Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mé oblíbené místo

18. 04. 2000
6
0
1259
Autor
Angelika

Sepsáno na žádost pana profesora Prokeše L.P. 9.4.2000 večer.

Mé oblíbené místo je každé místo, kde je mi dobře. Na takové místo se pak člověk rád vrací a je mu fajn. A když mám někoho opravdu ráda, je to každé místo. I Brno rozkvete, když je vedle mne on. Jenže teď jsem sama a tak vyhledávám lesy a čajovny. Proč? Les je strašně krásnej i ten život v něm. Jdeš, teda snad tykání neurazí, a větve se kývaj jakoby na pozdrav. Zastavíš se a obejmeš strom a nebo se naopak jen tak rozběhneš, sedneš do jehličí, pozoruješ mravence,... . A hlavně víš, že se tam kdykoliv můžeš vrátit a nikdo tě nevyhodí. Ten les tam bude a bude stále svůj. Zvířata se nebudou přetvařovat, protože to nejsou lidi. Ty lidi, co kácej lesy a dokážou pošlapat všechno krásný včetně svýho štěstí. No a když není po ruce žádnej les, jdu do čajovny. Nejčastěji je to literární čajovna v Boskovicích. Každej tejden otevřeš ty stejný dveře s pokleslou klikou a vezmeš stejný místo. Obřadně listuješ čajovým lístkem a pročítáš ho i když už ho znáš skoro nazpaměť. Roibos, Assam, Darjeeling, Železná bohyně, Černej drak, Čaj proti šílenství, ... a někde na konci Babiččina zahrádka. Zacinkáš na zvoneček a objeví se před tebou slečna. „Přála jste si?“ A pak zase zmizí i s tím čajovým lístkem a zvonečkem. No není to jako v pohádce? Zvedneš se a začneš si prohlížet hřbety knížek. Tak kterou dnes? Horoskopy, psychologie, filosofie, básně, povídky, pohádky, ... to vše máš na dosah ruky. Jen si vybrat. Richard Bach – Nikdo není daleko. Koukneš se. Ta je nějaká krátká. Ještě Bukowski – Všechny řiti světa i ta má. Jo, to je to, co chceš číst. Zase se posadíš. Slečna přinese čaj. Naleješ si, ale ne jen tak ledabyle. Konvičku dáš asi 30 cm nad šálek. Dopadající čaj pak dělá bublinky a ty pozoruješ, jak se jedna po druhé rozplývají jako kdysi tvé sny. Otevřeš knížku. Teda ne, ještě ne. Ještě před tím zapálíš svíčku a zhluboka nadechneš vzduch prosáklý pachem vonných tyčinek. Možná se na chvíli zaposloucháš do hudby. Až pak otevřeš knížku a začneš číst. Čteš a zároveň vnímáš prostředí. Sem tam si doleješ. Až najednou je konvička prázdná. Vrátíš knížky, zaplatíš a odejdeš žít život řadovýho člověka.
Sieben
06. 01. 2004
Dát tip
sem si to četl ve škole...a pak mám dávat pozor když čtu takovýhle...pěkný věci, je to skoro jako moje snění...:o) moc pěkný

Irwin
21. 04. 2001
Dát tip
já vím, asi se dost opakuju, ale nepudem raději na pivo?? v lese spim normálně každej den, tak o tom číst nemusím a čajovna?... tam ti pivo nenalijí jo, jen tak mezi řečí ... TIP !! :-)

Irwin
21. 04. 2001
Dát tip
já vím, asi se dost opakuju, ale nepudem raději na pivo?? v lese spim normálně každej den, tak o tom číst nemusím a čajovna?... tam ti pivo nenalijí jo, jen tak mezi řečí ... TIP !! :-)

Albireo
07. 12. 2000
Dát tip
Angeliko, prózu na Písmákovi většinou vynechávám, ale tady jsem udělal výjimku a vyplatila se mi. Píšeš tak krásně, že bez váhání přidávám svůj Tip. Jenom lituji, že je to zatím jediné, co od Tebe coby Angeliky na Písmákovi je. Prosím Tě, pokračuj, i když chápu, že čas je nedostakový resource.

Silvinka
30. 08. 2000
Dát tip
Tak toto ma, Najo dostalo. Ked som sa docitala, ze si aj Angelika, bola som zvedava, ci aj Angelika pise tak smutne a aha! Melancholicky, ale nie smutne! A mne tak blizko!! Popisujes... les, ktory patri aj mne... caj, ktory pijem rada i ja... popisujes pocity, ktore su sucastou mna. Vies, hadozienka, toto dielko ma len utvrdilo v pocite, ze kazdy sme sucastou druhych ludi, kazdeho dusa sa zrkadli v ostatnych. Dakujam za zazitok, a davam Tipa! :o) PS: Bach je viac nez uzasny, je to hadam najsvelejsi spisovatel akeho poznam. Skus si precitat aj nieco od Frederica Tristana, on pise o podobnych veciach a tak kraaaasne! Mnoho slniecka!

Daimon Terr
05. 05. 2000
Dát tip
Píšeš moc krásně,Angeliko ... V Tvé próze je hodně cítit smutek z něčeho (třeba ze zklamání v lásce ..) Drž se té čajovny,je to dost fajn místo ... A taky les ... Tohle znám ... Žiju obklopen touhle fantastickou podívanou hodně let ... Držím Ti palce,ať všechno špatné brzy přebol ... .... A taky Tip ...:o)

Merle
19. 04. 2000
Dát tip
teda Ánží, próza ti jde zbytečně dobře... a to tak, že ti snad dám i... tip

Anonym
18. 04. 2000
Dát tip
Proc ten nick Angelika Najo?

Jákob
18. 04. 2000
Dát tip
Krutý návrat do reality ... Popsala jsi to hezky, jako bych tam opravdu seděl :o)

Lampář
18. 04. 2000
Dát tip
Aneb návod jak se dostat z řitě ... :o)

Angelika
18. 04. 2000
Dát tip
Anonym: Protoze jsem kdys byla nucena z neprizne osudu si zridit druhy nick. No po case mne napadlo, ze by mohla Angelika psat s hackama a carkama a dokonce by v zasade mohla psat "prozu". Nejak se mi ji totiz nechce motat mezi basnicky Naji. A tak prave dnes jsem se rozhodla sem dat toto prvni dilo Angeliky. A svete div se, neni ani depresivni. Treba ta proza bude nakonec i jednou optimisticka. To je to, co se Naji zridka kdy zadari v jejich basnich. Snad takovyto vysvetleni staci, kdyz uz si rekl celemu Pismakovi "kdo jsem".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru