Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přebytečný

05. 01. 2003
4
0
627
Autor
Zmatext

Zvonek.

- Co je? Co chcete?

- Dobrý den. Jsem z Úřadu pro kontrolu populace…

- To je nějakej vtip nebo co? Že vy tu máte tu skrytou kameru! Tak to teda ne!

- Uklidněte se, vtip to rozhodně není. Jedná se o pouhou formalitu, vyřídíme to raz dva. Takže – abych nezdržoval – proč jsem vlastně přišel…

- No tak to by mě taky zajímalo, takže se koukejte vyžvejknout!

- …náš úřad si vede pečlivou statistiku populace, máme v databázi uloženého každého občana….

- To jako i mně?

- Ano, když říkám každého, myslím tím každého, tedy i vás. A právě vy jste jeden z mnoha, kteří figurují v takzvané krizové skupině.

 - To není možný. Já jsem se do žádnýho spolku nehlásil!

- No to jste se ani hlásit nemohl, tam se dostanete na základě velmi nízkých hodnot některých personálních ukazatelů.

- Tak tomu už vůbec nerozumím.

- No, asi takhle – řekněme si to na rovinu – dosáhl jste kritických mezí zejména v položkách jako je IQ, výkonnost, pracovní nasazení a celá řada dalších.

- No počkej, já ti snad jednu natáhnu…!

- Nepřerušujte mně, to jsou holá fakta. V praxi to znamená, že jste pro moderní, dynamicky se rozvíjející společnost zátěží, žijete na úkor ostatních a takové tady samozřejmě nemůžeme potřebovat. Jinými slovy, jste zkrátka přebytečný.

- No mě snad trefí šlak!

- To nebude třeba, použijeme standartní postup podle směrnice 317/b o bezpečné likvidaci.

- Cože? Vy mě chcete…

- Je to zavedený systém, který se osvědčil dlouhými léty fungování. Jak jinak si myslíte, že by se dal udržet populační přírůstek v rozumných mezích?! Lidi se přesvědčit nenechají. Takhle současně eliminujeme slabé jedince a zabijeme tak dvě mouchy jednou ranou. Je to prostě přirozený výběr, v přírodě to funguje již od počátku.

- Ale to přece nemůžete, já jsem přece nic neudělal!

- No právě! Neděláte vůbec nic! Takové případy jsou nejhorší, myslí si, že ostatní budou dřít za ně! Ale nebudeme to zdržovat, tady mi to podepište.

- Co to je?

- Jenom úřední formalita, váš souhlas s likvidací.

- Ale já nesouhlasím!

- Podívejte se, na tohle já nemám čas, nejste dneska jediný, takže to buď podepište, nebo to podepíšu sám.

- No tak dobře…

- Výborně, děkuji za spolupráci a přeji příjemný den!

 

Výstřel. Pád. Ticho.

 

- Ty lidi s tim vždycky nadělaj takový štráchy…tak koho tu máme dneska dál….


Josef Pecinovský - Index vitality. Bylo to hodně podobný, akorát to dopadlo dobře. "Nepotřebný" člověk odsouzený k dehumanizaci se náhodou vysvobodil tak, že zabil úředníka, kterej měl na starosti jeho dehumanizaci a tím jeho index vitality náhle stoupnul a mohl žít dál. Jinak mi ten dialog přijde mírně přihlouplej. Trocha popisu by též neškodila.

No tak tohle je hustotka!Akokát mám sttrach,aby to nebyla vizionřská povídka!Každopádně je to tuze povedené...

katugiro
07. 01. 2003
Dát tip
myslím, že je to trochu ochuzené tím, že kromě čtyř podstatných jmen jde jen o dialog... samozřejmě, že se to tak napsat dá, ale pokud nechceš vést ten dialog hlubší formou, zůstane takhle povídka trochu povrchní... co se nápadu týče, není špatný, jen díky zpracování poměrně průhledný. Tak. :)

fungus2
06. 01. 2003
Dát tip
Velmi originální a dobře napsané!!

Kandelabr
06. 01. 2003
Dát tip
ach blažená nevědomosti! zase budu za prudiče morouse. ale tohle jsem už četl jinde a nejdnou (s mírnými obměnami)...no nic no... napsané je to dobře...tak nějak normálně

Mně se to líbí, a doufám, že takhle jednou neodstraní mě, jak se tak na sebe koukám.*

des_te_meer
06. 01. 2003
Dát tip
libi se mi to, zajimave *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru