Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kocovina

Výběr: Stanislav_Vašina
25. 12. 2002
8
0
1675
Autor
Sidhárta

Kapky deště dopadaly na okenní parapet. Probudil se v posteli vedle cizí ženy a marně si snažil vzpomenout, co se večer stalo. Hlavu měl otupělou kocovinou, v puse vyprahlo jak na Sahaře. Co je sakra dneska za den? Neměl být náhodou v práci? No jo, ale co vlastně je jeho práce? Jak se jmenuje? Kdo je? Vedle koho to leží? V hlavě jen tupá bolest a strašlivá černá díra. Začínala se ho zmocňovat panika. Tak dost! Vstal a šel se napít. Vzal ze dřezu nějakou skleničku, naplnil ji po okraj vodou z kohoutku a obrátil ji do sebe, pak ještě druhou, třetí. Rozhlédl se kolem, ale absolutně nic nepoznával, všechno mu bylo dokonale cizí. Vzal do ruky jednu z fotek na poličce. Byla na ní ta slečna, která se oddávala spánku v posteli a kupodivu vedle ní byl on. Tulili se k sobě jako dvě hrdličky a zvesela se zubili do objektivu. Nic nechápal, ale začínalo mu to být jedno a dokonce ho to začínalo bavit. Jeho paměť byla jako čistý list papíru, ale přitom, jeho osoba nebyla na světě cizí. Již nějaký čas byl kolečkem v soukolí společnosti, jeho skutky byly zapsány v paměti druhých, ale on sám byl jako znovuzrozený, nová bytost. Chvíli si pohrával s myšlenkou, že se znovu narodil. Vzal svůj starý život, který ho přestal bavit, zmačkal ho jako list papíru a hodil do koše. Pak spadl z nebe, ano, prostě spadl z nebe, nevěděl čí je, ale souhrou náhod spadl do postele zrovna k týhle krásný slečně. Na chvíli si vypůjčil život někoho cizího. Až ho to přestane bavit, najde ten koš, kam zahodil svůj život, pěkně ho narovná a naváže tam, kde skončil. Uprostřed místnosti stálo obrovský akvárium., v něm si rozverně plavalo hejno různobarevných rybiček. Jako by ucítily, že je někdo pozoruje, zastavily svoje hemžení a zadívali se na něj. V ten okamžik se zastavil čas. Do očí mu koukalo celý hejno rybiček a on cítil, že se naladil na jejich duševní vlnu. Dotkl se stěny akvária a rázem byl jednou z nich. Všude kolem byla spousta řas, z rohu utíkaly malý bublinky vzduchu. Chvíli se honil s ostatníma, ale pak ho ta bezduchá hra omrzela. Nechal se jednou z bublinek vyvést jako výtahem na hladinu a proměnil se zpět do své původní podoby. Začínal mít hlad. Natáhl na sebe kalhoty, který našel pohozený na zemi, z rohu vylovil svůj svetr, ale byl vlastně jeho? V tu chvíli mu to bylo jedno. Prostě na sebe natáhl kalhoty a svetr a vyšel ven. Mezitím přestalo pršet a vzduch krásně podzimně voněl. Pod nohama mu šustilo listí a do jeho blonďatýho vrabčího hnízda dopadaly poslední kapky ze stromů. Zamířil rovnou do pekařství na rohu ulice, kde prodávali nejlepší koblihy ve městě. Teda, aspoň si to myslel. Celý město mu v tom podzimním oparu připadalo jako vystřižený z pohádkový knížky. Všechno bylo tak krásně cizí a anonymní. Ospalý nádherný zamlžený město. Najednou měl pocit, že mu všechno patří. Je to jeho, aspoň pro tenhle okamžik. Ten už mu z hlavy nikdo nevezme. Koupil pět krásně voňavejch a nadejchanejch koblih a vracel se zpátky do bytu, odkud přišel. Ten byl stále ještě tichý a stejně útulný jako před chvílí. Nic se tu nezměnilo. Dal pečivo na talíř, uvařil kafe a šel k posteli. Na chvíli se zastavil a pozoroval spánek. Pak ho zaujal její obličej. Ze spaní se lehce usmívala. Ani se mu ji nechtělo budit. Bylo mu to líto, chtěl, aby takhle zůstala na vždycky a on se na ní mohl dívat. Lehounce ji políbil na čelo a ona se probudila. Protřela si oči, usmála se na něj, napila se kafe a začala ho líbat. Nijak se nebránil, upustil koblihy a nechal se unášet svojí vášní. Chutnala po kafi a on si najednou uvědomil, že tu chuť zná. Chutnala takhle přece každý ráno, když se s ním loučila a odcházela do práce. Byla to přece Jana z kavárny za rohem, on je Petr a ona čeká jeho dítě. Pak už zaslechl jenom sprchu, to když se sprchovala po jejich raním uvítání novýho dne, za pár okamžiků se ozvalo jenom ahoj. Zaklaply se domovní dveře. A svět byl zase šedivej a stereotypní. Ale už ne tolik jako předtím. Něco se změnilo. Někdo se znovu narodil.


Sidhárta
16. 01. 2003
Dát tip
Omluva vsem brejlounum,stydim se o to vic,ze mezi vas taky patrim,priste uz nezapomenu na odstavecky a pismo bude taktey o kuv vetsi:-)))

Narvah
30. 12. 2002
Dát tip
* Zakoncil jsi to docela dobre. Cekal jsem jen na konec. Je docela dobrej. Zadne pecka. Ale....

Kittie
27. 12. 2002
Dát tip
Líbí a moc .. já bych jen zachovala spisovnou formu. Asi by to mohlo vyznít lépjeji.

Naja
27. 12. 2002
Dát tip
Já bych tam ty odstavce dala a nebo aspon velsi pismenka pro nas brejlovce ...

hurvinek
27. 12. 2002
Dát tip
pro nas brejslouny to bylo trochu neprehledne ale jinak sila

Jeanne
27. 12. 2002
Dát tip
tip

fungus2
26. 12. 2002
Dát tip
Škoda, že nejsou odstavce. Jinak zdařilé.

libi se mi jak je to napsany - tip!

Seregil
25. 12. 2002
Dát tip
No, tak to se mi docela líbí. Zkus příště rozfázovat do odstavců jeho myšlenky a bude to čtivější. tip a dovolil bych to vložit do frakce...

des_te_meer
25. 12. 2002
Dát tip
peknyy priibeh *

Kandelabr
25. 12. 2002
Dát tip
jo, tohle se mi hodně líbilo...příběhem i stylem...fajn. tip

Seregil
25. 12. 2002
Dát tip
Skvěle Stando, zřejmě máme podobný vkus na povídky. Jsem si říkal, kdo trpělivější udělí VÝBĚR....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru