Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Maniaci všech zemí, spojte se

12. 04. 2000
1
0
1407
Autor
McCoal

Vzpomínáte si, jak před pár lety u nás proběhla vlna soutěží, která se na nás valila ze všech stran? V té době vznikl tenhle fejeton. Snad z něj něco platí ještě dneska. A snad vás alespoň trochu pobaví.

Tatam jsou ty doby, kdy být maniak, či hysterik bylo spíš ostuda než výrazná charakterová přednost. Stejně tak zmizela v nenávratnu i historická etapa, ve které byla největším postrachem společnosti davová hysterie, a hysterické Fanynky zpěváků pop music byly pranýřovány v novinách i jiných masmédiích jako největší zhouba pokroku. To dneska už je to jiné. Dneska bereme mánii, jako něco zcela přirozeného, asi tak jako když v televizi dávají Dallas. Dokonce se náhodnému pozorovateli může zdát, že se z mánií všeho druhu stává národní sport. Být maniakem je dnes velmi výhodné. Tak například, díky kulečníkové mánii v Oku je vám po deseti hodinách hry, zdarma nabídnuta k osvěžení whisky až z Ameriky. Kdo whisky nepije, ten ať si nezoufá. Stále má díky Numerománii možnost vyhrát skoro tolik peněz, že by mohl konkurovat dokonce i Jackpotu Binga pana Rosáka. Patříte-li mezi ty nešťastníky, kterým los nikdy nepřeje, neukvapujte se, zase pěkně ten provaz odvažte a zúčastněte se duohysterie. Tam k bohatství stačí pouze koupit si dvě láhve s Pepsi nebo Mirandou, uschovat si víčka a milion je váš. Jestli se tento trend udrží, brzy se slogan charakterizující náš národ změní na:" Co Čech to maniak." Pak, když mladý muž představí svým rodičům svoji vyvolenou, dostane se mu od nich moudré rady:" Téhle dívky si hochu hleď, to je hysterka." Nebo dívka vracící se pozdě v noci, bude na otázku kde byla, odpovídat:"Na procházce s jedním maniakem." Uff, oddechnou si rodiče. Měly strach, že se toulala s nějakým obejdou. Já, protože jsem moderní člověk, jsem se rozhodl také zavést nový typ nějaké,alespoň malé, hysterie. Jen ještě nevím, jaká to bude. Teď ale nemám čas to vymýšlet, protože spěchám. Kamarád mi totiž slíbil nějaká víčka, která ještě nemám. Co kdyby to byla zrovna ta co mi chybí.
_Vera_
14. 01. 2006
Dát tip
Hm.. možná trošku slabší ale zábavné.

Héézkýý! (T) Jeden návrh na mánii bych pro tebe měl: zkus chodit v kovbojském klobouku, v jezdeckých botách a plášti (revolver nevylučuju). Zatím se na takovéhle maniaky lidé koukají jako na úplné debily (já vím, co říkám). Tak se to třeba změní, když nás bude dost... :-)

mike
20. 08. 2000
Dát tip
Úžasný, další tvůj fejeton, který nemá chybu. Jeden z těch hodně, hodně, hodně povedených. G E N I Á L N Í. Možná tvůj nejlepší tady.

Katerina
19. 05. 2000
Dát tip
Spis vypraveni nez fejeton... ale pointa je dobra :-)))

Sarken
24. 04. 2000
Dát tip
jo, tak tohle můžu

Merle
13. 04. 2000
Dát tip
:-)))))))))) no, na tip to tentokrát není, ale jen těsně... Dost dobrý...

Miroslawek
12. 04. 2000
Dát tip
;o))))))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru