Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídky 2

11. 04. 2000
2
0
1682
Autor
Laďa

Tak to je další měsíc nebo tak nějak.

AHED – První sníh Zajímavý lidský příběh. Žádný slaďák. Je v něm něco zvláštního. To asi ta schizofrenie. „Bylo osm hodin. Květiny pomalu vadly a sklenice byly stále prázdné.“ leontynka – Nádraží To je silný. Nečekaný. Čtěte, je to krátký. „Jak procházela červeně osvětlenými ulicemi, došla k nádraží, dala si topinku s centimetrovým nánosem česneku a k tomu pivo, jak jinak.“ Břitva – Skutečnost To je ostrý jako břitva. Krátký a ostrý. „Druhá vzala ve vzteku kamen a hodila jí ho na hlavu.“ vitas – Zub pouštní žižaly Teď nevim, jestli to má ještě třetí pokračování, ale byla by to škoda, kdyby ne. Lehký, smavý. Zničí vás to. Lepší než Bohové musí být šílení. „Kdybych nevěděl, že je to poušť, skoro bych řekl, že se topí.“ BODY – Potom už nebylo co říct Silný (vícekrát už asi psaný) příběh, který jsem se zájmem rychle četla ke konci, třebaže téma automobilových závodů mi není příliš blízké. Ale fakt jsem nečekala, že to tak skončí. „Jestli se nezabije, tak bude jednou moc dobrý.“ BODY – Dědula skřítek Opět dobře napsaný příběh. Tentokrát příjemnější téma pro mě. Tajemný dědula skřítek. Příjemná lehká sebeironie. „Jeden z těch opálených vrásčitých staříků, co vzpomínají na Sokol a Skaut, brázdě přitom létem, zimou republiku od severu na jih, a od východu na západ víkend co víkend.“ BODY – List Krátký poetický příběh o životě jednoho listu. „Hle, pomyslel jsem si, list-hrdina.“ Princ.cip – maras Velice čtivě napsaná hyperpovídka. O životě jednoho mladého.... Dokonce je tam i trochu citu, což mě přesvědčilo, že to neni jen trapný flákač a puberťák. Někdo to možná vezme jako návod na život. „Uvnitř domu se ozval hluk, myslel jsem, že někdo řeže tetičku motorovou pilou, ale to řvala ona, protože chtěla.“ „Udělal jsem ten nejblbější obličej, no, nedělalo mi to zvlášť velké problémy (ve škole se člověk naučí spoustu užitečných věcí) a pravil: "Jááá ??", zařval jsem a ukázal na sebe prstem.“ „Od nejkrajnější části Mělníka k jeho centru to bylo asi deset minut středně blbé chůze.“ Kamil – nákup Dobrej fejetonek. Takhle to vypadá v lidské džungli. „K pokladně mě postrkují tupé nárazy vozíků do kostrče, které nerad přenáším na svůj vozík a přede mnou stojící kostrč.“ Hnedvedlejedle – Něco o pravěku Ulítlý, lehce cynickoparodidní. Mně se to hodně líbilo. „Mám teda jednu naprosto mimořádnou nabídku. Být sežrán!“ cASE – D.R.G.S. Ne zcela nerealistická vize blízké budoucnosti. Trochu sci-fi. Hodně mě zaujalo. Lidi už neví co roupama, tak jdou dál a dál, jsou úchylnější, šílenější... Myslím fakt hodně dobře psaný. „Hlásala jsme myšlenky Informačního věku v dobách, kdy ještě peníze v papírové formě platily a celosvětové organizace intervenovaly do jakéhokoliv lokálního konfliktu, v němž viděly šanci zbohatnout. Jen tak tak, že vojáci v Iráku nenosili na uniformách cedulky Coca Cola nebo IBM.“ „Ježíška už neuznávají – byl málo konzumní, nebyl vidět v televizi.“ Je to skutečně budoucnost? Hnedvedlejedle – Krevní pouto Příběh se ani moc nerozvinul. Že to vážně stojí za to číst, zjistíte až v závorce na konci. ...a proto jsem napjatě čekal, až mu vytryskne krev z ruky, abych mu to sklo vytrhnul z ruky (což není úplně špatný verš).
Stepca
14. 04. 2000
Dát tip
Šikovná to dívčina :-).

Merle
13. 04. 2000
Dát tip
chvá chvá podruhé :-))))

Merle
12. 04. 2000
Dát tip
chvá chvá :-))

Laďa
12. 04. 2000
Dát tip
Děkuji kolego, děkuji Merel.

Lyryk
11. 04. 2000
Dát tip
Teprve druhý tip máš ode mne, kolegyně vezdejší :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru