Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Aj, zde přicházím...

06. 01. 2003
0
0
1001
Autor
Mesiáš

Bismilláhirrahmánirrahím,

 

Bratři a sestry v Islámu,

 

Chvála Bohu, Pánu lidstva veškerého, jenž vše stvořil a vyrovnal a každý osud předurčil a usměrnil.

Mír a požehnání pro Posla Božího, Proroka Mohameda, kterému byl seslán největší zázrak - Korán.

 Bůh nám seslal Korán, aby nás vedl v našich životech, jak se praví v súře 17, verš 9:

" A věru tento Korán vede k cestě, jež nejpřímější je, a zprávu radostnou věřícím zvěstuje, kteří zbožné skutky konají, že odměna velká určena je pro ně ". Jediným způsobem nalezení štěstí v životě je žít podle Koránu. Toho, kdo ignoruje Korán a nežije podle jeho učení a příkazů, čekají v životě těžkosti a nespokojenost.

Bůh řekl v súře 20, verš 124: "zatímco ten, jenž odvrátí se od připomenutí Mého, život povede stísněný a v den zmrtvýchvstání vzkříšen bude Námi jako slepý ".

 

V dnešní době se mnoho muslimů věnuje Koránu pouze příležitostně (např. v ramadánu). A to přesto, že prorok Mohamed (NBŽM) doporučil zabývat se Koraném co nejvíce. Muslimové by měli při četbě Koránu prožívat zvláštní pocity (štěstí, radost, dojetí).

 

Někteří muslimové se při čtení nebo poslouchání Koránu rozpláčou. Korán má velmi kladný vliv na člověka. Súra 5, verš 83: " A když slyší to, co bylo poslu sesláno, spatříš jejich oči se plnit slzami z poznání pravdy a říkat: „Pane náš, uvěřili jsme, zapiš nás mezi ty, kdož to dosvědčují! "

 

Prostředky pro zlepšení vztahu ke Koránu jsou:

1)   Uvědomění si odměny za četbu Koránu. (Za každé písmeno je odměna znásobena 1 až 10 krát.

2)   Hledání smyslu v četbě Koránu.

3)   Učit se Korán už od dětského věku, protože děti k němu mají přirozený vztah.

 

Korán je určen nejen k četbě ale i k aplikaci v běžném životě.

 


Jochanien
22. 01. 2003
Dát tip
Pompejus: kam bych měla jít ještě jednou? do komunismu? komunismus jako idea je špatný sám o sobě, protože jaksi...zapomněl počítat s lidma. Takže bych to pojala tak. A navíc...dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, že.

Jochanien
22. 01. 2003
Dát tip
gd: tak jsi sád-ista:-))) co sázíš v sadě sádisto? stromy to budou, najisto:-)) stromy co kvetou na jaře voňavé stromy sad-aře:-)

Pompejus
21. 01. 2003
Dát tip
Joachinen: I když nechceš avíza, chci ti říct, že to, že lidi udělali ze systému chaos je běžný. ve své podstatě nebyl špatněj ani komunismus, to jen lidi! A přesto, šel bys do toho ještě jednou?

Merle
09. 01. 2003
Dát tip
když někdo napíše za sebou 5 vykřičníků, o něčem to svědčí.... a příliš dobré vysvědčení to není

Jochanien
09. 01. 2003
Dát tip
Pompejus - to bylo lidma a ne vírou ty všechny války, nicméně tohle je fakt o něčem jiném koneckonců - Mohamed se snažil žít správně, ale co z toho udělali ti, co přišli po něm..... (je zase jenom věc lidí) NECHCI AVIZA!

gd
09. 01. 2003
Dát tip
miluju posílat avíza, když je někdo nechce. asi sadismus.

Jochanien
09. 01. 2003
Dát tip
gd: ne tupost

gd
09. 01. 2003
Dát tip
to ne. to spíš ten sadismus.

Hakim
08. 01. 2003
Dát tip
Chci jen podotknout: vůbec se nevysmívám! Zcela regulerně se ptám: Proč korán??? Doufám, že mi tu někdo odpoví...

Jochanien
08. 01. 2003
Dát tip
Zdenku, Zdenku Zdenku.... ach jo

Pompejus
08. 01. 2003
Dát tip
Fajn, takže náboženská agitace na písmákovi. Sorry, jestli tě to urazí, ale je možná dobrý aby si korán četly děti , ale říkej si to někde, kde maj rádi muslimy. Nebude to lehké, já vím. Nejsem si moc jistý, ale není to korán, kde je pasáž "Svatá válka za šíření prorokových myšlenek je povinností každého muslima. Fakt nechci vypadat jako nějakej rasista, ale co to tu dělá? Myslíš že v dnešní době, kdy každej druhej terorista je islámec se k tomu fak někdo bude hlásit? Nehledě na fanatičnost celý církve, jákýkoliv. Chceš vědět, proč nejsem věřící? Protože znám historii, kolik válek všechna ta náboženství rozpoutala kolik utrpení udělala, kolik zpomalení techniky zapříčinila a je ti to jasné. Není rozdíl mezi církvemi, jedna jako druhá ten se modlí vpravo, ten vlevo, jsou fanatičtí muslimové i křesťané, i budhisti a i židi. Náboženství je podle mě jen soubor omezení člověka, který nemá nic společného s dnešní dobou. A jestli se ti chce zíkat nějaké ovečky, nevím jak ostatní, ale já na to nejsem zvědavý, já tomu říkám něchtěná reklama. Díky žes vydržel číszt do konce text nevěřícího.

Wopi
08. 01. 2003
Dát tip
Pompejus - to dílo je úplně o něčem jiném.

Hakim
07. 01. 2003
Dát tip
Proč zrovna Korán?

halivera
07. 01. 2003
Dát tip
fuj! to jsem se lekla.

Prokletí
07. 01. 2003
Dát tip
Allahu akbar! ;o) m.

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
:)

Merle
07. 01. 2003
Dát tip
Alejkum asalam!

Selim
07. 01. 2003
Dát tip
Neděláte si srandu, doufám.

Wopi
07. 01. 2003
Dát tip
Hranice mezi legrací a urážkou je někdy těžko rozlišitelná. Záleží hodně na tom, kdo tu legraci dělá a jestli je míněna v dobrém nebo jako výsměch. K tomu se musí vyjádřit Lyryk sám, jak tohle vnímá.

Merle
07. 01. 2003
Dát tip
srazndu? ne! při prorokově vousu přísahám!

Selim
07. 01. 2003
Dát tip
Mě se tohle ale opravdu moc nelíbí. Vidím tady na vašem serveru jen samé hádky, urážky a přetvářky. Proč to děláte? Myslel jsem si, že je to server literární a ne jakýsi xchat, či seznamka, či místo, kde bude jeden druhého hanět. Ať jsou vaše důvody jakékoli, myslím, že by nebylo špatné trošku se nad svým chováním zamyslet.

Selim
07. 01. 2003
Dát tip
avízo

Merle
07. 01. 2003
Dát tip
Selim: každý sklízí, co zasel

Polárka
07. 01. 2003
Dát tip
Merle: Myslíš, že kdo seje rýmu/y, sklízí básně...?:-)))

Merle
07. 01. 2003
Dát tip
máš mě prostě přečtenýho polárko.... :)

Danny
07. 01. 2003
Dát tip
Mesiáš? takovejch už tu bylo........................................

nin
07. 01. 2003
Dát tip
achjo, všechny tyhle upoutávky za poslední dobu, už mě to tu nebaví

gd
07. 01. 2003
Dát tip
mě to přijde dobrý. bůh je velký.

dablik008
06. 01. 2003
Dát tip
fotka je kazdopadne nepovedena, dela Lyryka zarostlejsiho ;o)))

aRmida
06. 01. 2003
Dát tip
ovšem literární hodnota díla je nezměrná. (a odvaha autora ještě větší...)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru