Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Znat odpoved....

08. 01. 2003
1
0
638
Autor
Kyle_Simmons

Zachranil nebo uvrhl do vecneho vycitek ci trapeni?

  Bylo krasne rano. Rita mely dneska byt se svym pritelem. V osm hodin u ni zazvonil zvonek. Otevrela dvere. Uvidela Daniela, ktery na ni hnedka vyhrkl, ze ma na sebe neco hodit a ze pujdou do lomu. Tak rikali mistu, ktere oba znali dokonale. Casto tam chodivali a vyvadeli. Oba si skvele rozumneli. Byli vic jako bratr se sestrou. Rita vsak mela pritele. Daniel se to snazil respektovat...

Rita mu rekla, ze se jiz domluvila se svym pritelem, a ze maji jit do kina. Daniel se na ni smutne podival. Rita se rozloucila, zavrela dvere, ale neco ji zralo. Neco ji rikalo, aby to nedelala. Rita se otocila, vratila se ke dverim, sahla do bornikupro boty. Chtela dohonit Daniela a rict mu, ze pujde. Otevrela dvere a uvidela Daniela, jak na ni ceka. Daniel se jemne usmal. Vedel to. Znal ji tak dobre, ze vedel, ze si to rozmysli. Rita byla sice udivena, ale byla rada. Rekla mu, aby na chvilku pockal a odbehla. Hodila na sebe neco tricko a kalhoty. Oboji ji bylo volne. Mela rada, kdyz mela volnost a Daniel to vedel.kdezto jeji pritel to nedokazal pochopit.

  Za pet minut se oba vydali na cestu. Cesta tam jim trvala hodinu, ackoli kdyby sli oba zvlast, byli by tam za deset minut. Obema bylo skvele. Meli skvelou naladu, ackoliv noci ani jeden z nich nemohl usnout. Oba se citili svezi a priptaveni na sebevetsi turu. Cestou si povidali o vsem. Nemeli pred sebou jedine tajmestvi. Verili si. Presto oba neco tomu druhemu tajili. Jednu aa tutez vec. Daniel ji to chtelrict, ale chvili pred tim se dovedel, ze si Rita nasla pritele. Nechtel ji nijak omezovat a nijak zranit. Ani jeden nechtel ztratit toho druheho. Proto si to ani sami nechteli priznat.

Kdyz konecne dorazili do lomu, Rita si uvedomila,ze by mela zavolat svemu priteli a nejak se ze schuzky vymluvit. Vedela, ze to bude tezke, protoze tohle si domluvili uz pred tydnem. Zavolala mu a zalhala. Mela ho rada, ale kdyz si mela vybrat mezi nim a Danielem, vybrala si poslechla neco, co ji rikalo, ze ma byt s Danielem. Poslechla to, co ji rikalo neco uvnitr. Nejdrive si prosli cely lom, aby zjistili, jestli se neco nezmenilo. Znali kazdicke misto a oba by poznali, pokud by tam nekdo byl. Zjistili, ze tam spala srnka, kterou vyplasili. Oba sebou trhli, kdyz se pred nimi vztycila, ale hnedka se zase zacali smat. Ani poradne nevedeli cemu. Kdyz byli spolu, smali se temer porad.

  Kdyz nezjistili nic jineho, nez ze vyplasili srnku, vydali se do sveho tajneho bunkru. Byl na tom nejlepsim miste. Oba dokazali jen tak hodinu stat a pozorovat okoli.Tu krasnou prirodu. Ten klid a mit. Prirodu nijak narusenou lidmi meli jak na dlani. Kdyz sem prisli poprve, beze slova, fascinovani prirodou, stali tam pres pet hodin...

  Oba si to tajemstvi chteli rict, ale vzdycky si to rozmysleli. Meli ztrach z odpovedi. Prestoze se oba znali dokonale, odpoved nedokazali vytusit. Bali se, ze by ten druhy rekl ne, a ze by se potom jijich vztah zmenil, ze by si prestali rozumnet, ze by se prestali stykat...

  Oba opatrne sestoupili zase zpatky do lomu. Neby to pravy kamenovy lom. Byla to vlastne piskovna, ktere zacali tak rikat, kdyz chteli, aby nikdo nevedel, kde jsou. A u toho uz taky zustalo. Daniel sestoupil jako prvni a Rita jej nasledovala. Kdyz byla od nej mozna tak tri kroky klopytla a Daniel ji zachytil. Jejich tela se priblizily na temez zanedbatelnou vzdalenost. Divali se do oci. Oba meli na mysli to same. Oba se vsak bali reakce toho druheho. Daniel se rozhodl. Zkusi to. Zavrel oci a jeho usta se priblizila k Ritinym. TA se vsak vytrhla z jeho objeti a rozutikala se. Daniel chvili stal, ale pote si uvedomil, ze vzdycky hrali na honku. Vzdycky takhle blbli. Rozbehl se za ni. Kdyz byli nejakych tricet metru nad lomem, temer ji dohonil. Chybelo jen par centimetru. V tom se pod nima ulomilo kus pisku. Oba zacali padat dolu. Snad zazrakem, snad tim, ze znali lom tak dokonale, oba se zachytili vedle sebe na malem previsu. Drzeli se rukama. Byli vyplaseni,oba byli tak vylekani....

  Nikdo nedokaze rict, jak dlouho se mlcky drzeli. Oba dobre vedeli, ze na previsu je misto tak akorat pro jednoho. V tom jeden z nich zacal byt klidnejsi. Podivali si do oci. V jedenech byl des a hruza.Ve druhych byl ledovy klid. Prestoze si nerekli ani jedno slovo oba poznali odpoved. Sami sobe si zacali nadavat. Daniel se jemneusmal.Rita si uvedomila, ze takovy usmev jeste nidky nevidela. Byl necim zvlastni. Nezsi stacila uvedomit, cim, Daniel se pustil.

  Rita nevedela jakdlouho se splhala nahoru. Vedela jen, ze kdyz se dostala k Danielovi, byl mrtvy. Nevedela, kdy uavoala zachranku.Nevi,jestli to bylo sotva se vysplhala nahoru, nebo az kdyz byla dole. Nepamatuje si to. Jedine co sivedela bylo, ze kdyby se Danielovi nevytrhla z naruce, nestalo by se to....


smudlinka
20. 01. 2003
Dát tip
Simmi.. smířená s tím byla už od začátku, proč by se jinak nevrhla za ním a místo toho se zachránila? Dal jí nejcenější co měl, vlastní život, nechtěla ho promarnit, nechtěla zradit a proto se smířila i když o tom sama ani nevěděla.

smudlinka
12. 01. 2003
Dát tip
smutné až skutečné.. někdo by řekl zapomenout, což nejde. přemýšlení nad tím bolí. co zbývá? smířit se..

Smirit se? Otazka jestli je to vubec mozne....

Tiger
08. 01. 2003
Dát tip
moc miloval, zachranil toho, koho nejvic miloval (i když v mládí - "krásná" smrt) nebyla to ničí vina, snad "osud", který jim nedovolil, aby svou lásku zničili každodenností (kdyby se vzali) byl by rád, kdyby dokázala znovu někoho milovat (protože vždycky chtěl, aby byla šťastná - proto jí také nikdy neřekl, že by si ji chtěl vzít - za ženu - jednou) ona už nikoho nebude mít ráda stejným způsobem i když se to nezdá a zní to jako klišé - čas toho dost "zahojí" "jediné", čím se můžeš trápit, je, že s ním nemůžeš normálně mluvit (ale jinak je určitě stále s tebou)!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru