
0
1778
Autor
McCoal

Když je to jaro, tak si přečtěte co se může stát.

Letmý pohled z okna nám prozradí, že už tu máme, možná definitivně, jaro. Zblblé sněženky už asi potřetí vykvetou, všechno se začne klubat na svět, skřivan riskne, že si vrzne, aniž by přitom zmrznul, topiči odhodí lopaty a děvčata začnou nosit sukně tak krátké, že už toho pro fantazii moc nezbude. Zkrátka, přijde jaro radost pohledět. Jen sluníčko poprve jukne zpoza mraků, každý má hned jakousi nutkavou potřebu opatřit si něco nového, aby se i on v té jarní nádheře, zaskvěl v co největším lesku. Všichni se vrhají do obchodů s oděvy a obuví, aby zde vyměnili obsah svých peněženek za zbrusu novou potravu pro moly. Ani mně se tato nákupní horečka nevyhnula. Jakmile začal teploměr lehce koketovat s desítkou, popadla mě náhlá touha po něčem krásném na sebe. Váhal jsem mezi oblečkem praktickým a elegantním. Ideálním kompromisem se mi jevilo jarní sako, oděv to společenský a nadmíru praktický. Už jsem se těšil, jak budu působit neodolatelně, až spojím nové sako se svým šarmem a elegancí. Takto natěšen jsem vyrazil za nákupem. Teď mě napadá, že jsem vám zamlčel ještě jednu svoji vlastnost. Nakupovat je pro mě stejné utrpení jako jít k zubaři. Teď jistě pochopíte, že jsem to chtěl mít brzo za sebou a snažil jsem se nakoupit co nejrychleji. Jako první mi zkřížila cestu prodejna Hasso na náměstí Republiky. Hned u vchodu jsem se z informační tabulky dozvěděl, že krást se nevyplácí, neboť zboží je elektronicky střeženo. Uvědomil jsem si, že laťka pokroku byla posunuta zase o kousek kupředu. Jak moc mi došlo až za chvíli. Přesně za čtvrt hodiny. Celou tu dobu jsem čekal na prodavačku. Nepřišla. Čtvrt hodiny jsem stál mezi oděvy a cítil se opuštěně. Pak jsem to vzdal. Zboží bylo střeženo elektronicky, prodavačka nebyla potřeba. Nevím, jestli už jste někdy čekali v nějakém obchodě dlouhých patnáct minut, aniž si vás kdo všiml, ale mě to vzalo veškerou chuť cokoli nakupovat. Tak jsem se sebral, a šel jsem domů. Když nad tím tak přemýšlím, ono mi to staré sako ještě nějakou dobu vydrží. Doufám, že alespoň do té doby, než bude zboží střeženo zase prodavačkami.
_Vera_
14. 01. 2006
Dát tip
Také bych řekla že začátek by si zasluhoval dokončit s podobnou vervou.

kgirl
28. 10. 2005
Dát tip
slabsi konec ale jinak hezky, libi se mi ten vyrok s kratkymi suknemi

cloviecik_3
21. 12. 2000
Dát tip
no ono by to cely chtelo prepsat promyslet, konec mi nevadinjenom je to trochu chaotice a opravdu i ponale ve srovani treba s ufony ale idea je vyborna

mike
20. 08. 2000
Dát tip
Krásný, vzpomínám na začátky jara s tebou. Do uší mi hraje Jaro od Tatabojs (celkem zajímavá náhoda, ne ?). S prodavačkama mívám podobný trable jako ty, proto pro oblečení raději posílám rodiče a jsem tak terčem posměchu u svých spolužáků. Asi jim dám tvůj fejeton přečíst. Nevadí ?

Katerina
19. 05. 2000
Dát tip
Zacatek je napsany omnoho lip nez konec, tedy posledni ctyri radky, neco jim chybi...

cosmy
28. 04. 2000
Dát tip
Souhlasím s Merlem. Líbí se mi to!! Dávám ti tip!

Sarken
24. 04. 2000
Dát tip
za tu dobu jsi mohl ono elektronické zařízení přemluvit, aby odpadlo, tož dobrož

Sluníčko
12. 04. 2000
Dát tip
Je to moc pomalý :o( ale pěkný :o)

Merle
11. 04. 2000
Dát tip
Docela dobře napsaný, ikdyž by to asi sneslo trošku lepší konec... Protože koukám, že to zatím skoro nikdo nečetl (a to je škoda) dávám tip k upozornění

McCoal
11. 04. 2000
Dát tip
Dík za něj Merle.

Bibša
11. 04. 2000
Dát tip
15 minut? Ani náhodou, nejsem cvok!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru