Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CHLADNÁ RÁNA

08. 12. 2002
1
0
1167
Autor
la_bete

Někdy se probudíte a přitom ještě pořád spíte :-)

Vzbudila jsem se.Bylo teprve 6 hodin.Ležela jsem v posteli naznak a zírala tupě do stropu.Vzdala jsem veškeré snahy o znovuusnutí.Tak jsem tedy vstala.Táhlo mi na nohy a byla mi zima,proto jsem si zašla do koupelny pro teplý župan.Oblekla jsem si ho a šla jsem do kuchyně.Rozhodla jsem se,že snídat nic nebudu.Ještě pořád mi bylo špatně.A tak jsem si udělala hrnek černé kávy.Sedla jsem si s ním ke stolu a koukala jsem z okna.Nebe-ocelově šedé,prostě takové žádné.Pomyslela jsem si,proč že všechna rána po tom mají tuto příchuť.Asi proto,že to takové i je...Mrkla jsem se na svůj odraz ve skle.Vypadám příšerně,řekla jsem si.Vlasy mi padaly do obličeje a měla jsem je i v puse.Opuchlé oči a okoralé rty.Vypadám stejně,jako se i cítím.Všimla jsem si že u stolu sedí ještě někdo.Zvedla jsem hlavu od své kávy.Poměrně zvláštní stvoření.Lehce démonického vzevření a stejně politováníhodné jako já.Ptačí lebka se kývá na tenoučkém krku a ruce,s pařáty a drápy pečlivě složené do klína.Nabídla jsem mu kávu.Řeklo to,že si rádo dá.Pak jsem mu nabídla taky sušenky.S čokoládou.Ani ty neodmítlo.Chvíli jsme seděli mlčky nad svou kávou.Dívala jsem se jak ji stvoření nemůže vychlemtat svým zobákem a při tom děsně srká.Pak jsme zase mlčeli.Dalo se to do sušenek.Nakonec to vylezlo na stůl a začlo to stepovat.Přisladila jsem si kávu.Byla málo sladká.Zeptala jsem se ho,na co čeká.
Odpověedělo,že na Felixe.Pohlédla jsem ke dveřím,odkud se přišourala jiná zrůdnost,tentokrát rybího tvaru.Dívala jsem se jak se plazí ke stolu a zanechává za sebou slizskou stopu.Cestou mu vypadlo oko.Muselo se to pro něj vrátit.Taky jsem se ho zeptala jestli nechce kávu.Chtěl.Uvařila jsem mu kávu.První stvoření si čechralo své peří.Pak ryba vytáhla šach a začali hrát partii.Pták začal prohrávat a tak se rozčílil a smetl je ze stolu.
Oba se zvedli a zeptali se,jestli už jdeme.Dopila jsem svou kávu a pečlivě umyla hrníčky.Obrátila jsem se k nim a pomalu jsme odcházeli.Ti dva recitovali dětské říkanky.Tedy ryba ne.Ta jen hýbala pusou a pták skřehotal.Šli jsme do koupelny.Oni vlezli za závěs od sprchy a zmizeli.Já jsem si vytáhla ze skříně nad umyvadlem prášky.Vytřásla jsem jich z tubičky 5.Pak jsem se zamyslela a spolykala jsem celou krabičku.Beru jich málo.Ještě pořád jich beru málo,myslela jsem si když jsem usínala...

KONEC
Jinny
09. 12. 2002
Dát tip
Ale jo, zajímavý.

fungus2
08. 12. 2002
Dát tip
Je to zajímavé.Vypadáto na tzv.reálný sen.

Notreal
08. 12. 2002
Dát tip
hmm.... úžasný-zdrcující-realný-smutný-nekonvenční*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru