Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slečna s botkami od hnoje

26. 04. 2000
6
0
2451
Autor
Laďa

K tomuto nesmyslíku mě inspirovalo několik mužů písmáků. Říkám tomu volný tok nesmyslu.

Musím být po městsku? Musím mít sukýnku krátkou či dlouhou a pěkný sestřih svých vlásků blond? Abych snad na chvíli denně byla ta dívka z Písmáku, kterou někdo z vás stovek má snad i rád? A co když sláma čouhá mi z bot a na podrážky lepí se hnůj? Oči nezvýrazní černá tenká linie a jemný stín, který k zelené tak padne? Co když jen tepláky s kolenem až k zemi a malými dírkami cpanými špínou ta divná postava nejraději nosí?? Co když i tričko stokrát praná je špína? A co když... Ale co. Je zcela normální. Ta holka. Totiž normální? Na Písmáku? Ehm...no ale nenormální z nenormálních? Tak zlý to neni. Špatně se narodila? Jo, asi na slámě. A tak tam vyrostla. Jaké má ruce? No nehty pěkný. Otoč je. A co ty mozoly? No asi od práce. Práce? Jo je jí hodně. Pole, louky, nějaké to zvířátko. Dost zvířátek. Není to lehké, holčičko z venkova. Ty lidi. Ach ty lidi. Každý tvůj krok sleduje četa vyzvědaček. Seš jiná? Asi. Maj tě rádi, jen trochu nechápou. Ach jo. Píšeš jim kroniku, největší kultura tady. Ani to neví. Neví všechno. Všechno neví. Nemůžou všechno vědět. Ví jen skoro všechno. Zajímá je všechno. Je tolik zadních cestiček, které se vyhnou právě jim. Utíkat do ticha. Představte si ten večer třeba 20. dubna 2000. Ještě je světlo, ale ten minutový okamžik západu už nestihnete. Ještě vidíte nad šedomodrým lesem červánek. Je po dešti a pára z lesa dělá trochu mlhu. Vzduch je tak něžně svěží. Přesvěží. A ty žáby! Dnes se asi umilujou. Slyšíte jich miliony a žádnou nevidíte. Kde asi jsou? Dobře víte, že ještě před malou chvílí bylo ticho, ale ani náhodou si nevybavíte ten ucha mžik, kdy první žába lehce kuňkla. V tu chvilku ptáci utichají a jak jste se tak zamysleli a zahleděli, najednou je šero. První hvězda na jasném nebi, tak jasném, že jasnější jste neviděli ani na Karlštejně, kdyby nepršelo. Je dnes ale teplo, že? Nechce se vám domů, ještě není úplná tma. Co zůstat přes noc v lese? Vždyť je to kousek. Hele, tamhle je snad dvacet srnek. Jen tak stojí s napnutýma ušima a čekají. Usmíváte se na ně a klidně jdete. Neutečou. Cítí z vás klid. Proč by se bály? Vzduch je prosycen něčím nádherným. Marně natahujete nosík a snažíte se zjistit, odkud vůně něčeho přichází. Co to jen je? Musíte to vědět? Asi ne. Stačí, že to vnímáte teď a pak vždy, když si vzpomenete na tu slečnu se špinavými botkami a procházku jarním večerem na konci světa.
pampelin
05. 12. 2000
Dát tip
Já......rozumím :-)

Merle
21. 11. 2000
Dát tip
laď: ech, jsem v pokušení vzít to jako slib...

Prokletí
21. 11. 2000
Dát tip
těší mě, že to vidíme stejně. Ladi ... Ber: myslím velmi trevné, gratuluji m.

Merle
20. 11. 2000
Dát tip
slečno, mohl bych vám políbit střevíc? :-))))

Laďa
20. 11. 2000
Dát tip
Merle nech si chutnat. :-) Prokletíčku jestli tebe ten monolog vyčerpal, já se cítím svěží.

Ber
20. 11. 2000
Dát tip
taky nemám ráda dělení... i v městě ti muže koukat sláma z bot a opačně

Laďa
20. 11. 2000
Dát tip
Já taky nemam ráda tohle dělení. Snad je to z toho poznat, ne?!

Prokletí
19. 11. 2000
Dát tip
*S-s-b-o-h: vážně nemám rád dělení lidí na "měšťáky" a "venkovany" ... obojí zní hanlivě ... mám rád samotu, když už se mi do ní někdo přitře, tak to musej bejt lidi, se kterýma se cítím vesele, bezpečně a potřebně ... já jsem stejně sám na Václaváku jako uprostřed zemí vonícího pole, což mě teší ... mám radost z toho, že žiju na úplným konci našeho města, mám to pár kroků do vzorový vesnice a pár kroků na druhou stranu do vzorovýho města ... jsem rád že žiju, že žiju tady a teď ... jsem rád, že jsem se jednou v životě odvážil kliknout na malinkou ikonku "Mladý Písmák" (a hleďmě, dva roky tady utekly jako nic), jsem rád, že květiny na jaře zase rozkvetou, jsem rád, že mám Vás všechny tady, jsem rád, že mám obzvlášť Tebe má žežulinko Laděnko ... a je mi jendo odkud kdo jste, hlavně, že jste ... brrr, to byl vyčerpávající monolg, nemyslíte (chichichichi)? m.

Stevenson
30. 05. 2000
Dát tip
))))))).. moooc hezke. ten nazev mi sice trochu zarazil..))ale.. poslys, nezijes ty nekde vedle na yardu?)) jen o tech kojotech jsem necetl. Jinak bych ten vecer rad zopakoval.. s Tebou..)

Laděnko, nadzvedla jsi tímhle sukni mejm dávno zasutejm vzpomínkám, částečně odžitejm, částečně vysněnejm... Kdybych nebyla tím, čím jsem, možná bych chtěla bejt tou slečnou s botkama od hnoje, už pro ty vůně, barvy... tak odlišný od městskejch světýlek. Vzpomínám... je mi asi deset let, stojím na zápraží, za domečkem hustej větrolam, před domečkem pohled na blikající souhvězdí městeček v údolí, z vedlejšího kopce zaznívaj´ zvonce krav, na lavici přede mnou schnou nakrájený hříbky a jejich pach se mísí s tou úžasnou směsicí odérů, co stoupá z vlhký trávy...

jo, ještě poděkovat bych zapomněla... LADĚNKO DĚKUJU

Laďa
12. 05. 2000
Dát tip
Bebí, rádo se stalo. Proto to je.

Bibša
02. 05. 2000
Dát tip
Ladi, jsem ráda, že je tu fíc lidiček, co žijou tím stylem, že večer před hospodou zapíchnou vidle, ještě obdivně kouknou na známý západ slunce za obrovským kaštanem a usednou spláchnout únavu a osud. Holka zlatá, měšťačkou můžeš být kdykoliv, stačí se oblíct, ostříhat, zmalovat a hrát trochu divadlo. Ale to bys nebyla ty, jak ty měšťačky (holky promiňte jen kvůli přirovnání) jsou krásné a okouzlující ve svém přirozeném prostředí, tak nám z dědiny to sluší venku, prostě sluší nám být svý!!! A nežárli, Písmák vybírá duši a né

nicka
02. 05. 2000
Dát tip
vynikající a souhlasim

Laďa
02. 05. 2000
Dát tip
Bibšo dík. Taky venkovanka? :-) Měla jsem možnosti pár let být měšťačkou. Skoro jsem v tom zůstala, ale takhle jsem svá. Chci klid. A neznamená to, že jsem stará a usedlá. Není klid jako klid. Nežárlím.

Laďa
28. 04. 2000
Dát tip
Břízo, jestli to chápu správně, tak dík. Možná to jen chápu, jak chci chápat. To mi nevadí.

Merle
27. 04. 2000
Dát tip
i já přidávám zvuk svého hlásku k jásačům obdivným...

Laďa
27. 04. 2000
Dát tip
Všichni jste mě fakt potěšili. Můžu si myslet, že nepíšu nadarmo??? Děkuji.

JenJá
27. 04. 2000
Dát tip
Líbí a moc.... nadarmo urcite nepises

B.Ezejmenij
27. 04. 2000
Dát tip
přírodní !!! :) jo.

Bříza
27. 04. 2000
Dát tip
Rozhodně ne ! (interpretaci jak to myslím nechám na Tobě - taková malá zlomyslnost...) Přátelsky mžikám oběma ušima... :c)

witchbaby
27. 04. 2000
Dát tip
Hmm ...:-))

MM
27. 04. 2000
Dát tip
:) kolik lidi by chtelo (alespon na cas!) zmizet z mesta? snad je to ve vsech - touha prave po techto chvilich. ale 'neni navratu do jeskyn. je nas prilis mnoho' rekl S. Leć ale po precteni takove basne... taky bych rad...

Sluníčko
26. 04. 2000
Dát tip
Ladí to je pěkňoučký. Takový spontálně krásný. Takhle chci umět psát. :o)))tp

Bříza
26. 04. 2000
Dát tip
Krásný - opravdu a ten uchamžik !!! :c) ---

Tanizaki
26. 04. 2000
Dát tip
Znám to .. ZNÁM to.. Miluju to tam DOMA.. (děkuji)

papouch
26. 04. 2000
Dát tip
pjekný, moc pjekný, fakt dyž jsem to dočet, taxem si vzpomněl, jak: Tudle jsem jednou byl na boudě v Babicích na kopci a koukal na nádhernej západ sluníčka a když ko za les zapadl i ten poslední žďabíček, tak mi v hlavě cvaklo a vytáhl jsem žebř a vylezl na střechu a ten západ posledního kousíčku jsem si zopakoval :-) ale tak krásně, jako Ty psát neumím :)

clovrdik
26. 04. 2000
Dát tip
volný tok smyslu :-) moc pěkný

Laďa
26. 04. 2000
Dát tip
Netušila jsem, že se tohle bude líbit tak. Děkuji mnohokrát. Hlavně Bříza mě poctil.

McCoal
26. 04. 2000
Dát tip
Laďo, vynikající. oslovilo mě to. Jo a ještě něco, kromě toho tipu. Já Tě mam rád ne asi, nebo snad, ale určitě.

zolli
26. 04. 2000
Dát tip
joj a ja mestanka zavrena :o( bez sukynek... ale ty nehty! a otočit ruce a nikde ani mozol! ja uz nebyla venku achich...

Dany
26. 04. 2000
Dát tip
Když občas vyrazím na políčko a začnu hnísti téměř rodnou hrudu .... ozve se za mými zády hlas mé babičky .... "aj Dani .... ty máš ruky jak farář" .... .... to jen k té vesnici no ....

Silvinka
26. 04. 2000
Dát tip
Ladi, tvoje písanie je neuveriteľne kvalitné aj bez prílišných úprav. Sila spontánnosti ma dostala... Tip.

Jean
26. 04. 2000
Dát tip
Zajímavý... Dost... Krásný. Takový návazný a... a... Prostě se mi to líbí.

Bambulka
26. 04. 2000
Dát tip
Ufff, tak tohle teda je! Jsem jen jedna z těch stovek, ale upřímně říkám, že se mi to mooooc líbí, naprosto upřímný, bez odsuzování a obviňování... Fakt krásný!

saggit
26. 04. 2000
Dát tip
Dík. Popsala jsi moje zážitky líp, než já. Já je mám v sobě, ale na papír je dát neumím. Ale není to třeba, když to umíš Ty.

saggit
26. 04. 2000
Dát tip
Dík. Popsala jsi moje zážitky líp, než já. Já je mám v sobě, ale na papír je dát neumím. Ale není to třeba, když to umíš Ty.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru