Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Záchodový příběh

13. 01. 2003
3
0
1141

Psáno na záchodě na pravý toaletní papír za vcelku aktuální situace před mnoha a mnoha lety...

   Bylo už pozdě v noci, okolo půlnoci. Blesky lítaly po obloze jak prdlé, spršky deště dopadaly roztříštěným oknem na záchodovou mísu a kapky čeřily vodu v ní. Naráz to v hajzlíku zabublalo, ven pomalu a šátravě vylezla černá slizká ruka a zachytila se okraje mísy. Za ní se vynořila druhá ruka, potom se objevila veliká šišatá hlava s řídkými pramínky dlouhých mokrých tmavých vlasů, vrásčitým čelem, propadlýma růžovýma očima, dlouhým zahnutým nosem a širokou hubou beze znatelných rtů, z níž trčelo pár ostrých zažloutlých zubů. Ruce se zapřely o okraj záchodu a ven se vyhoupnul hubený trup s vysedlými žebry a za ním dlouhé vyzáblé nohy s kostnatými žilkovitými prsty a krátkými drápky na každém z nich. Tvor byl celý černý jako noc a jeho vlhká kůže se mu zaleskla, kdykoliv na ni dopadla záře blesků, které následovaly těsněji a těsněji za sebou se stále se zrychlující frekvencí.

Tvor seskočil na dlážděnou podlahu a pleskavě doťapal k nedovřeným dveřím, zanechávaje za sebou temné mokré šlápoty. Chvíli tiše naslouchal, pak se postavil na špičky, zlehka pootevřel a vyhlédl na chodbu. Všude byla tma a nikde nikdo, jenom na schodech seděl starý kocour Keks a flegmaticky na tvora koukal. Tvor varovně zasyčel. Keks jenom malinko pozvednul obočí. „To sis mohl odpustit.“ pronesl lhostejně. „Já tady nehlídám.“ „Pchrrrrrr! V tom případě ti nic neudělám.“ zaprskal tvor. „To bych ti taky neradil.“ Keks začenichal a nakrčil znechuceně čumák. „Páchneš, jako bys vylezl ze septiku.“ „A odkud sis myslel?“ Tvor hrozivě vykulil oči, vycenil zuby a poklepal drápky na nohou o podlahu. „Jsem záchodový démon. Bydlím tam.“ „Těší mě. Pan Keks, kocour. Bydlím tady. Tlapku ti podávat nebudu.“

   Záchodový démon cosi nesrozumitelného zabručel, pak popadl zásobník na toaletní papír, vysypal všechny role na podlahu, posadil se na převrácený odpadkový koš a začal trhat papír na kusy a házet do mísy. „Ucpeš rouru.“ zkonstatoval netečně Keks. „O to mi de.“ Démon se nepatrně pootočil ke svému náhodnému společníku. „Proč?“ zeptal se kocour, spíše aby řeč nestála než z valného zájmu. Démon přimhouřil zraky. „Pchchchchchch. Proč? Žumpa je už skoro plná, deset let ji nevyvezli! Kdo v tom má bydlet? Jak k tomu přijdu? Někteří lidi jsou strašní.“ Keks přisedl blíž. „A co s tím má společného ucpaná toaleta?“ Démon se k němu spiklenecky naklonil. „Mám skvělý plán. Ucpu záchod tak dokonale, že budou muset zavolat fekální vůz. Jiný hajzlík nemají. Trochu to tím popoženu.“

   Během hovoru rozcupoval poslední roli, jednou nohou nacpal chuchvalce papíru úplně dolů a pověsil se na splachovadlo. Chvíli se na něm houpal, pak seskočil a dlouhým prstem zamíchal v houstnoucí vodě. „Nádhera.“ Zamnul si pařáty, až mu zapraskalo v článcích. Keks se nahnul nad mísu. „To budou mít domácí radost.“ Pokýval uznale hlavou. „A co ty? Kde budeš mezi tím bydlet?“ „Klid.“ Hajzlduch plivl na zem.“ Mám dole nouzovou odbočku. Je to tam těsné, ale aspoň týden vydržím. Otřásl se, až z něj záchodová voda stříkala na metr daleko. „Fuj!“ vyjekl Keks. Démon se protáhnul. „No nic, abych zas šel.“ Naposledy spokojeně pohlédnul na své dílo a vlezl do záchodu. „Šťastnou cestu.“ Popřál mu trochu ironicky Keks. „Tak za dalších deset let.“ zašklebil  se démon s náznakem úsměvu a než se definitivně potopil, podrbal kocoura za uchem. „To už tu asi nebudu.“ vzdychl si Keks a sledoval, jak se nad démonem zavírá voda.


lasker
09. 08. 2003
Dát tip
Není to zlé. Barvitě vylíčená absurdní situace! Nebo snad reálná?!

Papír to byl, pravda, velice nekvalitní a bylo rozhodně příjemnější na něj psát, než používat ho k účelu, k němuž byl určen :o) Je to už nějaké to léto nazpět :o)

Četla slečna "Bubáky pro všední den" ? Doporučuji, jsou rodu podobného. Povídka sama je pěkná, psaná s jistotou zejména v dialozích. Vyzrazení pointy mi přišlo odfláknuté. K prologu: buď bohapustě lžeš, nebo upřímnou soustrast za papír, na který by se bez újmy dal napsat takhle dlouhý text...

hurvinek
29. 01. 2003
Dát tip
docela zabavna jen se divim ze ten demon mel neco jako cuch po deseti letech v septiku....

Monsignore, Vy se nezapřete a překonáváte, ale víte, že já si na takovéto výrazy zrovna nepotrpím :-D Já jsem schopna vmést Vám je do obličeje, kdykoliv se ve mně hnou podobné city, ale na to, abych je veřejně prezentovala, pravděpodobně nemám :o)

monsignore
18. 01. 2003
Dát tip
Madam ,jelikož jsem se rozhodl žít v pravdě, budu tedy otevřený: je to pěkné , neagresivní,dokonce tam není ani žádná rádobypointa. Jen název je trochu fádní :o))))...Navrhuji Vám jej změnit :o) a to na : H O V N E M.... tedy otázka zní: Kdo je to H O V N E M ?........odpověď: To je Golem uhnětený ze samých hoven. :o))).....představte si : z mísy se vztyčil strašlivý Hovnem!!!.....

monsignore
18. 01. 2003
Dát tip
a co takhle H O V N É M O N...................i když to už je jako Pokémon :O))))))))

Perchta
15. 01. 2003
Dát tip
čvacht :-)

Monsignore, spokojen? :o) ...jak jsem předeslala, už mám objednány dvě bytelné dlažební kostky...:o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru