Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za krásu se platí

20. 01. 2003
8
0
969
Autor
Rézi

Je to o chybách. A asi je velká chyba, že jsem to vůbec napsala.

     Po ulici jde muž a žena. Nebo spíš dívka. Má velké modrošedé oči, světle hnědé vlasy, malá světlá ústa. Je vysoká a hubená. V béžových splývavých šatech vypadá ještě štíhlejší. Pětadvacetiletý muž jí drží za ruku a co chvíli na ní spočine hřejivým pohledem svých modrých očí. Má velmi vystouplé lícní kosti. 

     U šedého patrového domu, tak stejného na tomto špinavém sídlišti, se dvojice zastaví. On se na ní povzbudivě usměje, ona oplácí svým smutným milujícím pohledem. Vejdou do domu.

 

     Maluje jí. Ona sedí na zemi v póze naprostého zoufalství, vlasy v obličeji. Je nahá. Apatická. Melancholická.

     Zvonek. On jde otevřít. Vrací se a za ním jde kamarád.Ona se ani nepohne. Nesnaží se zakrýt svou nahotu. Kamarád  zčervená, snaží se nedívat na ten uzlíček nevinné nádhery. A přesto je jeho pohled k němu přitahován jak magnetem. A ta dívka magnet je. Přitahuje zamilované blázínky, které milovat nedokáže. Nedokáže, protože miluje jen jeho. Dlouho o něj bojovala. Nevšímal si jí.Až teď.

     Maluje jí dál. Kamarád sedí vedle něj a bázlivě mu hledí pod ruku, kde vzniká ONA.

 

     Teď  jsou sami. Konečně mu to řekne. Konečně se ho zeptá.

     "Proč ona? Proč?"

     "Miluju jí."

     "Opravdu jí? Nemiluješ náhodou jen její tělo?"

     "Nevím. Snad."

     "Ale proč ona? Není přece tak krásná. Je hezká, to ano, ale tím zvláštním způsobem."

     "Ty žárlíš?! Líbí se ti, to nezapřeš. Všiml jsem si jak zčervenáš, když jí vidíš nahou. Ta holka v sobě něco má. Nevím co, ale je to silné. Já jich měl moc. A třeba ještě budu. Ale s ní je všechno jiné."

     "Tak...Chceš jí odkopnout. Až jí přeneseš na papír... Taková ti bude stačit? Mrtvá, chladná, neživá."

     "Ale ona taková je! Byla, když mě poznala. Milovala mě, ale já si jí nevšímal. A teď jsme spolu. Je se mnou šťastná."

     "Šťastná...Ale jak ještě dlouho..."

     "Co...Za krásu se platí."

 

     Kamarádovi je jí líto. On s žádnou dlouho nevydržel. S ní je půl roku. Čím si ho drží?

 

     Na vernisáži jeho první výstavy byli ještě spolu. Oba v černém. Ještě pořád utkvíval na ní pohledem plným lásky. Ona byla veselá. Aspoň na venek. Ale ty velké modrošedé oči jí prozradily.

     Miluje ho, a vždy bude. Ale chtěla to takhle? Bojovala o něj dlouho, a když to už už vzdávala, byli spolu. Ale je to tak dobře?

      Kamarád jí pozoruje se smutným úsměvem ve tváři. Je jí patnáct. Jemu dvacet pět. Deset let rozdílu není tolik. Ale teď...Teď ano. 

 

     Druhá výstava. On tam stojí s dobře vyvinutou blondýnou. On má zase ten černý oblek, jeho společnice červené, až moc vykrojené šaty.

     V pozadí stojí ONA. Nemá takovou postavu, ale přesto je daleko krásnější.

     On se na svou novou přítelkyni směje, ale v jeho pohledu není ta hřejivost. Akty té blonďaté slečny postrádají lehkost a jemnost. Maloval líp. Když měl JÍ. Šeptají si to všichni.

     A ONA? V jejích nádherných očích už není zoufalství. Je v nich klid. Čekala, že tu bude s jinou. Proto jí přece pozval. A proto celou výstavu nazval ZA KRÁSU SE PLATÍ.

     Kamarád se na ní usměje. Už ne smutně. Jako by říkal:"Je to tak lepší." A má pravdu. Jen do jejího srdce se zabodla další kudla. Hluboko. Hodně hluboko.   


Sardynky
16. 05. 2003
Dát tip
Ale jinak...děj..závěr..to všechno je přesně vaše myšlení. Nejde vás v tom nevidět. Stačí se podívat pozorně...a jste to vy. .....ale známe vás vůbec?.......

Sardynky
16. 05. 2003
Dát tip
chjo..........t

Rézi
05. 03. 2003
Dát tip
Zato já vás poznala...roztěkaný...hmm...proto mě nepoznáváte...vždyť víte, že já roztěkaná jsem...

Sardynky
24. 01. 2003
Dát tip
hmm...nevim...je to lepsi.ne tak roztekany. ale ste to vubec vy. nepoznavame vas.

hurvinek
21. 01. 2003
Dát tip
tip moc se mi libí

Rézi
21. 01. 2003
Dát tip
Tak to moc dík. Nemyslela jsem, že to je dobrý. Vlastně je to na mě trochu netipický. Pochybovala jsem, že by to mohlo někoho zaujmout.

WiruZ
21. 01. 2003
Dát tip
super****

turandot
21. 01. 2003
Dát tip
sakra, jo to se mi líbí. JO, fakticky.

Shammann
20. 01. 2003
Dát tip
Pozoruju zlepšení stylu o 100% a tip*Překvapilas, mile!

tyčinka
20. 01. 2003
Dát tip
hezké **

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru