Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejdobrodružnější dobrodružství

19. 04. 2000
0
0
1182
Autor
McCoal

Taky se bez dobrodružství neobejdete? PAk čtěte.

A už je to tady. Než se kdokoli nadál, doba dovolených vzala roha do teplých krajin. To proto, že u nás jí byla zima. Naši občané si zhluboka oddechli a začali si lízat rány, utrpěné během svojí dovolené. Teď jim totiž nastává poklidné období, kdy budou potkávat své známé a budou si vzájemně poutavě vyprávět o zážitcích a neuvěřitelných příhodách, které se jim, věřte nevěřte, přihodily. Nejfrekventovanější frází se stane otázka: "Tak jaká byla dovolená?" Tento zdánlivě nevinný dotaz však protrhne hráz bouřlivým vyprávěním. "No, představte si to, Jugoslávie, ta nádhera. Moře, barikády, a tak," líčí nadšeně první a vůbec se nezmíní o ukradeném kufru, ztracených dokladech a čtrnáctidenním lijáku. Ostatní si to představí a protože se nechtějí nechat zahanbit, také přispívají svou troškou do mlýna. Druhý, aby nezůstal pozadu, se rozplývá: "Španělsko, ty pláže, výbuchy na letištích, skvělé." "Čečensko, absolutní paráda, " trumfuje je třetí. Jen poslední dovolenkář stojí sklesle a tváří se smutně, jako by ho někdo bacil pytlíkem písku po hlavě a ještě mu sprostě vynadal. Všichni na něho dotírají tak dlouho, až bázlivě přizná: "Byl jsem letos na Mallorce. Ale nic moc." "Dobře ti tak," strouhají mu mrkvičku ostatní. "Proč jsi tam vůbec jezdil? Co jsi asi tak čekal? Vždyť tam není válka." Je až neuvěřitelné, kolik je našinec ochoten zaplatit za to, aby se dostal co nejtěsněji k válečné vřavě. Možná že to bude tou touhou po dobrodružství, která nutí člověka složit v cestovní kanceláři čtyřicet tisíc a těšit se, že na něj vystřelí skrytý partyzán a trefí jeho manželku. Takový dobrodruh pak stojí na letišti a za asistence sdělovacích prostředků se dozví, že za jeho peníze byly zakoupeny letenky, nikoliv však do Španělska, ale na Bahamy a ne pro něho, ale pro ředitele cestovní kanceláře. Podvedený milovník dobrodružství tam stojí s kufrem v ruce, tupě zírá a vůbec netuší, že za dobrodružstvím se člověk nemusí handrkovat do horoucích pekel, ani do Ruska. Stačí vyjet si tramvají ze Skvrňan na Bory. Tady totiž došlo, k zvláštnímu přírodnímu úkazu. Proti cestujícím se spojili zlé síly s dopravními podniky a učinili jim tak z cesty do práce dobrodružství, které by jim neposkytla ani exkurze na obědě u kanibalů v zemi Jungo, ani nikde jinde. A když se chce člověk odreagovat od všudy přítomné fádní reality, zjistí, že v kině Hvězda se prodávají ponožky a bundy z dovozu. Mezi placením se dozví, že kino bylo zrušeno, protože mělo malou návštěvnost. Asi tam dávali málo dobrodružných filmů.
cloviecik_3
21. 12. 2000
Dát tip
jo stou tramvaji me to taky zajjima, ale je to trochu moc veco dohromady na jeden fejeton ale stejen se to dobre cetlo

mike
20. 08. 2000
Dát tip
Tak u tohodle jsem se řehtal od začátku až do konce. Zatím tvůj nejlepší fejeton tady. Jdu dál.

Sarken
03. 05. 2000
Dát tip
začátek nemá chybu, ale konec by chtěl propracovat

Laďa
26. 04. 2000
Dát tip
Jo souhlasím s Merlem, u příhody v tramvaji visí otazník. Jinak supr dupr.

Merle
20. 04. 2000
Dát tip
No, já zas tuhle jednou běžel, jo a najedou na mě zpoza rohu vyskočila FAKT HNSUSNÁ PŘÍŠERA, no co vám mám vykládat, a tak vezmu jako brokovnici a napálím jí to přímo do voka, že jo. Ale vona nic, a hrábla po mě prackou. Uskočil sem, a od boku zase vystřelil. A zasejc prdlajs. No, a pak mě ta mrcha úplně zatloukla do země. A já radši toho DOOMa přestal hrát... Ech sory Koale za tenhle výlev, ale nějak mě to ponoukalo... jinak: Dost dobrý akorát teda nevím, co se stalo v tý tramvaji... to možná stálo za rozepsání...

Bambulka
19. 04. 2000
Dát tip
No, dobrá trefa do tý naší "reality"! Znám i jiná dobrodružství, třeba když lezu na strom, schovávám se kamarádovi na Vyšehradě, skáču po pražských střechách, kde je to zakázaný (ale kdo by odolal, že Písmáci?:-))), ... Je to jen na nás, kde si to dobrodružství najdeme!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru