Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Koniec sveta

03. 01. 2003
2
0
940
Autor
wanesa

uz nostalgia teplej jesene doznela...vtaci odleteli do teplych krajin a duha stratila svoje zmysly.slnko si premenilo zlte saty za tie chladne.Sen sa ti prisnil mozno uz davno a stal sa tak necakane skutocnostou,co zozrala ti vnutro.Prikre mraky odkryli tvar a tucny medved sa ulozil k spanku a on neprestal ta milovat.mozno uz davno zistil,co stratil?no prisiel nato neskoro?To uz nezalezi odo mna...Posledni ludia odkracali na vecnost a lastovicie kridla sa naposledy rozprestreli.Posledny oblacik dymu rozochvel sa ticho a tvoja dlan stracala jeho,tvoje srdce stratilo jeho a tvoj hlas sa navzdy odmlcal.Videla si tak jasne zapadat slnko a pritom si sa smiala aj ked si vedela,ze uz nikdy nevyde.Navzdy zhasli vsetky lampy a elektricke vedenie uz stratilo svoju funkciu.Maly farebny motyl zomrel...a kvety zvadli...a ludia ani vtedy nepochopili ten vyznamny vyznam,preco to vlastne vsetko bolo,zilo,jestvovalo,milovalo...Nepochopili,ze vsetky veci bolo potrebne vnimat srdcom,ze vsetko bolo tak zvlastne jednoduche,len sme mali objavit ten skryty zmysel podstaty,ktoru som milovala tak ako aj ty a vsetci okolo nas.Aj ked nechceli museli nato prist.Uz dozneli posledne falosne tony z hracej skrinky,ktoru ti darovali k narodeninam.Dosumeli hlasy,vykriky.Skoncil plac,klesol usmev a odumreli bunky...Hodiny sveta,ktore som vzdy chcela zastavit,sa uz zastavili...a navzdy...Sepoty tak uzastne hlasne nezahrnali detmi a cierna macka sa neusilovala skryzit mi cestu.Dioptricke okuliare stareho pana padli na zem a zdanitelne klobuky odleteli z hlav a hlavy zanikli...Vyklady obchodov vyzerali ako najnebezpecnejsie ale najnadhernejsie crepiny,ktore vraj prinasali stastie a zrebce unikli zo svojim stadom divych koni a prefikane lisky si kupili novy kozuch,ktory uz aj tak nebudu potrebovat,lebo ten den bol tu...Bol tu ten den,ktory sme si nevedeli ani predstavit.Bol tu den,ktory dal Boh...Uz navzdy vsetko zaniklo.Bol tu ten den-Koniec sveta.
kinraelo
10. 01. 2004
Dát tip
myslel som, ze to bude kritika na Koniec sveta od Risa Mullera, ale takto to v tejto kategorii naozaj nema co robit, Wopi ti to spravne vysvetlil, inak `zdanitelne klobuky`, to je obraz coho???

canuma
14. 10. 2003
Dát tip
pekne mne sa paci aj ked vyhrady su opravnene. no text je plny zaujmavych obrazov

wanesa
06. 06. 2003
Dát tip
chcela som vediet nazor kritika a nie ze mi napises ci chapem co je kritika ako literarny utvar to ze mi niekto napise ze to je obrazne dobre mi fakt nepomoze.

Wopi
06. 06. 2003
Dát tip
No - označila jsi to jako "kritiku" a tak se ptám: myslíš vážně, že tohle je "literární útvar KRITIKA"? Pokud ano, nestojí to za nic. I kdyby to byl sebelepší text. Je to stejné, jako to, že sebelepší cédéčko nestojí jakožto mýdlo za nic. Pokud to bude v jiné kategorii, budu na to nahlížet úplně jinak. Ale - mimochodem - docela bych doporučoval zjistit si, že za tečkami a čárkami se píše mezera. Podívej se do nějaké knížky a uvidíš, že mám pravdu...

Bez_nicku
27. 04. 2003
Dát tip
*

Wopi
03. 02. 2003
Dát tip
chápeš, co je to "kritika jako literární útvar!?

egil
03. 01. 2003
Dát tip
Obrazné.. Dobré! ***

Krel
03. 01. 2003
Dát tip
hezké..

katugiro
03. 01. 2003
Dát tip
proč je to v kritikách?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru