Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konec starého a shnilého Písmáka

Výběr: Lyryk
06. 12. 2002
4
0
920
Autor
Stormbringer

Myslím, že vliv je jasný. Děkuju všem za inspiraci. Rozhodně nechci říct, že to takhle na Písmákovi vypadá. To každopádně ne. Spíš právě naopak. Dokonce věřím tomu, že tohle se tady nemůže stát. Ale co kdyby přeci jen... tak to berte jako takový malý varování do budoucnosti, kdyby vás náhle posedla touha být obdivovaní a nic nedávat. Je to taková Písmácká apokalypsa. A té se můžeme vyhnout.

Je cosi shnilého ve státě Písmáčím,
cosi, co dráždí zrak i čich.
A něco divného, nač rozum nestačí:
to, že tu dávno nezní smích.

Jen vlastní velikost a sláva z úspěchů,
jež zaslouženy nejsou umem.
Ty básně bez citu, napsané ve spěchu,
hnus uskutečněn nerozumem.

Bolí mě u srdce vidět ten žal,
vědomí, že to nezměním.
Mažu teď z Písmáka, co jsem kdy psal.
Vždyť zabíjejí Umění!

Hrdobozi
Ohněplání
Tesknobrzy
Tišeptání
Znechuctění
Skálopuku
Bouřechvění
Srdcetluku

Nejen já, i Bůh teď ztich
na Písmáka vkročil hřích.
Pryč je láska, štěstí, zpěv.
Umění teď cedí krev.

Pak jsem se probudil ležící na břiše.
Zjistil, že propiska, co psala - nepíše.
Zjistil, že revolver, co střílel - nestřílí,
tak jsem se zadumal, pomyslel na žíly...

A to nejsou k dostání pořádný žiletky...

Merle: A byli bychom ještě lidi? A jak by se ti druzí dozvěděli o tom, že dělaj něco špatně. Taky nemám rád výčitky, ale přijde mi, že to prostě k tomu patří...cesta jak něco získat, nebo jak se změnit je bolestivá...kdyby nebyla, změnili bychom se? Získali bychom něco?

Funda: omlouvám se za svoji předchozí, trochu příkrou odpověď. Já taky děkuju. Ale prozrazovat nebudu, ztratilo by to kouzlo...

Merle
13. 12. 2002
Dát tip
stormbringer: co bychom byli? hmmm, lepší lidi?

Albireo: Děkuju. To přirovnání k samotnému velkému Merlemu potěšilo, ale obávám se že je nezasloužený. Funda: Asi nemohl. Nějak se mi nechce. Merle: Co bychom to byli za lidi, kdybychom nikomu nic nevyčítali, nebo někomu za něco nenadávali. :)

Merle
09. 12. 2002
Dát tip
konec je dobrej, ale jinak... asi chapu proc tyhle moje dila, pokud i ty jsi je pochopil. jinak je zvlastni, jak tu kazdy vidi jen ten svuj pohled, a vnima jen jeho nedostatek. romantici vycitaji cynismus, literati nebrani poezie vazne, basnici nad veci se smeji romantikum a jejich zasratalym idealum, a pomackane duse zas neodpusti trapne (umeni ponizujici) ambice literatum. pismak je to vsechno dohromady, a jen velmi tezko se nekdy zmeni, protoze ani my se nezmenime. a pismak, to jsme my, ne Olda, ne sdruzeni. hlavne narky jsou pro stary baby... my... my pijeme rum ;)

Funda
08. 12. 2002
Dát tip
Moc mně to oslovilo a vůbec nechápu reakci Kalais. Ovšem to co tvrdí Albireo mne také zaujalo. Merle něco podobného použil také tuším jako výsměch čemusi.... Mohl by jsi mi případně soukromě řící něco víc? Jinak bych Ti za tuto báseň chtěl poděkovat a samozřejmě Ti udělit Tipík. Díky.

redscorpion
06. 12. 2002
Dát tip
Jako vánoční dárek - všem písmákům žiletky a párek

Fil
06. 12. 2002
Dát tip
barobrk má pěkně ostrý žiletky:-))))))

Wopi
06. 12. 2002
Dát tip
právě

Wopi
06. 12. 2002
Dát tip
to si piš nebo si piš třeba nějakou básničku... jak chceš, dávam Ti volnou ruku :)

Albireo
06. 12. 2002
Dát tip
Přinašeči bouře, nejsi náhodou reinkarnací jiného nicku? Ta prostřední sloka je hrozně merlovská.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru