Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(dedina)

17. 12. 2002
0
0
993
Autor
karmea

        Malé dievčatko s očami zaviazanými čiernou šatkou vykročilo pomedzi domy. Bolo pred búrkou. Nad dedinou viselo veľké čierne mračno. Všade bola takmer tma. Ulice boli prázdne a ovzdušie bolo plné nepreniknuteľného ticha. Všetci postávali pri dverách svojich domov a čakali. V tvárach mali hrôzu, strach. Dívali sa za malým dievčatkom. To bez zaváhania šlo rovno k svojmu cieľu. Každý čakal na verdikt. Dievčatko sa zastavilo. Otočilo sa k neveľkému domu, kde pri dverách stál muž obíjmajúc svoju ženu a dieťa. V očiach ženy sa zaleskli slzy. Muž ešte pevnejšie stisol svojich milovaných. Malé dievčatko so šatkou na očiach spravilo ešte pár krokov, zodvihlo ruku a malý prštek namierilo na muža. Bolo rozhodnuté. Žene sa dolu tvárou rozkotúľala slza. Len ďalej mlčky stáli vo dverách. Všetci vedeli, čo ho čaká. Obrátili sa a pokorne vošli do svojho domu.

        U vyvolených sa začali prípravy. Žena mužovi nachystala horúci kúpeľ s bylinkami, namazala ho olejmi, pripravila mu tie najlepšie šaty. Muž sa obliekol a dôkladne si učesal vlasy. Vzal si klobúk a obul si sviatočné topánky. Žena sa odišla tiež obliecť a prichystať aj dieťa. Muž si sadol do kresla pri okne a zapálil si cigaretu. Pozeral sa vonku, na mesto, na vtáky, čo lietali tak nízko pred dažďom. Nemyslel, len tak hľadel. Žena podišla aj s dieťaťom k nemu. Muž zbadal zástup ľudí približujúcich sa k jeho domu. Postavil sa a pozrel na svoju krásnu ženu. Pobozkal ju na čelo. Potom pobozkal aj dieťa. Vyšli spolu pred dom.

        Už tam na nich čakali. Postavili sa na čelo toho sprievodu a vykročili oproti jasnému osudu. Spustil sa dážď. Stekal mužovi po tvári. Kamennej, bielej tvári. Sprievod kráčal za dedinu. Prešli okolo cintorína smerom k pustatine. Tam sa zastavili. Prestalo pršať a vyjasnilo sa. Muž sa ešte raz pohľadom rozlúčil so svojou ženou, pohladil dieťa po tvári a predstúpil pred zástup. Za ich hlavami zapadalo krvavé slnko.

        A jeho žena podľa pravidla prvá zodvihla kameň.


Bebs
30. 12. 2002
Dát tip
Taka zvlastna atmosfera s toho dychne na cloveka,naskocia zimomriavky..chcela by som poznat tvoju situaciu vo chvili,ked si toto vytvarala(dusevne pochody a tak)Zopar myslienociek pripomina Oskara.No..asi budete fakt jedna krvna skupina.

Naso
18. 12. 2002
Dát tip
tiež mám pocit, že som sa dostal až na koniec príbehu - opísaného celkom sugestívne - ktorému predchádzala utajená zápletka (prečo dievča vybralo toho muža - ublížil jej, vec akejsi kultovej rpedestinácie??? - hmmm). Alebo má to byť celé iba paródia na moslimov, kde týmto údelom trpia hlavne ženy (často, alebo väčšinou nevinne)? Prozaicky vydarené.

Pescan
18. 12. 2002
Dát tip
Tak z tohoto ma trochu mrazí...

tanganika
17. 12. 2002
Dát tip
pravdu povediac mi asi nieco uslo ale nechapem zaver. akoze zodvihla kamen, aby ho zabila? svojho muza?

karmea
17. 12. 2002
Dát tip
akože sa rozhodli ho ukamenovat... noooo, asi bola nakoniec ta kategoria hadanka celkom k veci... xi

tanganika
17. 12. 2002
Dát tip
ale preco ho chceli zabit??? to mi uniklo

karmea
17. 12. 2002
Dát tip
jaaaaaaaaaaaj, no, to presne o tom to vlastne vsetko bolo... bola to nieco ako tradicia. kto bol vyvoleny, ten musel zomriet.

tanganika
17. 12. 2002
Dát tip
asi som cakala viac, ci co. nevadi! paci sa mi, ze pouzivas kratke vety. tak ma byt!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru