Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O potřebě hodného boha

11. 04. 2000
1
0
971
Autor
Raddie

Přiznám se dobrovolně – v Boha nevěřím. Nebo spíš si s Járou Cimrmanem notuji „Jsem atheista, až se bojím, že mě Pánbu potrestá!“. Toho Boha, který je mi dnes a denně předkládán v obecném pojetí, nepotřebuji. Nevím, proč bych se mu měl klanět a dávat oběti, když on mi není ochoten říct ani to, zada vůbec je. A může vůbec být ve světě Rwand, Vukovarů a Čečensk? Ve světě hladu, znásilňování a vražd? To není možné! A když náhodou ano, tak to tedy není ten bájný hodný stařeček v oblacích, ale pěkně zlomyslná potvora, která si s našimi osudy hraje pekelnou ruletu. A kdo ví, zda s tím Ďáblem vlastně nejsou domluveni? Já na Tebe budu dělat bubu, ale támhle u zadního vchodu máš pár přebytečných dušiček. Nepřipomíná vám to něco? Ještě jednou se uchýlím ke klasikovi – stejně virtuálnímu jako byl ten předchozí. „The truth is out there.“ Pravda je prý tam někde venku. Jenže, co je vlastně pravda? A existuje něco jako absolutní pravda? Každý si v srdci nosíme tu svou, stačí však pár přehozených slůvek a z exceletní pravdy se náhle vyklube stejěn excelentní lež. Ale je to pořád to samé! A tak je to asi se vším. Nevěřím v posmrtný život ani v Boha. Každý si však v srdci nosí toho svého malého hodného boha – boha lásky, boha naděje, boha něhy… Ještě nikdy nás nezradili a zůstávají s námi i v těch nejhorších časech. Jsou věrnější než psi. A třeba se jednou všichni ti hodní bozi povstanou, svrhnou všechny falešné i pravé Bohy a modly a na světě zavládne láska a usmíření. Ale to bych po tom světě asi vážně chtěl moc. Tak pro začátek aspoň dejme našim malým bohům sluchu, až zase budeme chtít zabít lásku…
jo, zajímavý :)

Helena
21. 05. 2000
Dát tip
Já souhlasím s Merlem. Všechny války dělají lidi. Proč by to Bůh nedopustil. Je to vlastně síto, chce oddělit zrno od plev. A z čeho bychom se taky poučili, když ne z chyb. Zemře-li dítě, je hned na druhý den v nebi. Je to moje přesvědčení, že Bůh je dobrý, špatné ?? :-)

Sarken
24. 04. 2000
Dát tip
… já v boha nevěřím, nedokážu se dívat na utrpení kolem sebe a říkat si, že jsme v rukou božích ty malé bohy v nás, o kterých píšeš, vnímám jako naše duše, snažící se překonat blokádu mozku a logiky a dovést nás na správnou cestu. Měli bychom jim naslouchat

Gls
18. 04. 2000
Dát tip
Stepca: Ježíš, pakliže hledíš na něj, ti zamlží pravou podstatu víc, než nehledět nikam, jako prezentuje Merle. Nehledejte dobro v bohu. Dobro nutně potřebuje zlo k existenci. Lidé nepotřebují hamižnost, tak ji nekázejte o nutnosti vstřícnosti. Lidé nechtějí být zlý, tak je nenutně řečmi o dobru takovými být. A nevnucujte nikomu víru v Boha. Každý může boha nalézt, když bude naslouchat a chtít. Pakliže by jsi chtěl tvé úvahy tady napsané rozvádět, doporučoval bych ti zajít na http://www.xchat.cz a tam do místností "náboženství", a "filosofie". Tam se řeší (dost ujetě, ale aspoň relativně pružně :-) otázky typu křesťanská víra, co je to bůh, co je dobro a vůbec takový podobný divný :-) věci. Pakliže nemáš náladu diskutovat, nebo někam koukat, ale přesto by jsi chtěl alespoň něco číst a vyřešit třeba otázku domělé nutnosti "dobra" boha a proč jako je takový je, když ke všemu ještě není :-), tak si třeba stáhni tuto knihu (zadarmo, légálně v pdf formátu!): http://www.canopus.cz/download/lao_c.pdf . No a jinak nechci moc otravovat, takže končím...

Stepca
16. 04. 2000
Dát tip
Zkus si představit Ježíše. Boha si představit je nadlidský úkol...jak ho chceš potom pochopit? Jinak viz Merle.

Merle
13. 04. 2000
Dát tip
Řekl bych, že jsi o tom sice přemýšlel, ale při tom poslouchal je jednostranou argumentaci. Vím o čem mluvím, protože i já jsem nevěřící, ale už jsme několik debat absoloval. Nestačilo to na uvěření, ale stačilo, abych rozpoznal "špatné" argumenty ve tvojí úvaze... ve vší úctě Merle nevěřící (pochybující) pes

Marigold
13. 04. 2000
Dát tip
Merle: na tom průjmu něco bude :-)))! Raddie:...nó...já jsem věřící, takže asi všechno co ti tady napíšu budeš brát jako zaujatý a jednostranný a vůbec slepě důvěřivý nějakým nehmatatelným ideám...ale to, co jsem ti chtěl pro začátek říci je, že víra není slepá. Kdyby mi Bůh nepřestával neustále dokazovat, že JE OPRAVDU BŮH, tak bych se na něj už dávno vykašlal.... Měj se :-) Marigold

Klárka
13. 04. 2000
Dát tip
Nevím, kdo ti Boha předkládal vždyť on se nepředkládá Ptej se ho, křič k němu, říkej "jestli jsi, …" pak chvíli mlč a naslouchej Neptej se jiných "proč Tak jedná Váš Bůh?" ale přímo jeho "proč to děláš, Bože?!" nemluv s jinými o něm zkus mluvit s ním o jiných

Miroslawek
12. 04. 2000
Dát tip
vidím to trochu jinak, trochu podobně...nepopírám, nedokážu věřit...nevím a tak trochu nechápu, že má někdo tu odvahu...uvěřit jiným lidem slova o Bohu.

Merle
12. 04. 2000
Dát tip
Víš, to lidi si dělají svět Rwand a Čečensk, to lidi si dělají ze života peklo, na to žádnýho boha nebo ďábla nepotřebujeme. A pokud Bůh je, pak nás nechává sbobodný, a neutírá nám pořád zadek, ani když je zrovna hodně velkej průjem...

Print
12. 04. 2000
Dát tip
To je taková ta první, opravdová, ale naivní úvaha... Záleží jen na tobě, jestli u ní zůstaneš!:-)

Dany
11. 04. 2000
Dát tip
Ne každý věří v tvém smyslu slova. Ale já se připojím .....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru