Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis na rozloučenou

18. 12. 2002
1
0
780
Autor
Spazer

jen tak...

             Drahá –neznámá-- !

Život se mění a my s ním. Všichni stárnem. Ty, já, prostě všichni. Aniž bychom chtěli, dostaneme šanci žít. Do tohoto období, které životem nazýváme, se snažíme vložit co nejvíce, abychom si mohli ještě před smrtí říct: „Nežili jsem zbytečně.“ Ale tohle jistě dobře víš stejně tak jako já. V životě se ti stane dost věcí, které si nenaplánuješ. Do toho mého si vstoupila ty. Nechápu proč. Už když jsem tě poprvé viděl, říkal jsem si: „Tohle nebude dobrý.“ Nebylo. Možná si budeš říkat, že jsem se zbláznil. Odpovídám: „Zbláznil.“ Už si někdy měla tu čest s člověkem, kterej se tě dva roky neúspěšně snažil vyhnat z hlavy ? Sám si připadám divně, ale je to prostě tak. Měl jsem za tu dobu nějaké známosti, ale vždycky jsem si připadal, jako bych tě podváděl. No není to zvláštní, když jsme spolu nikdy nemluvili ? Vždyť ani neznám tón a barvu tvého hlasu. Jediný co jsem od tebe viděl, byl text. A vždycky to byl nějaký slogan, který mi při nejmenším zařídil velmi hlubokou týdenní depresi. Ale to sis neuvědomila viď ? Ono se možná opravdu těžce rozumí takovému případu jako jsem já.

            Z jedné strany tě nenávidím a z té druhé ti vlastně děkuji. Připletla ses do mého života a vzala mi tak cenné dva roky dospívání. Nemyslím si, že mám něco zmeškáno. Právě naopak. Jsou tu zkušenosti, které bych mohl rozdat svému nejbližšímu okolí a stejně by mi jich ještě dostatek zbylo. Přesto ti děkuji. Díky tobě jsem si uvědomil, že život který žiju, žiju špatně. Naučil jsem se ovládat řadu emocí, které se před tím drali ven. Uvědomil jsem si jak krátká cesta je od lásky k nenávisti. Zkusil jsem si, jaké je mít opravdovou inspiraci. Přesně tak. Stala ses na čas mojí hlavní inspirací. Díky tvojí existenci vzniklo několik dílek. Některé jsem sepsal a některé mám zatím stále jen v hlavě.

            Jenomže teď už mě nic z toho trápit nemusí. Už je to celé pryč. Vzal jsem totiž svůj život do vlastních rukou a budu dělat všechno pro to, abych si ho užil. Dám si na svojí budoucnosti záležet. Už pro mě neexistuješ. Objevil se někdo jiný. Někdo, komu nevadí dávat cizím šanci. Někdo, kdo má trpělivost. Někdo, kdo ochoten sdílet moje problémy nebo je alespoň poslouchat. Možná že i ty si taková. To nevím. Nedala si mi šanci to zjistit. Nedala si mi možnost ukázat ti, že nejsem blázen. Nedala si mi ani možnost zjistit, že si úplně strašná holka, která za to jednoduše nestojí. Prostě si jednou za čas ignorovala moje vzkazy a tím si měla vystaráno. Možná ses potom někde v rohu smála tomu, jak mi dáváš zabrat. Možná ale ne. To už nevím a je mi to upřímně jedno.

            Po dvou letech jsem si konečně zase zkusil, jaké to je žít bez depresí a takovejch těch divnejch stavů. Už zase můžu volně dýchat a nebát se na tebe pomyslet. A pevně doufám, že se to nevrátí, kdybych tě náhodou potkal někde na ulici. Asi je to tak lepší. Zůstaneš v mé mysli. Krásná, inteligentní, prostě dokonalá. Nechci znát tvojí pravou identitu. Mohla by to pro mě být rána: dozvědět se pravdu. Nechci se jí dozvědět. Jak jsem řekl, zůstaneš v mé mysli taková, jakou jsem si tě vysnil. „Můj svět je ten nejlepší svět.“

 

Sbohem drahá –neznámá--


snad
05. 01. 2003
Dát tip
co na to říci..nevím.Je to moc dobře napsaný. T

Spazer
19. 12. 2002
Dát tip
S tím už jsem opravdu skončil. Taky proto jsem ten dopis napsal. Jinak díky za přání. Stejně to bylo zrovna to štěstí, které mi pomohlo.

Spazer
19. 12. 2002
Dát tip
Satánku tobě děkuji ještě více. Tvůj názor mě skutečně potěšil a hlavně se mi líbil ten symbolismus s kapkou. Musím říct, že máš skvělou fantazii. Byl to dobrý nápad: nastínit mi cestu. Snad nezklamu. Ještě jednou díky.

Satánek
18. 12. 2002
Dát tip
Good afternoon Spazer. Zdravím Tě chlape a hned předem mý odpovědi Ti musím vyseknout krutou pochvalu (jsi naprostej démon). Přesně tak, jak jsi to popsal to funguje a je fakt drsný, že ve Tvým věku už chápeš věci takto (což je velice dobře). Opravdu děkuju za Tvou velmi procítěnou reakci, založenou na skutečným poznání, který sis ovšem vydobil svým krutým dvouroučním údělem života v beznaději, ale rozhodně jsi nebyl sám. Jde spíš jen o náhled na věc, protože si člověk časem ty věcičky porovná v hlavičce trošku jinak, a přestaně hlavně lidi odsuzovat. Jsi hrozně chytrej, citlivej a nadanej človíček... a toho se drž, protože to kamsi vede: je to takovej obrovskej parket, pokrytej trávou tak zelenou, že s Tý barvy přechází zrak a příjemně pálí oči, a když zdvihneš hlavu vzhůru, tak uvidíš, krásný, blankytně modrý nebe, který Tě svou bezprostředností a lehkostí, jak po něm mráčky plují, dostane do naprosté radosti z obyčejných věcí.... najednou si uvědomíš, že není třeba hledat nikde jinde než v sobě a v tý už zatraceně dávno se přípomínající Mámě Přírodě, která se pořád snaží řvát do megafonů, znějících jak Niagáry, a všichni kolem, ať blíž či dál stojící či ležící, jsou k tomu hluší a slepí... oni totiž neslyší ten hukot a čirou, krásně perlivou, zurčící a stříkající (čisťoučkou a voňavou) řeku, která si dovádí mezi molekulami a atomy vzduchu, řítíc se do obrovský hlouky. Vona Cesta těch ttrrrrriliónů kapek sice končí pod kompaktní a zuřivě se chovající a uzurpující vodní hladinou, vztahující je ke dnu, jenže vony Ty kapky, pozvolna poznávájí, že jsou taženy ke dnu, pod který již není úniku a snaží se dostat vší silou nahoru a nadechnout se .... a to je závěr, protože ve chvíli, kdy se vynoří nad tu zatracenou hladinu, jednou provždy rozdělující vzduch a vodu, jako dva živly, který si odporujou a zároveň se doplňujou, hluboce se nadechnou, spatří zase to modrý nebe (který už předtím viděli, ale pod vodou na něj zapomněly /oni nebo ony - to je jedno -/) a už je nikdy nikdo nepřesvědčí, že pod vodou jim bylo líp. To všechno jenom proto, že "formou" vodní kapky je (voda), ale jejím obsahem je vzduch, kterej se prostě vžydky, ale vždycky bude drát nad hladinu, a pak už se nechá jen prostě unášet proudem a splyne s ním; jenže ty kapky potom vidí Modrý Nebe, a i to prokletý Dno, který je předtím vtahovalo A drželo za nohy, který vlastně ani neměly.... jenže teď už se na něj - to Dno - koukají z vrchu a nic mu nezazlívají, protože bez dna by ta krásná osvěžující a proudící voděnka neměla kudy, resp. po čem protékat.... A dost, já myslím, že seš dost chytrej na to, abys to pochopil a máš čas. Já byl v tvým věku taky zmatenej, ale to jsem byl ještě nedávno ..... a proč bych vlastně nebyl i teď. Podstatný je spíš to, že je mi to srdečně jedno - ale neposuzuju a HLAVNĚ neodsuzuju... - nedělej to taky a budeš daleko šťastnější. Není to tak dlouho, co mi o tom stejným vykládal můj (ne)vlastní Brácha (a on má vždycky pravdu, tomu věř, chicht). Ahoj a dík za námět k přemýšlení... myslím, že se ještě učteme...:-)))

lopatka
18. 12. 2002
Dát tip
dúfam, že si naozaj skončil s utápaním svojej duše v beznádejnej nádeji. Mučiť sa vlastnými myšlienkami je veľmi krutý trest za niečo čo si nespravil :) takže držím palce a želám rovnú cestu ku štastiu :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru